Voffer så stor text?

Diskutera allt som rör forumet här
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Voffer så stor text?

Post by retepnoslack »

Jag var inne på tråden: "Eddie Meduza och Nya Zebras" och där blev det lägre och lägre upplösning för varje inlägg. Mitt eget meddelande blev så stort, att ett ord tog upp en hel rad. Voffer då då?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Voffer så stor text?

Post by Långis »

Jajamensan, det blev lite fel på vissa citat när forumet flyttades över.
Jag har ordnat till det jag hittat i Zeebras-tråden.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Voffer så stor text?

Post by overkill »

Överlag så ser många inlägg där man citerat ett annat inlägg konstiga ut, oftast blev storleken mycket större än innan flytten.
När man postar ett nytt inlägg ser det normalt ut men gamla citat är ibland gigantiska.Inte bara texten i sig utan även spalten till vänster är större. Vadan detta? blir rätt jobbigt att läsa.

Kolla på t.ex sidan 3 i Ulf Lundell Parodi tråden.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Voffer så stor text?

Post by uy »

Det är som Långis säger, det blev något knas med citaten vid flytten. Men ni får gärna hojta till ifall ni ser någon tråd med trasiga citat, så kan vi rätta till det.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Voffer så stor text?

Post by Långis »

Det finns möjlighet att rapportera inlägg här.
Gör det när ni ser nåt mysko så hittas tråden enklare.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Voffer så stor text?

Post by overkill »

Jag var nyss inne i tråden Nya Zeebras - de okända låtarna? och härjade lite. Alla gamla citat är så gott som oläsliga pga av förstoringen som blivit efter flytten.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Voffer så stor text?

Post by overkill »

Vad har hänt med undertexten i mina inlägg förresten? jag hade förut 2 rader med citat ur låten/sketchen Bert fjärt i studion men nu har jag ingen undertext alls. Upptäckte det nu. Dock så vet jag att de var kvar efter flytten - jag utökade också med ett litet citat till efter flytten. Men nu är de borta.

Med undertext menar jag alltså t.ex det som uy har, "Skitarna ska va' lika långa i år". Jag får väl lägga till dem själv annars men det är ju lite märkligt att de kan försvinna av sig självt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Voffer så stor text?

Post by uy »

Jag tror inte dessa följde med i flytten. Jag fick skriva in min signatur själv efteråt. Eller menar du att det inte var i samband med flytten som de försvann, utan har raderat sig självt helt sonika? i så fall vore det ju jävligt skumt.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Voffer så stor text?

Post by overkill »

Som jag minns det var de kvar även efter flytten, men jag kan ha vimsat till det också och minns galet. Antagligen är det så som du säger uy så jag får fixa det själv. jag hade bara bestämt för mig att de var kvar efter flytten, och att jag även gjorde tillägget efter flytten.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Voffer så stor text?

Post by uy »

Hur såg din signatur ut efter att du gjort det där tillägget? Före flytten såg det ut som såhäringa:

".. ja då kan du hälsa den där jävla dräggelpötta att han kan ta sig i räva och fara åt helvete. Nu ska jag sticka till sommarland era jävlar"
- Bävern (Eddie)

Det ska väl inte va Orgel här..?
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Voffer så stor text?

Post by overkill »

Då gjorde jag tillägget, den nedre raden, redan innan flytten då. Jag mindes lite fel.

Dock så var inte texten kursiv, förutom "här?" i den nedre raden. Vitsen med tilläget var att just ha
här som kursiv men inte det andra, för att betona vad sångaren tycker :-)
(Men jag gissar att du skrev hela texten som kursiv nu bara för att visa vilken text jag hade).

Kanske lägger till det igen sen, om jag inte hittar på nått annat :)
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Voffer så stor text?

Post by uy »

Anledningen till att hela texten var kursiv var att jag tryckte på kursiv-knappen istället för citat-knappen. ;)

".. ja då kan du hälsa den där jävla dräggelpötta att han kan ta sig i räva och fara åt helvete. Nu ska jag sticka till sommarland era jävlar"
- Bävern (Eddie)

Det ska väl inte va Orgel här..?
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Voffer så stor text?

Post by overkill »

Ok. Ja det var så jag hade det.. men man kanske skulle hitta på nått annat. Nytt forum, ny undertext :)
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Voffer så stor text?

Post by overkill »

Var inne i tråden "Ortnamn i låtar?" och läste lite och även där ser citaten helt groteska och oläsningsbara ut. En tillfixning skulle behövas ;)
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Voffer så stor text?

Post by uy »

Fixat! :ugeek:
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply