ICA-kassörskan - Del 3.

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

ICA-kassörskan - Del 3.

Post by gammalhardrockare »

Jag har inte många vänner och kan därför inte välja vilka jag ska ha som resesällskap, jag får helt enkelt nöja mig med de som dyker upp och jag antar att jag får vara glad för att det åtminstone finns några kvar som vill dela sin tid med mig.
På planet ned till Grekland så höll jag mig faktiskt ifrån flaskorna. Det gjorde inte Svante. Han är en man som ser ut som en sprucken frukostkorv i ansiktet men plågas inte av det dåliga självförtroende som brukar känneteckna män som är instängda bakom ansikten som får kvinnor att skrikande söka skydd i kyrkor. Antingen är Svante för korkad för att överhuvudtaget komma i närheten av något som kan liknas vid självkritik eller också har han växt upp i en spegelfri värld befolkad av enbart blinda människor.

I takt med att spritnivån sjönk i hans flaska så steg hans sexuella aptit. I sätet på andra sidan gången så satt det en ensam medelålders kvinna som genast blev föremål för hans intresse. Han startade upp lite lätt genom att bjuda henne på en drink samt informera damen om att han var en jävel på att renovera avgassystem och att hans jättestora skiftnyckel var att jämföra med Tingelings trollspö, ett enormt trollspö! Han fortsatte charmattacken genom att ingående förklara hur man bäst smörjer upp en gammal växellåda. Innan kvinnan förstod de sexuella antydningarna så såg hon ut som ett levande frågetecken, när ett ljus väl gick upp så såg hon rasande ut. Genom att flytta sig så långt bort från en drinkbjudande Svante hon kunde samt fullständigt nonchalera honom så försökte hon visa att hon hellre drack batterisyra med Charlie Manson som bordskavaljer istället för att ta emot fler drinkar av Svante.
Svante är en av dessa obehagliga män som alltid översätter en kvinnas "nej" till ett "nu rann det till av bara helvete och det är bara DIG jag vill ha!"
Innan Svante hann hoppa över till kvinnan och fortsätta sin charmoffensiv så lyckades jag stoppa honom från vidare kontakt. Ju längre Svante är från människor av det motsatta könet, ju bättre är det för alla.
-"Lägg av nu! Sade jag till Svante. -"Hon är ju för fan inte intresserad! Märker du inte det?"
-"Va fan sitter hon och bjuder ut sig då för?" Säger Svante med en lite väl hög röst. Folk började titta på oss.
Svantes uppfattning om att "bjuda ut sig" är att besvara en hälsning, dela gatuadress eller svara på tilltal. Denna kvinna hade t o m tagit emot en drink och i Svantes sjuka värld så är detta en öppen inbjudan till oskyddat analsex. Minst.
-"Horor allihopa utom morsan!"
Säger Svante och blänger ondskefullt på den nu vettskrämda kvinnan.

De förutsatser jag tidigare hade haft om att försöka hålla mig någorlunda nykter under denna semester var tidigare förankrade på en tämmeligen ostadig grund. Jag såg på Svante där han satt och öppet halsade ur en flaska Ballantine´s iförd en svart t-tröja med texten "Hårda bud i Mellerud". Under texten var det en tecknad och färgglad bild på Karl-Alfred som hällde i sig spenat samtidigt som han satte på en bunden och handbojad Olivia i skitan så det small om det.
Svante kommer ursprungligen från Dalsland men jag kan tänka mig trevligare sätt att visa sin lokalpatriotism på.
Lokalpatrioter eller ej, jag har alltid haft svårt att vistas bland normala människor i nyktert tillstånd, nu skulle jag vara tvungen att tillbringa en vecka tillsammans med en fullständigt bindgalen fyrtioåring som ansåg att våld och porr - helst i kombination - var höjden av humor och intellektuell stimulans.
Mina föresatser om total nykterhet försvann.

Jag han inte mer än landa på Athens flygplats och kliva ut på gatorna i den tryckande värmen förrän jag sögs in i en malström av hejdlöst spritmissbruk och ren galenskap.
Det tog stopp först när jag i ett nästan medvetslöst tillstånd av Ouzo och grekiskt vin, endast iklädd badrock och kalsonger, dammade av vägen i 100 knutar med en hyrd Vespa. Plöjde mig rakt igenom en gammal stengärdsgård och hamnade på lasarett och förutom att jag tackade min lyckliga stjärna för att jag hade en väl fungerande sjukförsäkring så var jag även glad över att ha överlevt. Man sade till mig att jag hade haft änglavakt som hade klarat mig undan med svår hjärnskakning, djupa skrapsår och ett större antal knäckta revben. Svante kom aldrig och hälsade på, mycket beroende på att vår semestervecka var passerad med råge. Han hade flugit hem för över en vecka sedan. Min tidsuppfattning försvann någon gång mellan första morgongroggen och den spritfrossa som sedan startade i stadens alla barer.

Efter några dagar fick jag flyga hem och efter besök på min lokala läkarstation så väntade minst en månads sjukskrivning. En tid i ensamhet väntade mig. Förut så hade jag i alla fall haft mina arbetskamrater men nu så var det min lilla etta, TV och dator som gällde 24 timmar om dygnet. Min ensamhet bröts endast av återbesöken hos läkaren en gång i veckan.
Jag satt ibland ute på balkongen och tittade efter mina drömmars svarta prinsessa men oftast så lyste hon med sin frånvaro. En gång såg jag henne promenera från sitt arbete, hon tittade upp mot min balkong och under en sekund så mötte jag hennes blick. Jag hukade mig snabbt ned och kröp över betonggolvet och in i min lägenhet.
Last edited by gammalhardrockare on 01 Jan 2005, 21:11, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

ICA-kassörskan - Del 3.

Post by gammalhardrockare »

Under de heta sommarnätterna hade jag balkongdörren öppen och ibland kunde jag höra klackarna från hennes skor eka mellan höghusen när hon var på väg hem efter någon fest. Jag låg och fantiserade om hur hon stannade, tittade upp mot min balkong och ropade mitt namn.
Det gjorde hon aldrig.

Strax innan midsommar så vaknade jag en morgon utav en ohygglig värk i röven, en fruktansvärd smärta spred sig från arselhålet och upp i ryggen. Jag upptäckte att jag inte kunde sitta eller gå normalt pga värken. Min dödsskräck är stor och naturligtvis så kombinerar jag denna skräck för döden med en väl utvecklad hypokondri där cancer är något som undantagslöst drabbar mig. Får jag influensa så misstänker jag skelettcancer och huvudvärk - oavsett om den är självförvållad eller inte - kan vara långt gången hjärntumör. Jag har även drabbats av levercancer, hudcancer och handflatecancer (som visade sig vara senknutor) och t o m något så ovanligt som munhålecancer. Efter besök hos läkare så visade det sig dock att jag var i behov av ett tandläkarebesök. Gamla visdomständer kan orsaka en hel del värk.
-"Ändtarmscancer!"
Skrek jag i telefonluren efter att jag hade ringt upp min doktor.
-"Vad?"
-"Jag tror att jag har fått cancer i röven! Det värker och brinner som eld och jag kan vare sig sitta eller gå normal!"
-"Jag tror knappast att det är så illa men du får väl komma hit akut så får jag titta på det."
Sade min läkare med luttrad och uppgiven röst.
(Nu var det inte analcancer, jag hade istället drabbats av en stor jävla böld men det kunde ju inte jag veta. Jag tillhör inte den del av befolkningen som sporadiskt kör upp fingrarna i stolgångsöppningen för att känna efter om jag har fått någon böld på sista tiden.)

