Dokumentärserie om Eddie på radio!

Eddie Meduza visuellt
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by Långis »

Fick just denna länken. Tycligen har del 1 redan varit, tyvärr. http://www.sr.se/dalarna/

"Hör del 2 av dokumentärserien om Eddie Meduza, mannen som av många ansågs vara ett geni."

Nästa del i serien är dock imorgon tisdag
Last edited by Långis on 02 Jan 2006, 23:37, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by E-M »

Jag älskar dig Spekpanna som upplyser oss om detta Image.
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by raggarbond »

Ja jäklarns, Sveriges radio kan bara dem vill......E och för sig har jag inte hört det änn, men hoppas på att det är bra. Så att det inte blir som i StudioPop när punkjävlar skulle recenseras.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by Långis »

Ja, det går fortfarande att lyssna på ett tag till. Hålelr på att installera realplyer och ska försöka spela in dagens avsnitt.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by E-M »

Det går att lyssna på del ett på hemsidan. Tryck bara på centralen sedan del 2. Jag spelar in dom med så att vi inte ska gå miste om något. Den verkar vara bra, intervjuer med Hans första fru, syster m.m.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by E-M »

Det är lugnt lilleman jag kan skicka dom sen eller något jag har spelat in del. 1 och ska spela in del två imorgon.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by E-M »

Men det verkar inte bli så långt allt som allt för del ett är ca: 8 min och 24sek.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by E-M »

Nu vet jag inte om det går att lyssna längre men klicka på länken http://www.sr.se/cgi-bin/dalarna/progra ... gramID=233 sedan på del 2. Det är en låt i början sen kommer serien.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by overkill »

Nu tänker jag skryta lite Image, det var min polare som bor i just dalarna som ringde mig och sa att han hade hört nått program Eddie på radion och ville givetvis höra hela (han hörde bara slutet på 1:a delen idag av en ren slump). Jag vidarebefodrade infon till Spekpanna och vips så vet alla här om det, mycket trevligt. Programmet verkar bra också, bl.a så är ju Thomas Witt med igen och även hans syrra, hans första fru och Hanne som han var sambo med i ett antal år (dom 3 förstnämnda var ju även med i det 4 timmar långa minnesprogrammet från Göteborg 2003).

Väntar med stor spänning på del 2 & 3 Image
Last edited by overkill on 03 Jan 2006, 03:05, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by E-M »

Så det var så det gick till. I vilket fall som helst gott att informationen spred sig som en löpeld.
Last edited by E-M on 03 Jan 2006, 03:31, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by overkill »

japp, väldigt trevligt måste jag säga! om inte han hade ringt hade detta kanske aldrig hänt, såvida inte nån annan hade hört det och informerat.
och länkarna på hemsidan funkar ju inte hur länge som helst heller, så det gäller att spara det med en gång. Om några dar hade det vart försent. Mycket trevligt som sagt.

Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by Långis »

ja just det, jag glömde ju ge dig credit för informationen. Gör det nu och tackar, utan dig och din polare hade vi ju missat detta!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by E-M »

För er som vill lyssna på del 2. Klicka på länken http://www.sr.se/cgi-bin/dalarna/progra ... gramID=233 Sedan tryck på del 2, det är två låtar sen kommer den andra delen av dokumentärserien om Eddie Meduza.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by E-M »

Förresten vad tycker ni andra om dokumentärserien hitills? Jag tycker den verkar vara bra, intressant med intervjuerna. Men tycker att dom hade kunnat vara lite längre, verkar som om varje är ca: 8min.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Dokumentärserie om Eddie på radio!

Post by uy »

Jag spelade in del två på kassett i morse, och ska spela över den till datorn när datorjävlen har blivit mer samarbetsvillig. Del tre ska jag spela in i morgon.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply