Jag måste omvärdera

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jag måste omvärdera

Post by gammalhardrockare »

Jägarn:
Man får tycka vad man vill om SD men faktum är ju att, Vill man ha in fler invandrare så röstar man på vilket parti som hellst utom SD. Vill man inte ha in fler invandrare så röstar man på SD!
Lite fel där. Det handlar om sk "flyktingar", det är dem som man vill minska på. Anhörigflyktingar och den anpassning efter islam som vi idag ser.
Invandrare har vi knappt några och de flesta sk flyktingar är livrädda för att bli klassade som invandrare, då får de nämligen inte livslångt försörjningsstöd av oss och fri tillgång till vår sjukvård, skola m.m.

Och att anklaga SD för nazism blir lite löjligt med tanke på att de är det mest israelvänliga parti vi har idag, faktiskt det enda. I Sverige ska man kramas med araber och omfamna islam. Det har resten av sjupartiregeringen bestämt.
Och om Långpanna hade läst på lite så hade han vetat att t ex Palestina förnekar eller hyllar förintelsen och araber hatar judar med lika stor itensitet som Hitler.

SD hatar inte araber, däremot så tar de avstånd från islam och anser att man dels ska ta seden dit man kommer och att en demokrati som Sverige inte ska visa undfallenhet mot en intolerant och antidemokratisk religion, ideologi och kultur som islam är.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Jag måste omvärdera

Post by wiking »

Långpanna wrote:Jag syftade mer på att det var samma skräp. SD är ett het igenom rasistiskt parti som inte har i en seriös riksdag att göra. Må de brinna i helvetet.
Gå med i AFA där lär du platsa, dom hatar också alla som inte tycker exakt som dom. Äkta demokrater med andra ord.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Jag måste omvärdera

Post by wiking »

Josey Wales wrote:Troligen kommer jag inte att rösta på SD men jag måste säja att den här debattartikeln i AB av Jimmie Åkesson är "spot on" och har fått mej att omvärdera SD en del.
http://www.aftonbladet.se/debatt/debatt ... 5978707.ab

Förutom en mer än lovligt högtravande början på artikeln så kan jag skriva undder på vartenda ord, bra talat Jimmie!
Jag är faktiskt förvånad över att du inte blivit Sverigedemokrat tidigare, dom har ju trots allt varit ett sionist parti ett bra tag nu.
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Jag måste omvärdera

Post by jaggare »

Det är ju ett rätt smart sätt som sveriges lag har. Det blir ju aldrig några debatter i TV om ämnet. Det är ju en omöjlighet! Om vi tänker oss in hur en riktig debatt skulle gå till så skulle det bli så här: En säger något possitivt om ickke ariska människor och så säger den andra något negativt. DÄR var den debatten slut för där åkte han dit för hets mot folk grupp! Smart! Riktigt jävla smart!
DET är vad jag kallar yttrande frihet! Heja sverige! Det är så man gråter BLOD! Man får tycka och tänka som man vill... MY ASS! Om jag går fram till en svart man och säger: Jag TYCKER att du är en illaluktande slibbig negerjävel! Då åker jag dit! Det spelar ingen roll om han skulle placera mig i en resperator för dom orden! Jag åker dit hårdare för det! Man ska nog fan VÄNDA på dom där jävla orden: Man får tycka vad man vill... om man bara tänker det! Det blir tillbaka till Hitler och Stalins tankesätt hur fan man än vänder på det!

Demokrati och kommunism och nazism hade säkert funkat JÄTTEBRA allihop ...om nu grund iden kunat följas! Hade ett lands folk som ska gå och rösta fått reda på hur det skulle BLI så hade dom 3 typerna aldrig existerat!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jag måste omvärdera

Post by ozzman »

on 11/10/2009 at 00:14:37, wiking wrote:Jag är faktiskt förvånad över att du inte blivit Sverigedemokrat tidigare, dom har ju trots allt varit ett sionist parti ett bra tag nu.
[/quote]

Wiking:

Problemet jag har med SD är att de, förutom i flyktingfrågan, har en politk som är proppfull av motsägelser och att stora delar av deras övriga program inte alls passar mej.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jag måste omvärdera

Post by gammalhardrockare »

Ha! Ha! Rätt så kul och skickligt gjort:
http://www.youtube.com/watch?v=nOyJMJmH ... r_embedded
Post Reply