Väl på läkarcentralen så får jag stå och vänta i över en timma i väntrummet. Att sitta är inte att tänka på. Det värker och bultar i röven, jag svettas och det är inte elden i arslet som håller på att ge mig värmeslag utan en tilltagande feber.
-"Då var det din tur".
Säger min doktor och visar in mig på sitt rum.
Som jag tidigare skrev så konstaterade doktorn efter att jag hade dragit av mig byxorna och kört upp röven i vädret att det var en böld av en ovanligt stor och smärtsam sort.
-"Det är inget farligt överhuvudtaget men den sitter lite olyckligt." Sade doktorn.
(Minst sagt! En stor jävla mammutböld som pluggar igen hela arselhålet sitter inte "lite olyckligt", den sitter katastrofalt jävla fel!)
-"Jag måste skära upp och tömma den. Det är inget farligt alls, det har jag gjort många gånger och naturligtvis får du bedövning."
Det här lät inte bra, inte bra alls. Att höra att man ska få en stor jävla bedövningsnål i ett arsle som reagerar med en hel orkan av smärtsignaler så fort man rör på sig är ingen tröst.
-"Ta plats på britsen så kommer jag snart tillbaka."
Sade doktorn och gick.
Jag lägger byxor och kalsonger på en stol, kliver mycket försiktigt
bölden för helvete, tänk på bölden!
upp på britsen, ställer mig på alla fyra och med röven i vädret och dinglande ballar så känner jag mig som den idiot mitt ex och många med henne tycker att jag är.
Står på alla fyra och väntar. Ballarna slutar efter ett tag att svaja fram och tillbaka, de hänger stilla rakt ned och jag känner luftdraget mot dem när doktorn öppnar dörren och kommer tillbaka.
Det är ju i alla fall en himmelens tur att man har en manlig läkare.

-"Hälsa på Mary!" Hojtar han. -"Hon är vår praktiserande AT-läkare och ska assistera mig för att få lite erfarenhet av dylika infektioner."
Jag har skämt ut mig många gånger, har tappat räkningen på alla sätt som jag har dragit mig själv i smutsen och satt mig i situationer som skulle få vem som helst att byta namn och skriva på långtidskontrakt i Främlingslegionen. Ingen intorkad fylleränndreta i jeans eller rattfyllor mitt på blanka förmiddagen kunde toppa den skam jag nu fylldes av.
Jag vet inte hur många morgnar jag har vaknat liggande över min cykel nere i cykelförrådet samtidigt som grannarna har låst upp sina cyklar och tittat på mig med vrede och avsky i blicken.
Jag har somnat med ansiktet i otaliga middagar hos både svärföräldrar och goda vänner till Annelie. Det har varit
fylleceller
magpumpningar
polishämtningar
slagsmål
spyor
runk
ofrivilliga arselknull
svikna löften
eldsvådor
i hela mitt vuxna liv. Flickvänner, arbetskamrater och gamla barndomsvänner har stått i kö för att be mig dra åt helvete och säga upp bekantskapen med mig för resten av sina liv. Allt detta orsakat av mitt förhållande till spriten. Så gott som alla hatar mig, jag är ökänd i hela hela Bohuslän och i de angränsande landskapen. De skamkänslor som allt detta har gett mig är dock inget mot den atombomb av skam som nu briserade i ett litet rum på en läkarstation vid mitt lilla stadsdelstorg. Kvinnan som doktorn hade med sig var ingen mindre än den undersköna deltidsarbetande svarta ICA-kassörskan...

Fortsättning följer eventuellt...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

ICA-kassörskan - Del 3.

Post by ozzman »

Stort tack, Rockarn!

Precis vad jag behövde en sketen Måndagmorgon.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

ICA-kassörskan - Del 3.

Post by retepnoslack »

Bra historia. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

ICA-kassörskan - Del 3.

Post by uy »

När kommer det någon fortsättning på den här?
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

ICA-kassörskan - Del 3.

Post by whonka »

Bra Image Image
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

ICA-kassörskan - Del 3.

Post by errrol »

att är hatad av alla och ingen vill vara vän med han, åminner mig serien rocky
Last edited by errrol on 15 Jan 2009, 23:24, edited 1 time in total.
Post Reply