Någon som vet hur mycket outgivet det finns?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Någon som vet hur mycket outgivet det finns?

Post by E-M »

Är det någon som vet hur mycket outgivet det finns?
Enligt Bert finns det ju en jäkla massa får hoppas att han ger ut en CD med outgivet snart, tycker jag.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Någon som vet hur mycket outgivet det finns?

Post by lumberjack »

Bara man inte gräver fram en massa skit som bara är slaskinspelningar eller rena fyllegrejer som aldrig varit ämnade att nå allmänhetens öron. Många döda artister har mer eller mindre vanhelgats efter sin död när penningkåta idioter har fått upp lukten av The Almighty $. Bl.a. Jimmie Hendrix torde snurra som en propeller i graven... Image

Men är det sjyst material så är det bara att ösa på.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Någon som vet hur mycket outgivet det finns?

Post by E-M »

Jojo man vill ju inte att det ska vara vad som helst. Eddie måste ju ha haft anledningar till att han inte ville ge ut visst material så det får man ju respektera.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Någon som vet hur mycket outgivet det finns?

Post by uy »

Det finns ju massor av fina låtar som borde ges ut. Men det lär ju ta lång tid innan det kommer ut, om utgivningen sker i samma takt som i dag.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Någon som vet hur mycket outgivet det finns?

Post by retepnoslack »

Om jag gissar rätt, så kommer detta utgivna material användas väldigt sparsamt på skivorna i framtiden. Ni känner säkert igen konceptet: 2 outgivna produktioner samt 14 stycken, som alla Eddie Meduza-fans redan har på minst EN skiva.

Mera Brännvin, Gasen i Botten, Såsialdemokraterna och de där mest kändaste låtarna. Visst är det höjdarlåtar, men man vill ju inte ha med dem på VARJE skiva, som släpps. Rekordet måste vara punkjävlar, som ju finns med på:

Roarin Cadilacs
Live -83 (Dåren e lös)
Röven 1
21 Värsta
Collection
Torste hällde brännvin...
På begäran
Silver Wheels
Värsting Hits
Dance Mix (om den tvungen måste räknas)
Just like an eagle
De Va De

Last edited by retepnoslack on 25 Nov 2005, 20:56, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Någon som vet hur mycket outgivet det finns?

Post by E-M »

De borde ta lärdom av live's som hade en massa bra outgivna låtar, den sålde ju jättebra med, mer outgivet åt fansen!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Någon som vet hur mycket outgivet det finns?

Post by overkill »

Håller med ang. Live(s), mycket bra samling faktiskt förutom att DVD´n är klippt då, men annars den klart bästa samlingen som utkommit hitils efter den tragiska bortgången.
Jag tror också dessvärre precis som RetepNoslack att det är "14 gamla 2 nya låtar"- typen av samlingar vi kommer att få se framöver, tyvärr. Men det är ju givetvis bättre det än att inget alls kommer ut, sålänge dom innehåller något nytt.

För att svara på frågan så är den nog omöjlig att svara på. Att Eddie spelade in väldans massa musik är ju inget tvivel om, den stora frågan är väl hur mycket av det som finns bevarat. Eftersom han var rätt så självkritisk också så kastade han säkert en del grejer han inte var nöjd med, andra kanske han gav bort eller så fick nån helt enkelt tag i det på annat håll. och eftersom det förmodligen bara fanns ett ex av en del saker så lär det bli omöjligt att hitta allt. Jag skulle i alla fall gissa att det finns lika mycket outgivet som det finns utgivet, kanske ännu mer. Men det är som sagt bara en gissning från min sida.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Någon som vet hur mycket outgivet det finns?

Post by overkill »

Ja Rock´n Rebel var ju ingen riktig höjdare. Jag tycker dock att dom 2 outgivna grejerna var ganska bra, och sen innhåller ju skivan faktitk ytterligare 2 outgivna låtar men som dom missat att markera som outgivna på omslaget: Har ni sett herr Knut och Gamla glada fyrtiotal, också dom 2 bra låtar. Så i själva verket innehåller plattan 4 outgivna spår. Men det är fortfarande en dålig fantasilöst ihopsatt samling med låtar som redan finns på 10 andra plattor. En typisk mjölka-pengar-ur-kon produkt från skivbolagets sida skulle jag säga.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Någon som vet hur mycket outgivet det finns?

Post by E-M »

Men jag har för mig att gamla glada fyrtiotal finns på någon av fyllekalas plattorna.
Post Reply