En sån här......

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

En sån här......

Post by Jungbacka Erik »

Jag har haft 2 Oplar; en kadett 1974, och en kadett 1988. Den första förbrukade startmotorer som andra bilar förbrukar bromsbelägg. Den andra rostade som campinggrill.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

En sån här......

Post by ozzman »

on 05/21/2005 at 22:56:09, Jungbacka Erik wrote:Jag har haft 2 Oplar; en kadett 1974, och en kadett 1988. Den första förbrukade startmotorer som andra bilar förbrukar bromsbelägg. Den andra rostade som campinggrill. [/quote]

Kan man tolka det som att du inte lärde dej nåt av din första Opel?

Jag hade en Kadett GSI-85, vilket jävla skräp.
Allt gick sönder, rostade eller ramlade helt sonika bort.
Det var som att köra omkring i en fruktansvärt rostig plåtmaracas.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

En sån här......

Post by rex »

Mmm,håller med....Jag hade en Omega -87. Det fanns INGET bra med den,hade känslan att den skulle behöva köras tillbaka till fabriken för efterdragning.

Däremot hade jag en Ascona före det,det är nog Opels bästa modell genom tiderna,den var iaf hyfsad.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

En sån här......

Post by gammalhardrockare »

Vad som helt men inte Volvo för min del. Förutom att det är en jävla trist gubb -och bonnbil så är den jobbig att köra, trög som en jävla semitruck, dålig sikt, ingen som helst acceleration och noll väghållning. Gungar fram som ett jävla skepp.
Mitt ex hade en jävla Volvo som jag tvingades använda under något år. Allt krånglade och eftersom jag inte begriper något om bilar så visste jag inte ens vad i helvete det var som krånglade utan fick lämna in den för både konsultation, ordination och reparation vilket kostade hur jävla mycket som helst.
Droppen var när fanskapet dog mitt på motorvägen när jag var på väg från Uddevalla till Karlstad. Den jäveln bara tvärdog, inte ett liv. Motor, strålkastare, instrumentpanel, ja tammefan allt slocknade. Bara bogseringen kostade över en tusenlapp och sedan var det någon jävla generator som hade lagt av. Jaha? Det gjorde ju mig klokare. Vad i helvete är en generator och vad har den för funktion och framför allt: Ska inte ett generatorhelvete fungera eller är volvogeneratorerna programmerade att lägga av helt utan anledning när man ligger och kör på en hårt trafikerad motorväg? Tvåtusen spänn ytterligare fick jag lägga ut på en jävla generator, TVÅTUSEN SPÄNN! Fan, har ni klart för er hur jävla många timmar jag måste kasta bort på något meningslöst jävla idiotjobb för att få ihop dessa pengar?

Volvo - Sug min kuuuuuuuk!!!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

En sån här......

Post by ozzman »

Rockarn:

Då antar jag att du inte kört någon av Volvos nyare bilar.
Jag hade en S60 2.4T som tjänstebil på mitt förra jobb och den spöar allt annnat jag kört, både BMW och Audi.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

En sån här......

Post by Eddie »

on 05/22/2005 at 00:13:42, GammalHardrockare wrote:Vad som helt men inte Volvo för min del. Förutom att det är en jävla trist gubb -och bonnbil så är den jobbig att köra, trög som en jävla semitruck, dålig sikt, ingen som helst acceleration och noll väghållning. Gungar fram som ett jävla skepp.
Mitt ex hade en jävla Volvo som jag tvingades använda under något år. Allt krånglade och eftersom jag inte begriper något om bilar så visste jag inte ens vad i helvete det var som krånglade utan fick lämna in den för både konsultation, ordination och reparation vilket kostade hur jävla mycket som helst.
Droppen var när fanskapet dog mitt på motorvägen när jag var på väg från Uddevalla till Karlstad. Den jäveln bara tvärdog, inte ett liv. Motor, strålkastare, instrumentpanel, ja tammefan allt slocknade. Bara bogseringen kostade över en tusenlapp och sedan var det någon jävla generator som hade lagt av. Jaha? Det gjorde ju mig klokare. Vad i helvete är en generator och vad har den för funktion och framför allt: Ska inte ett generatorhelvete fungera eller är volvogeneratorerna programmerade att lägga av helt utan anledning när man ligger och kör på en hårt trafikerad motorväg? Tvåtusen spänn ytterligare fick jag lägga ut på en jävla generator, TVÅTUSEN SPÄNN! Fan, har ni klart för er hur jävla många timmar jag måste kasta bort på något meningslöst jävla idiotjobb för att få ihop dessa pengar?

Volvo - Sug min kuuuuuuuk!!! [/quote]

Då borde ju batterilampan i bilen ha lyst, för inte fan stendör en bil för att generatorn slutar generera ström helt plötsligt.
Om nu inte den lampan var trasig.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

En sån här......

Post by gammalhardrockare »

Eddie:

Allt, precis allt stendog! Jag tror att det var generatorn i alla fall. Kanske Rex minns för jag vet att jag beklagade mig inför honom och att han retade sig på att jag inte visste vad eller hur en sådan där jävla generator såg ut eller ens fyllde för funktion.
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

En sån här......

Post by rockabillyhoodlums »

Ja Buick '58 dom är snygga och har grymt mycket krom. Det är en av dom dyraste Jänkarna,

Själv så är jag mer för det kustade stuket:

http://files2.helgon.net/Gallery/{323/{3230E484-4452-403E-895E-431466DAEEF6}.jpg
Last edited by rockabillyhoodlums on 28 May 2005, 17:55, edited 1 time in total.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

En sån här......

Post by Eddie »

Båda sänkt och taksänkt... inget som faller mig smaken direkt, men annars var bilen grym, om en bil har fenor så är den grym Image

Körde en bil som var sänkt ganska mycket bak för någon vecka sen. Skulle in till en gård och det var en ganska brant backe in till gården, vilket resulterade i att jag såg knappt vägen. Fick luta mig fram för att kunna se vägen, den som satt bredvid undrade vad det var jag kollade efter Image
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

En sån här......

Post by rockabillyhoodlums »

Det är en bekant i Stockholm som har bilen (Ford 57, det var en 4dörrars från början, byggd i usa på 70talet av en kvinna sägs det)

Hehe jo det är ett helvete med sänkta bilar som inte har luftfjädring

on 05/29/2005 at 19:19:18, Eddie wrote:Båda sänkt och taksänkt... inget som faller mig smaken direkt, men annars var bilen grym, om en bil har fenor så är den grym Image

Körde en bil som var sänkt ganska mycket bak för någon vecka sen. Skulle in till en gård och det var en ganska brant backe in till gården, vilket resulterade i att jag såg knappt vägen. Fick luta mig fram för att kunna se vägen, den som satt bredvid undrade vad det var jag kollade efter Image [/quote]
Post Reply