Mannen utan hjärna

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Mannen utan hjärna

Post by Långis »

Nu har jocke lagt upp en bild och innehållsförteckning på den allra första kassetten - Mannen utan hjärna.

Fick reda på att han hade den först för några veckor sedan och har väntat spänt på att han ska lägga upp en bild på omslaget samt låtlista.

http://web.telia.com/~u13137580/EM_eh&l_muh.htm
Last edited by Långis on 06 Jan 2006, 15:34, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Mannen utan hjärna

Post by E-M »

Det var som fan Image Har aldrig hört talas om att den skulle hetat "mannen utan hjärna" Image
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Mannen utan hjärna

Post by whonka »

Nu har ju Jocke alla det tre första kassetterna, Mannen utan hjärna, Luftkaffe Nr. 1 och Luftwaffe Nr. 2!

Fyfan vad gärna jag skulle vilja höra Mannen utan hjärna och Nr. 2!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Mannen utan hjärna

Post by E-M »

mm samma här.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Mannen utan hjärna

Post by Eddie »

Satan så grymt, hade ingen aning om att den hette så.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Mannen utan hjärna

Post by uy »

Kanske en 75:a?
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Mannen utan hjärna

Post by Långis »

nja, jag vet inte om han ska ha så mycket presenter. Visserligen komemr han med informationen, och den är vi ju jäkligt tacksamma för, men han vägrar släppa och sprida vidare kassetten.
Jag förstår absolut inte varför...
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Mannen utan hjärna

Post by Jungbacka Erik »

Spekpanna wrote:nja, jag vet inte om han ska ha så mycket presenter. Visserligen komemr han med informationen, och den är vi ju jäkligt tacksamma för, men han vägrar släppa och sprida vidare kassetten.
Jag förstår absolut inte varför...
Då ger vi han en stock snus för informationen och sen ger vi honom stryk.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Mannen utan hjärna

Post by E-M »

Mm det förslaget gillar jag Image
raggarbond
Helgfyllo
Posts: 90
Joined: 29 Dec 2004, 18:16

Mannen utan hjärna

Post by raggarbond »

Hoppas i alla fall för hans egen del att han har den överförd om inte till datorn så i alla fall till ett annat band. För när dagen när bandaren känner sig hungrig blir det inte speciellt kul.
yommyn
Helgfyllo
Posts: 107
Joined: 06 Dec 2005, 10:11

Mannen utan hjärna

Post by yommyn »

Varför inte Jocke vill släppa kopior av kassetten? vad beror det på? Tänk er att nån av oss skulle ha en promo-singel som ingen annan hade en avspelning på. La vi då ut den på Tradera så skulle vi få mer betalt... eller? Hade många Eddie fans haft en avspelning av singeln så tänker dom nog så här (Äsch den där kostar mycket pengar å jag har ju redan en avspelning)

Ni känner till "E.Hitler's sjukaste hits" Image för att tala klarspråk, de finns fler folk än Jocke som har de första bandet - mannen utan hjärna. Det är inte Jocke som har gjort den hemmagjorda mixen "E.Hitler's sjukaste hits" vem har gjort den? kommer ni på de så kan ni fixa en kopia av bandet! Image lyssna på slutet av "I behandlings ateljen" från e hitler's... Bolla bolla nej inget bolla bolla här

Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Mannen utan hjärna

Post by Långis »

TommyN: E Hitlers Sjukaste hits? Du får nog friska upp mitt minne, ty denna har jag missat.
Men visst jag förstår, principen, men personligen spelar det ingen roll att innehållet är spritt, det är ju originalet man är ute efter, åtmindstone har jag alltid trott det.

Som det sagts tidigare, vad händer om detta band försvinner? Jo, innehållet blir förlorat för alltid, unikia inspelningar som väldigt få har hört. Därför tycker jag mans ka sprida det så mycket som möjligt...
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Mannen utan hjärna

Post by E-M »

mm, samma här. E.Hitler nr.1 (eller mannen utan hjärna som den heter nu Image) är något som de skulle återutgiva på CD. Den hade nog sålt som själva fan. Fast utan låten negerjävel då i och med att Eddie ångrade den.
yommyn
Helgfyllo
Posts: 107
Joined: 06 Dec 2005, 10:11

Mannen utan hjärna

Post by yommyn »

nej men bandet sjunker i värde om fler har dess innehåll

on 01/09/2006 at 02:12:10, lilleman wrote:så du tror han bara försöker få uppmärksamhet för att på detta sättet trissa upp priset inför en framtida försäljning på tradera Image [/quote]
Post Reply