Har fått dragspeslrock nu!

Nyheter angående Eddie Meduza
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Har fått dragspeslrock nu!

Post by E-M »

Ja den är la sådär rent ut sagt Everts schottis är Snus schottis. Spårvagnschauffören är den vanliga. Svennes lilla hus tycker jag att jag känner igen men är inte säker. Dock är längtar tillbaks till hawaii och en tango med dig nya fast med annan text (samma melodi som de gamla) Ronnebyån är dock helt ny. De låtar som inte har varit dragspel i förut är det inte nu heller. Så jag tycker inte att den var så bra, inte för att låtarna är dåliga tvärtom de är as bra men hade hoppats på mer nytt.
Last edited by E-M on 18 Jan 2006, 19:20, edited 1 time in total.
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Har fått dragspeslrock nu!

Post by elo »

Besvikelse...
Last edited by elo on 18 Jan 2006, 20:40, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Har fått dragspeslrock nu!

Post by Långis »

Men kul med de nya låtarna. Jag får hem min skiva först imorgon, men är oerhört förväntansfull.

Tråkigt dock att låtar som det inte är dragspel på är med på skivan... hela grejen med namnet "dragspelsrock" försvinner lite...
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Har fått dragspeslrock nu!

Post by E-M »

Jo för de helt nya låtarna är Ronnebyån och Svennes lilla hus jag tycker som sagt att jag känner igen Svennes lilla hus men är inte säker. Annars är det inte nytt bara nya texter på två låtar, för de har ju döpt om snus-schottis till Everts schottis så de är samma låtar Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Har fått dragspeslrock nu!

Post by Långis »

Förresten, en tango med dig är väl också ny?

Tillbaks till hawaii också outgiven på denna skiva (ny text)
Last edited by Långis on 18 Jan 2006, 20:24, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Har fått dragspeslrock nu!

Post by E-M »

En tango med dig är samma som Jag släppte en skit på dansrotundans dansgolv fast en annan text.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Har fått dragspeslrock nu!

Post by overkill »

Köpte den idag, ska lyssna ikväll. Ja det kunde man ju förvänta sig av Bävern att det inte var så mycket nytt på den...men ändå kul med nått nytt i alla fall.

En låt som verkligen hade passat in här tycker jag är "Hej på dig Evert, Boogie woogie" (från början b-sidan till Punkarn å raggarn-singeln). Där snackar vi dragspelsrock!! men den ligger ju på CBS (Sony) så den kunde inte bert ge ut, såvida Eddie inte gjorde nån alternativ version av den som Bert kunnat ge ut. det finns en liknande låt på nån kassett också, som är både snarlik i låtiteln, musiken och texten - fast det är inte samma låt, men väldigt lika. nån som vet vilken jag tänker på?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Har fått dragspeslrock nu!

Post by E-M »

Mm bävern är snål.... vi går och kastar snöbollar på hans fönster och vrölar mer outgivet åt fansen!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Har fått dragspeslrock nu!

Post by E-M »

Jag kanske låter ganska kritisk till denna plattan men det var för att jag hade förväntat mig att de andra låtarna var i dragspelsversioner. Inget som helst fel på låtarna jag tycker de är suveräna.... men man blir lite besviken när det enligt min mening bara är en HELT ny låt. Ni som hör/hört Svennes lilla hus, visst är den inte outgiven? är så säker på att jag har hört den förut. Får hoppas att Bävern tar lärdom av Live's någon gång där var det lagom många outgivna.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Har fått dragspeslrock nu!

Post by uy »

När jag får skivan ska jag kolla upp Svennes lilla hus, för jag har antagligen redan alla outgivna låtarna på den här skivan.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Har fått dragspeslrock nu!

Post by overkill »

Jag är hyffsat nöjd ändå. 2 nya låtar samt 3 i andra versioner (med andra texter) om jag räknat rätt. Det är ju åtminstonde inte en samling med Mera Brännvin, Punkjävlar och Såssialdemokraterna på... nog för att jag gillar dessa klassiker men dom är ju redan släppta på hur många samlingar som helst. Kul med en mer seriös samling!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Har fått dragspeslrock nu!

Post by overkill »

Ingen som vet vilken låt jag tänker på förresten? (se mitt förra inlägg).
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Har fått dragspeslrock nu!

Post by uy »

Nu har även jag fått skivan, med spräckt fodral och allt! Men istället för att reklamera ska jag ta ett helt fodral från en mindre viktig skiva.

Svennes lilla hus, som EddieMeduza kände igen ÄR outgiven. Tills nu. Låten som Overkill tänkte på är Everts Boogie-Woogie från Radio Abonnerad. Det är nästan samma som Hej på dej Evert, fast med ett annat namn.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Har fått dragspeslrock nu!

Post by E-M »

Då har jag den troligtvis någon stans fast den är inte officiellt utgiven förens nu. För jag vet att jag har hört den förut.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Har fått dragspeslrock nu!

Post by uy »

EddieMeduza wrote:Då har jag den troligtvis någon stans fast den är inte officiellt utgiven förens nu. För jag vet att jag har hört den förut.
Den har, liksom dem andra outgivna på skivan, cirkulerat på intenet tidigare.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply