Lilla Sarah fyller år - Del 2.

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Lilla Sarah fyller år - Del 2.

Post by gammalhardrockare »

-"Ok ungar, dags för fiske"! Ropade jag så att alla hörde.
Jag gick bak alla uppspända skynken och satte mig. I en tvättkorg hade man lagt de småprylar som jag skulle agna barnens krokar med. Den var välfylld så det skulle ta tid. Bra, då hann jag dricka upp hela min plunta.
Första metkroken dök upp och jag krokade fast en liten katt i tyg som skulle föreställa katten Gustaf. Nästa krok fick en blå smurf i plast, nästa fick en liten gummiorm osv, osv. Tråkigt och fullständigt hjärndött men av skratten att döma så var det en uppskattad lek. Jag hade svårt att tänka mig att jag hade funnit något nöje i något sådant synnerligen enfaldigt som barn.
Jag fortsatte att agna krokarna och jag drack flitigt ur pluntan. Det började snurra i skallen och det blev understundom riktigt marigt att fästa de små prylarna på krokarna. Jag fick ställa mig upp, blunda med ena ögat och koncentrera mig till max när jag skulle fästa en ask med chokladcigarretter eller någon liten nyckelring på kroken. Snart var prylarna i tvättkorgen slut vilket var illa, jag hade fortfarande sprit kvar och jag hade absolut ingen lust att gå ut och visa mig för alla föräldrarna som stod som åskådare till hela spektaklet.

I hörnet stod en gammal byrå, vad var det i den? Jag öppnade ena lådan och upptäckte att det var en del av mina gamla prylar som Anneli hade glömt bort att slänga. Jag beslöt mig för att använda dem.
I mitt berusade tillstånd tyckte jag därför att det var en alldeles utmärkt idé att fästa en gammal porrkortlek på den första kroken som dök upp. På den andra kroken fäste jag en enormt stor rövdildo som Annelie en gång i tiden hade haft stor glädje utav och när jag fnittrande höll på att agna den tredje kroken med någon taggig mojäng som enligt kartongen hette "Super vagina intruder - 2 000" så kunde jag märka utav en viss uppståndelse bland både barnen och föräldrarna ute i vardagrummet.
Annelies ilskna ansikte stack fram mellan lakanen och det rök ur öronen på henne. Det här var ett riktigt nödläge, alarmkod röd! Jag ramlade framlänges och trasslade in mig i lakanen. Spjälor och klädnypor som hade hållit fast hela konstruktionen flög åt alla håll och jag sprang framåt alldeles förblindad av lakanen som hade snott sig runt mig. Jag golvade mig själv genom att springa in i en vägg så det small om det och under några sekunder så hörde jag fågelsång. Tavlor och hyllor rasade från väggen. Jag lyckades ta mig ur härvan av lakan och gjorde en tjurrusning mot ytterdörren och min räddning.

Jag fortsatte ut på gatan till min bil och bakom mig hörde jag barn som grät och folk som skrek.
-"Herregud, han tänker ta bilen! Han är ju full"!
-"Nä nu jävlar. Jag ringer till polisen"!

Jag fick start på bilen och stampade gasen i botten. Körde som en galning hem till Janne och gömde bilen bakom en container vid en skogsdunge. Nu gällde det att ligga lågt, kanske för resten av livet.

Det värsta var kanske inte att jag själv skämde ut mig inför min dotter och alla föräldrarna till hennes kamrater. Den värsta skammen fick min dotters mor stå för. Det är trots allt hon som en gång i tiden valde ut mig till att bli far till hennes enda barn. Vad tänkte hon med? Hur fungerar kvinnor överhuvudtaget?

För ett tag sedan fyllde min dotter fem år. Jag skickade presenten med posten. Jag var inte välkommen. Det är jag sällan någonstans numer.
Post Reply