Videos till Eddie meduza låtar.

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Videos till Eddie meduza låtar.

Post by jaggare »

Jag har funderat på i många år att om jag hade haft en satans massa pengar så hade jag köppt en vättig filmkamera och så hade jag skelat in videos till eddies låtar. Fan vad kul det skulle vara! Tänk er: Vollvo, Bertkarlsson blues, Torsten hälde brännvin i ett glas till karin söder, Eleganten ifrån vidderna, Han snusar med picken (Stuntmannen där skulle bli rätt dyr. hihi)

Har ni några mer som ni skulle vilja se som video på lager? Visst är det en jävla kul idé? Jag har en jävla massa som skulle vara kul att se. Sketcherna skulle ju ha varit kul att se men då måste det ju vara eddie själv eftersom då är det ju han som säger exakt det han säger på sketcherna men tänk er "den snorkige intervjuvaren "live" hihi. Eller "berstürmführer Waldmann" ...aj fan ja. Så får man inte säga här nä för då blir hela jävla inlägget raderat. Vi ska FÖRNEKA att han har gjort ett 100 tal sådana låtar och sketser. hihi. Ja here gud! Det finns folk till allt.
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Videos till Eddie meduza låtar.

Post by elo »

Jag och en kompis gjorde faktiskt en musikvideo till "Eleganten ifrån Vidderna" på musiken i skolan.
Blev ganska bra men p.ga tidsbrist blev det några klipp som var lite långa samt lite dåliga (polisjakten sker på cycklar då vi inte hann få fram något annat fordon att använda)

För att göra en hyffsat bra musikvideo behöver du egentligen bara en hyffsad DV-kamera (skolans som vi använde låg väl i 3-4000kr klassen) och ett bra (och i början ett enkelt) redigeringsprogram.
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Videos till Eddie meduza låtar.

Post by jaggare »

jag men som ronny och ragge, Angne och Svullo exempelvis vilken jävla grej Allt dom hade var en vettig kamera (så bra så det lämpar sog för tv). Sådant där säljer ju. Folk älskar det. Folk vill inte se någon jävla mosaik eller glamor för döva.
Ja just jävlar Börjelundin rattens riddare skulle vara kul... och DYR att göra. Allt det jag menar är att det ska vara hoolivod (JÄVLA fin staving) kvallité. Inget ammatörmässigt skräp. Jag har 2 skådisar med (dom vet inte om det. hihi) Hasse och hasse. En Stor fet sak som ser ut att äta barn och en liten gubbe som är som en civava (VADÅ inte fattar vad det står?!!! En sådan där liten hunjävel som man sparkar på så gnur den som fan) Tror han är hulk fast han inte skulle kunna slå ner en dö myra.
Timber skulle vara rätt kul att se med.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Videos till Eddie meduza låtar.

Post by uy »

Jag och min kusin spelade in två musikvideos för några år sedan. Dem har inte så mycket med låtarna att göra, men det ordnar sig alltid, för han var ju kompositör.

http://www.freewebs.com/slusk-to/Kraftkalas.WMV
http://www.freewebs.com/slusk-to/Bonnatwist.WMV
Skitarna ska va' lika långa i år
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Videos till Eddie meduza låtar.

Post by elo »

uy wrote:Jag och min kusin spelade in två musikvideos för några år sedan. Dem har inte så mycket med låtarna att göra, men det ordnar sig alltid, för han var ju kompositör.

http://www.freewebs.com/slusk-to/Kraftkalas.WMV
http://www.freewebs.com/slusk-to/Bonnatwist.WMV
Alltså allvarligt, min webbkamera från -96 ger bättre bildkvalite...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Videos till Eddie meduza låtar.

Post by uy »

Ja, det är ju filmat med min kusins webkamera. Hur gammal den är vet jag inte. Sen hade vi jävligt dålig belysning också.
Skitarna ska va' lika långa i år
Errol
Glad amatör
Posts: 45
Joined: 05 Jan 2006, 09:40
Location: småland

Videos till Eddie meduza låtar.

Post by Errol »

helt okej ide.

men jag tkr det är Eddies musik, & vi får nöja oss med det han gjorde! vem fan har rätt göra videos i hans namn me hans musik?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Videos till Eddie meduza låtar.

Post by E-M »

Men dessa videorna Uy har gjot är ganska harmlösa, det är ju inte så att han kommer tjäna en massa pänga på Eddies bekostnad direkt. Men jag förstår vad du menar.
Post Reply