Överdrivet dyrt.....

Sälj, köp eller byt dina Eddie Meduza prylar här
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Överdrivet dyrt.....

Post by E-M »

Vad är det här för tjomme Image som tror att han kan få 400 spänn för en 100% Eddie Meduza-boxen som man kan gå och köpa helt ny i en affär för ca: 140 spänn! http://www.tradera.com/auction/aid_22451222
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Överdrivet dyrt.....

Post by Långis »

CW70 har en fömåga att ta ut oerhörda priser på sina varor...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Överdrivet dyrt.....

Post by uy »

men det som är ännu jävligare är att det faktiskt finns folk som bjuder på dessa. Jag såg någon som hade bjudit på en fyllekalas-skiva där utropspriset var 200 kronor. Image Lägg till lite mer, och man får tre fyllekalas-skivor från noshame.
Skitarna ska va' lika långa i år
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Överdrivet dyrt.....

Post by elo »

Vem fan bjuder 200 spänn för Garagetaper på kasset?
http://www.tradera.com/auction/aid_23139162
felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

Överdrivet dyrt.....

Post by felix »

cv70 måste vara rätt rubbad överhuvudtaget för han har ju bonnatwist kassetten ute oxå (för 300 spänn)

såg att han lagt ut errol igen, för 2500:-
den har han ju haft ute förr men det är väl ingen som velat betala det priset trots att den är en väldig raritet
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Överdrivet dyrt.....

Post by uy »

Men jag undrar,, Är inte cw70 en kvinna? Jag köpte West a fool away förut, och jag tror avsändaren hette Carina. kan cw vara initialerna? Sedan har jag hört att hon köpte en samling av någon för dyra pengar, och nu försöker hon tjäna pengar på det.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Överdrivet dyrt.....

Post by Långis »

Jo, det är en kvinna. Tror hon köpte samlingen för 25 000 eller nåt sånt...
Last edited by Långis on 15 Jan 2006, 17:17, edited 1 time in total.
felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

Överdrivet dyrt.....

Post by felix »

varför köper man en samling och sen säljer den?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Överdrivet dyrt.....

Post by uy »

Felix wrote:varför köper man en samling och sen säljer den?
För att tjäna pengar kanske? Image
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Överdrivet dyrt.....

Post by whonka »

Men i detta fallet tror jag inte hon tjänar särskilt mycket.
felix
Obotlig alkoholist
Posts: 540
Joined: 15 Aug 2005, 12:36
Location: sweden
Contact:

Överdrivet dyrt.....

Post by felix »

nej ärligt talat tror jag inte hon tjänar på det.

hon har nog betalat mycket för den och försöker ligga på plus när den säljs. därav att priserna blir höga
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Överdrivet dyrt.....

Post by overkill »

Ja CW70 är en kvinna. Verkar inte speciellt smart som köper en samling för det priset och försöker sen kränga allt till hutlösa överpriser...och tror hon ska TJÄNA på det? måste vara smått efterbliven eller nått... även om hon hade fått sålt allt för sina ursprungliga skyhöga priser tror jag inte hon hade tjänat speciellt mycket. Kanske några tusenlappar, inte mer.
dessutom kostar det väl för säljare att ha ute auktioner, så ju längre dom ligger uppe ju mer kostar det väl (tror jag, har inte sålt där själv). I slutändan kanske den avgiften blir mer än vad hon får sålt grejerna för!
Har sett att hon dock har börjat sänka vissa priser så smått på en del grejer, dock väldigt små sänkningar. börjar väl inse att hon inte får sålt det annars...

Jag köpte en CD av henne, som hon skrev var i "fint skick" i auktionen. Den var repig & ful och inte alls speciellt fin... dock fullt spelbar, åtminstonde i mina spelare men hade man haft otur kunde den hackat och haft sig. Vissa spelare är väldigt kräsna med repiga skivor. Så jag påpekade detta i ett mail men fick inget svar och fick inget omdömme heller. har skickat ett tjat-mail till men fortfarande inget svar eller omdömme... till dags dato har det gått ca en månad sen auktionen gick ut. Jävligt dålig stil av en säljare, att inte ens kunna svara på ett mail eller lämna omdömme....
Last edited by overkill on 16 Jan 2006, 00:52, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Överdrivet dyrt.....

Post by overkill »

kan ju förresten tilläga att hon tar ut överpriser för nästan alla sina varor hon säljer, så det är inget unikt för just Eddie. Kolla hennes övriga auktioner så ser ni.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Överdrivet dyrt.....

Post by uy »

Ännu en auktion har dykt upp under denna katefori. Fem fanclubs-kassetter för priset av 1499 kronor.
http://www.tradera.com/auction/aid_24970610
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Överdrivet dyrt.....

Post by Långis »

ja det är ju ett jäkla pris på grejer. Räknade ut att av det som ligger på tradera nu som jag vill ha skulle kosta mig runt 3000. Som priserna ligger nu, alltså. De kommer säkerligen öka...
Det finns en lesterskiva ute MED ORIGINALTECKNING!!!! Skulle kunna betala hur myckets om helst för den...
Last edited by Långis on 05 Mar 2006, 22:59, edited 1 time in total.
Post Reply