Reklamation av borrmaskin.

Diskutera Eddies sketcher här, eller skriv en egen
Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Reklamation av borrmaskin.

Post by gammalhardrockare »

Det här är kanske ingen sketch, inte heller har det kanske något med Eddie att göra men jag ville ändå lägga ut det.
Har man det tråkigt ute på internet någon dag, är det dött ute på forumen och liknande så kan man alltid roa sig med att skicka lite mail till olika företag.
Detta skickade jag till ett par större vitvarukedjor samt några mindre järnaffärer för ett tag sedan. Fick inget svar men förhoppningsvis så satte det lite myror i huvudet på de som läste det.
Jag kommer att skicka iväg detta mail till några nya firmor, förhoppningsvis så får jag svar nästa gång och jag kommer naturligtvis att lägga ut kommande korrespondens i denna tråd.
(Naturligtvis skickar jag inte detta mail från mitt vanliga mailkonto)

Rubrik: Reklamation av borrmaskin.

Till ansvarig försäljare inom ert företag:
För några dagar sedan besökte jag Er affär och inhandlade en borrmaskin av märket Black and Decker. Den var dyr och jag hade sparat länge för att ha råd med den. Vi är fattigt och arbetsamt folk som inte har råd att unna oss så mycket nämligen.
Jag hann inte mer än koppla in den förrän fanskapet skar ihop.
Bakgrund:
Min kärring har fått för sig att ha en sådan där jävla torkvinda ute på gårdsplanen och naturligtvis så föll det på min lott att montera upp skiten. Nu skulle dock min nya fina borrmaskin komma väl till andvändning.Trodde jag. Det första som händer när jag börjar att borra i betongplattorna är att borret går av, bara Pang! Helt utan förvaring. Vad är det för jävla skitborr ni säljer? Ska de inte tåla lite seriös betongborrning?
Jag byter borr, tar det absolut största och kraftigaste och börjar borra upp nya hål i betongplattorna. Borret håller men det studsar i stort sett bara mot betongen. Jag tar i för kung och fosterland, lägger hela min tyngd bakom, hänger mig över borrmaskinen och kör gasen i botten. Borrmaskinen ylar och skriker, det börjar ryka från den och till slut så skär den fullständigt ihop. På betongplattorna syns inte minsta märke.
Vad är det egentligen för skit ni saluför? Har ni ingen jävla skam i kroppen?

Jag blir naturligtvis förbannad, går in i huset och skickar på min lätt utvecklingsstörda son ett par jävla smällar i brist på annat. Han börjar naturligtvis att gallskrika, får ett utbrott och börjar tugga på dörrkarmar och kasta möbler omkring sig. Den skadegörelse han orsakade blev kostsam, en skadegörelse som jag anser att Ni indirekt har gjort er skyldiga till. Jag anser mig även kunna kräva ekonomisk kompensation för detta. Hade inte Ni sålt en undermålig borrmaskin till mig så hade jag inte behövt bli så förbannad som jag blev. Den dominoeffekt som mitt raseriutbrott orsakade hade helt enkelt aldrig behövt starta.
Min lea kärring kommer naturligtvis rusande och ska lägga sin potatisnäsa i blöt. Hon undrar vad i helvete det är frågan om och jag upplyser henne om att hon bara ska hålla käften och ta traktorn och åka in till er med borrmaskinen och be om att få byta till en ny och bättre. Jag understryker min mening med att vifta lite med knytnäven, då vet hon vad som gäller.

Hon kommer tillbaka efter några timmar.
Nu vet jag inte om det är hon som är så jävla dum i huvudet (det märks vems gener vår dreglande son har fått) eller om det är ni som har bestämt er för att driva mig till vansinne. Antagligen bådadelarna. Nu kom hon nämligen tillbaka med en jävla elvisp! En sådan där som kärringjävlarna har när de ska baka sockerkaka och liknande skit.
Vad i helvete ska jag med en sådan till!!!
Jag blev så jävla förbannad så jag kopplade polisgreppet på henne och trynade henne ordentligt i potatislandet. Jag tar fan inte hur mycket skit som helst!
Skickade tillbaka henne till er och det tog inte lång tid förrän hon var hemma igen, denna gång med en hushållsassistent...
Förutom att jag fick ägna den närmaste timman åt lite god och gammaldags hustrumisshandel så fick jag även fullt upp med min rubbade son som bestämde sig för att komma sin mor till undsättning genom att börja klänga i gardinerna, riva ut allt porslin och alla bestick på golvet och slänga ut TV:n från fönstret samtidigt som han tjöt som en luftvärnssiren.
Nu sitter han inlåst ute i hönshuset och slår sig själv i huvudet med ett gammalt ångstrykjärn. Där får han sitta helgen ut och allt är ert fel.

Eftersom det tydligen inte går att skicka kärringar till er i de allra enklaste ärenden så kommer JAG personligen att besöka er till måndagen och då hoppas jag att vi kan klara upp detta på fredligast möjliga väg. Jag vill inte driva detta för långt men om det är nödvändigt så kommer jag inte att dra mig för att koppla in diverse myndigheter. Mig blåser man inte!

Mvh
Axel Olsson.
Lantbrukare.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Reklamation av borrmaskin.

Post by Långis »

HAHA, klockrent!
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Reklamation av borrmaskin.

Post by rockabillyhoodlums »

Hahaha har du tur så kanske dom skickar dig en ny borrmaskin kostnadsfritt
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Reklamation av borrmaskin.

Post by gammalhardrockare »

Jag får fan inga svar! Image Kanske dags för något nytt?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Reklamation av borrmaskin.

Post by Långis »

knepigt att de inte svarar. Du får helt enkelt besöka dem...
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Reklamation av borrmaskin.

Post by retepnoslack »

He, he! Den var frän.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Reklamation av borrmaskin.

Post by uy »

Får du några svar?
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Reklamation av borrmaskin.

Post by retepnoslack »

Dom kanske skickar dej en ELVISP! Image
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Reklamation av borrmaskin.

Post by whonka »

Den var bra!
Post Reply