TV-tips

Filmer och Tv-program diskuteras här
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

TV-tips

Post by Jungbacka Erik »

Jag skäms nästan för att säga det men jag har inte sett den filmen ännu, och Harry Järv är dessutom född i den by där jag bor nu.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-tips

Post by gammalhardrockare »

Ljunbacka Erik:

"Främsta Linjen" heter filmen. Beklagar felet.
Harry Järv var på Nyhetsmorgon för ett tag sedan. Hård gammal gubbe. Talade bl a om hur långt tid det tog att strypa en ryss, ca tjugo minuter.
-"Är man bakom kommunisternas linjer måste man vara tyst, det går inte att skjuta någon, det går inte heller med kniv eftersom de kan hinna skrika. Man måste vara tyst. Jag var mycket skicklig på att göra mitt jobb utan att föra minsta väsen. Det var därför jag överlevde".

Ruggigt hård gubbe!

Dessvärre har filmen fått dålig kritik.
Last edited by gammalhardrockare on 15 Oct 2005, 14:35, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

TV-tips

Post by gammalhardrockare »

Ikväll ska jag se en åttiotalsfilm som heter Vice Versa med Judge Reinhold. Kanske kan vara något?
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

TV-tips

Post by lumberjack »

Filmen heter "Framom främsta linjen" och är mer att betrakta som en dramadokumentär i mina ögon. Väl värd att slänga bort ett par timmar på, och 49:- Ginza vill ha den för. I Finland jobbas det även på att ro iland en till finlandssvensk krigsfilm. Vet dock inte hur arbetet fortlöper, kanske Ljunbacken sitter på lite smaskig information?

Harry Järv är mycket riktigt en cool gammal krigsveteran. I extra materialet säger han sig vara bra på tre saker. Kommatering är han bra på, med det är enföråldrad kunskap, fotografering och närstrid var jag skicklig på. Det är även känt på motståndarsidan. Image

Såg förresten Vice Versa när den kom ut och tyckte den var bra. Det är dock ett par årtionden sedan...
Post Reply