Censur

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Censur

Post by jaggare »

Censur HÄR?! hehe. Känsliga?
Mitt inlägg togsbort.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Censur

Post by uy »

Vilket inlägg? Vissa trådar brukar flyttas till andra avdelningar på forumet, där dem passar bättre.
Skitarna ska va' lika långa i år
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Censur

Post by jaggare »

Det var ett inlägg under eddie repliker eller vad fan det hette. Jag hade sammlat ihopp allt som jag kom på just då som hade med rasism att göra för att reta folk. Typ "Det är ETT av spännings momenten att snart kommer en illaluktande slibbi negerjävel bli ner skjuten var på men ju..." Jag hade 20- 30 repliker men... det "passade" sig uppenbarligen inte. Saken är den att när eddie dog så försökte folk att förfina han och han var så jävla bra och fin och hans fina låtar är dom ända alla jävlar lyssnar på.
Jag har altid älskar allt eddie har gjort minus några av hans "massproduktionslåtar" som "keep on dansing on nigth long", "göran person är en galt bandet" etc. Men i övrigt så har jag alltid sett han som han VAR i helhet. Forts...
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Censur

Post by jaggare »

Jag gillar hans seriösa låtar Jävligt mycket Jag kan ta snabbt 4 exempel, Rocky Rocky, Kings horses, Bara lite solsken, När man är 15 år. Det är ju helt oslagbara låtar men jag gillar allt annat med som han har gjort jag kan se irronin i allt och även alvaret om det nu finns. Sosialdemokratlåtarna skrev han ju inte för han älskade sossarna utan för att han hatade asen men han skerv ju med humor, irroni och idiotförklaran och det biter FAN så mycket mer än aggretion och raseri.
Eddie hade den attetyden att kan jag driva med en så kan jag driva med allt och alla för det är ingen som är högre värd än den första jag drev med. forts...
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Censur

Post by jaggare »

Därför så drev han med ALLT det fanns inget som var heligt. Alla ska tåla lite skämt. Vad som i grunden var skämt eller vad som var alvar eller irroni får ju folk ha vilken uppfattning om som dom vill.
Eddie skämtade om ALLT och när det gäller invandrare då negrer och judar så FÅR man inte skämta om dom... Säger antirasister. Då kan man fråga sig vem som är dom igentliga rassisterna om det inte än just antirasisterna. Kunde eddie skämta om sossar, bönder, skåningar, amerikanare, fruntimmer, bögar mm, så varför inte om negrer och judar? Varför ska dom vara heliga är det för dom är bättre, eller för att dom är sämmre. och vem är det som har den attetyden? Inet Eddie
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Censur

Post by E-M »

Jo jag förstår vad du menar att Eddie skämtade om negrer och judar precis som han skämtade om bönder, skåningnar, tyskar, amerikaner, dalmasar, sig själv o.s.v. precis som du säger. För han har ju sagt att han inte var nazist eller rasisit och det tror jag på. För han skämtade/drev ju om precis allt, varför skulle negrer och judrar vara ett undantag. Jag tror att ni fattar.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Censur

Post by Jungbacka Erik »

Jaggare wrote:Censur HÄR?! hehe. Känsliga?
Mitt inlägg togsbort.
Jag har inte tagit bort något iaf. Kanske du bara "previewat" inlägget och glömt att posta det?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Censur

Post by Långis »

nejfan, jag har då inte tagit bort nåt inlägg heller. Här finns då ingen cencur att tala om Image

Håller med övriga, Eddie var inte rasist, tvärtemot vad mång atror, han tänjde bara på gränserna och hans ironi och sarkasm missförtogs av många.
Man får skämta om vad fan som helst, enligt min mening så länge det inte ligger något allvar i det, och Eddie dömde inte någon efter vare sig hudfärg eller religion, det har han själv sagt.
Last edited by Långis on 04 Jan 2006, 18:56, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Censur

Post by E-M »

Precis han drog ju till och med in låten negerjävel för att han tyckte nog att den kunde missförstås. Jag menar en väldigt rolig sketch är ju VM i skitprat i uganda Image Just de små komentarerna han lägger in där -"Och sist men inte minst en jude.... hemskt men sant" Image. Som Eddie själv säger i en telefonintervju (något liknande)- "De människorna som tar sånt här på allvar har nog missat en hel del här i livet. De ser nog inte att det går upp en sol som lyser på oss alla och att det faktiskt växer blommor på våren och sån't. Jag tror att dem går igenom livet med sin skygglappar och är så korekta och så kloka och kan allting och vet allting, jag tycker det är underbart roligt att reta sådana personer." Han säger just så när intervjuaren frågar han hur kan komma på texter till Börje Lundin rattens-riddare och liknande. Eddie säger mer kloka saker om just det men blir så mycket om jag ska skriva allt.
Last edited by E-M on 04 Jan 2006, 19:29, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Censur

Post by Långis »

Föresten, jaggare, Ditt inlägg finns ju visst kvar! Image
Post Reply