När lyssnar ni?

Diskutera Låtarna
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

När lyssnar ni?

Post by raggarbond »

Har ju lagt över hela samlingen på datorn så jag lyssnar både framför datorn och på rummet i stereon. Annars lyssnar jag även i bilen och i min Mp3 spelare. Har även spelat Eddie för folket runtomkring i byn genom min megafon framme i grillen på min bil. Blir även en del meduza i lumpen, tex sveriges kompani som man kan tralla på när man är ute och marcherar. Och gammla kassetterna när man står i garaget på julvården. Eller i telehjälmarna när man åker PBV eller Strf90. Så kort och gott så lyssnar jag var som helst. Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

När lyssnar ni?

Post by gammalhardrockare »

Raggarbond:
Har även spelat Eddie för folket runtomkring i byn
Vilken by?
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

När lyssnar ni?

Post by raggarbond »

Det är i Klippan jag hör hemma, men har även spelat lite här runt omkring.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

När lyssnar ni?

Post by gammalhardrockare »

Raggarbond:

Klippan är en utav de få kommuner jag ännu inte har besökt.
Men vänta förresten! Är det möjligtvis Klippans centrum som består av tre stora höghus som syns på långt håll eller är jag helt borta nu? Är det kanske någon annan skånsk kommun?
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

När lyssnar ni?

Post by raggarbond »

Kan mycket väl vara Klippan du tänker på, för när 7våningshuset byggdes så skröt man om att man hade ett höghus som inte brandbilen nådde ända upp på. Om det nu är något att vara stolt över Image Annars har vi ju också en av Sveriges giftigaste platser mitt i centrum i form av en gammal läderfabrik. Det är denne fabriks skorsten som man även ser på långt håll. Skorstenen har varit på tal att rivas flera ggr för att den anses vara en fara för att den är så risig och kan välta, men den är inte riven änn, det är väll billigare att låta den stå antar jag Image
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

När lyssnar ni?

Post by raggarbond »

Förresten har du varit i grannkommunen Åstorp? Där bodde ju Errol ett tag innan. Enligt vad jag fått för mig så var det där de tidiga kassetterna producerades. Känner en som lödade ihopa sladdar åt honom så att han kunde kopiera flera band samtidigt med sina bandspelare. Han visste inte vid det tillfället vem Errol var men blev klok på det i efterhand. Då jag är för ung för att ha kunnat träffa på honom när han bodde i Skåne så har jag endast träffat hans dotter som bor kvar här nere.
Post Reply