Humle och Dumle

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Humle och Dumle

Post by Jungbacka Erik »

Goda nyheter för alla nostalgiker Image Nu ska man snart kunna se SVT:s guldkorn på nätet: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/stor ... 89,00.html
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Humle och Dumle

Post by Långis »

Fan vad kul!

Det finns många gamla favoriter jag skulle vilja se igen, samt en del somjag hittils inte sett som jag gärna skulle vilja se.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Humle och Dumle

Post by Jungbacka Erik »

Hoppas man kan se Vilse i pannkakan Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Humle och Dumle

Post by gammalhardrockare »

Finns ju en massa serier från sjuttiotalet som skulle vara kul att uppleva igen, som t ex "Lära för livet" och liknande.
"Lycka till" från början av åttiotalet med Benny Haag skulle också vara kul att få se igen, för att inte tala om den tyska serien "Vind för våg"!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Humle och Dumle

Post by rex »

Jungbacka Erik wrote:Hoppas man kan se Vilse i pannkakan Image
NÄ FY FAN! Den jävla Staffan Westerberg förstörde hela min barndom med sina sjuka barnprogram! Jag är en fridsam man, men den "mannen" skulle ha på käften!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Humle och Dumle

Post by Jungbacka Erik »

rex wrote:NÄ FY FAN! Den jävla Staffan Westerberg förstörde hela min barndom med sina sjuka barnprogram! Jag är en fridsam man, men den "mannen" skulle ha på käften!
Nämen rex, så farligt var det väl inte. Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Humle och Dumle

Post by gammalhardrockare »

Då retade jag mig mer på den där jävla Clownen Manne. Som barn så brukade frossa i diverse dagdrömmar om hur jag torterade den där jäveln!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Humle och Dumle

Post by rex »

Jo! Det var det,jag var livrädd,kan fortfarande inte tänka på den där jävla strumpan utan att känna obehag. Faktiskt sant....
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Humle och Dumle

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Då retade jag mig mer på den där jävla Clownen Manne. Som barn så brukade frossa i diverse dagdrömmar om hur jag torterade den där jäveln!
Ja,där har du en till!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Humle och Dumle

Post by gammalhardrockare »

Staffan Westerberg tycker jag faktiskt lite synd om idag, han har ju flera gånger blivit utsedd till landets mest hatade människa.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Humle och Dumle

Post by rex »

Det är inte synd om honom. Var han inte Gay också?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Humle och Dumle

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Jo, han lever väl tillsammans med någon karl uppe i Luleå tror jag bestämt.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Humle och Dumle

Post by Långis »

Det sägs ju att vilse i pannakakan förstört en hel generation.. Dett gör att jag bara mer vill se programmet, hur i helskotta gick det till egentligen? Vad gjorde denna staffan som var så förfärligt?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Humle och Dumle

Post by uy »

Vad är Clownen Manne egentligen? Jag har aldrig hört talas om den tidigare.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Humle och Dumle

Post by retepnoslack »

Jag har aldrig förstått, att folk hatar Staffan Westerberg så mycket. Åtminstone JAG gillade hans program. Det sjuka var väl kanske då, att han säkert höll på likadant, när kameran var avstängd, men det är ju en annan historia.

Clownen Manne var en figur, som medverkade i två uppsättningar barnprogram. Den första uppsättningen hette: "Manne och Janne". De bodde i en våningssäng(!) och gjorde barnprogram med mycket enkel rekvisita.

Den andra uppsättningen hette: "Manne och Apan Koko" och är en slags fristående fortsättning. Manne kommer till en övergiven cirkus och hittar en ensam apa i en bur, som han släpper ut och gör en massa bus med.

Mannes program var också menat för dövstumma, så han gjorde teckenspråk samtidigt, som han talade.
Post Reply