Säljes/Bytes: Dansbands-skivor med låtar av Errol Norstedt

Sälj, köp eller byt dina Eddie Meduza prylar här
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Säljes/Bytes: Dansbands-skivor med låtar av Errol Norstedt

Post by overkill »

Har dubletter på dessa album från 70-talet där Eddie medvärkar som låtskrivare och upphovsman till några låtar.
Måsten i samlingen för den sanne samlaren. En av de bästa/bättre låtarna (enligt mig då) han skrev åt dansband ingår här, nämnligen låten Här vare tjosan med Trio me bumba, riktigt bra låt!
Resten är väl mer intressanta än bra enligt min smak, men som sagt måsten i samlingen om man gillar Errol / Eddie.

A-Laget - A-Laget, CBS 1975
Låt: Hoppet att en gång bli din (Errol Norstedt)

Von Belts - Gunga till musiken, Anette 1975? (tror jag, årtalet framgår ej tydligt)
Låt: Trösta mig (Errol Norstedt)
Notering: Finns även inspelad med Errol själv på hans egna album "Errol", CBS 1975.

Trio Me Bumba - Blandar & Ger..., TMB / EMI 1974
Låt: Här vare tjosan (Errol Norstedt)

Göran Muhlert - Spela min sång, Polydor 1976
Låt: Även på vintern finns det rosor (D.Vangarde/E.Norstedt)
Notering: En av få låtar (den enda?) där eddie inte är ensam upphovsman. Troligen så skrev
han "bara" texten till denna, alternativt översatte en redan befintlig text.


Till göran Muhlert Skivan medöljer också en singel med 2 låtar som finns på albumet. (Obs! dessa är dock
inte Errol-relaterade).

Albumen är i gott skick men vissa har småskavanker, t.ex Von Belts har lite tunna ytrepor
som ej stör vid uppspelning och har lite småslitet omslag. Omslaget till Trio med bumba så är ena hörnet
avklippt och lite kladd förekommer på baksidan. På det stora hela riktigt fint skick, men som sagt, mindre
skavanker förekommer.

Säljer dessa alternativt byter mot nått annat kul. Skicka ett med PM pris eller bytesförslag.
Frakt med posten går loss på ca 80 kr, annars funkar avhämtning på plats som vi kommer överens om.
(Inom rimligt avstånd då ;-))
Post Reply