Radiostationsundersökning

Allmän diskussion om Eddie Meduza
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Radiostationsundersökning

Post by overkill »

Just nu spelas Silver Wheels på nattradion i P3/P4. En kille ringde in och önskade den. Programledaren frågade vad som är så bra med Eddie Meduza och vilka som är hans favoritlåtar. Minns inte exakt vad killen svarade men han sa att tycker Eddie är bra och att Silver Wheels och Harley Davidson är 2 av hans favorit-låtar.
Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by retepnoslack »

Fränt! Bra, att Radio-Nissarna äntligen tagit sitt förnuft till fånga. Sent skola syndaren vakna, heter det ju. Ja, själv brukar jag variera mina vakna och sovande tider så rysligt, att mej kan man nog föga placera i någon kategori. Det är väl så, när man är arbetslös.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Radiostationsundersökning

Post by overkill »

Jo men detta var ju visserligen en lyssnare som önskade låten, det var ju inte radion själva som hade valt den. och det är väl ofta så det är om Eddie spelas i radion, att nån har önskat honom. Verkar vara väldigt sällan (förhållandevis i alla fall) som radiokanaler själva slänger in en Eddie-låt. Men det är ju bra i alla fall att allt fler kanaler "godkänner" önskningen dom gångerna nån vill höra Eddie. Har en känsla att det inte alltid var så självklart t.ex på det glada 80-talet. Verkar som att bara namnet "Meduza" hade en smått skräckinjagande effekt hos vissa, trots att dom antagligen inte ens hade hört hans "seriösa" sida.
Image Image
Last edited by overkill on 10 Aug 2008, 14:51, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by uy »

Nu spelar de Timber i Radio Dalarna, Och häromdagen spelade de Ingen plockar en maskros. De brukar vara ganska flitiga med att spela Meduza i dalaradion, tycker jag. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by Långis »

Nyss spelades "Vad var det jag sa" med Max Fenders på Radio Krokom.
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

Radiostationsundersökning

Post by Javlar »

Får väl berätta, innan det är för jävla sent, att pappa hade hört "Ute på vischan" för ett tag sen. Tror att det var på P4.
psykopatmullvad
Glad amatör
Posts: 7
Joined: 24 Dec 2007, 13:18
Location: Sverige, Borås

Radiostationsundersökning

Post by psykopatmullvad »

Jag lyssnar på radio varje dag på jobbet. Och varje gång det ges tillfälle att önska låtar önskar jag Eddies låtar. Men det är en fet jävla tegelvägg i vägen varje gång. Inte ens när jag önskar hans rumsrena engelskspråkiga rockabilly-låtar kommer de igenom.

Så jag har på de senaste 10 åren inte hört en enda Eddielåt på någon radiostation som jag lyssnar på.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by retepnoslack »

Ja, de har väl något slags jante-lagssystem, kanske. Det är väl likadant med chefer och bonusar. Vill en chef inte ha sin bonus (om detta nu har hänt någon gång) så blir han stämplad för osolidaritet och illojalhet.

andresjodahl
Glad amatör
Posts: 24
Joined: 11 Dec 2008, 11:09
Location: Småland
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by andresjodahl »

Jag har hjälpt till att fylla ut eddie-arkivet i P4. Så Tretton år spelades för 2 veckor sedan bl.a. Annars är det mest Volvo, Bonnatwist och de vanliga som spelas mest.
psykopatmullvad
Glad amatör
Posts: 7
Joined: 24 Dec 2007, 13:18
Location: Sverige, Borås

Radiostationsundersökning

Post by psykopatmullvad »

André Sjödahl wrote:Jag har hjälpt till att fylla ut eddie-arkivet i P4. Så Tretton år spelades för 2 veckor sedan bl.a. Annars är det mest Volvo, Bonnatwist och de vanliga som spelas mest.

Vilka kanaler lyssnar du på?
Number99
Glad amatör
Posts: 6
Joined: 15 Jan 2009, 11:29

Radiostationsundersökning

Post by Number99 »

Hej!
Jag är alldeles ny här på forumet, så välkommen till mig! Image
Eftersom ämnet är radio så var jag bara tvungen att tala om att, om jag skruvar på kanalknappen så långt det går att komma och glider förbi Vinyl 107 mfl, så hamnar jag på en kanal som spelar massor av Meduza! Är det någon annan som får in den? Det är inget prat eller nånting, bara musik hela tiden. Ibland spelar de sån där Vit Makt-musik, men mestadels Eddie Meduza. Det kan ju vara nåt lokalt, men jag vete fan.
Jag kan ju tillägga att jag bor i Stockholmstrakten.
Last edited by Number99 on 27 Jan 2009, 09:38, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Radiostationsundersökning

Post by uy »

Välkommen, Number99! Image Skriv några rader om dig själv i "medlemsgalleiet" vetja!

Kanalen du skriver om har jag aldrig hört talas om, men Vinyl 107 kan man höra på internet, så kanske din kanal finns på nätet också? Kan tillägga att jag bor i Dalarna, så jag lär då inte få in någon av dessa kanaler på radioapparaten.
Skitarna ska va' lika långa i år
Number99
Glad amatör
Posts: 6
Joined: 15 Jan 2009, 11:29

Radiostationsundersökning

Post by Number99 »

Kanalen ligger på 107.9 i Stockholm har jag upptäckt.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Radiostationsundersökning

Post by overkill »

Häromdan hörde jag ett program på P1 som handlade om dammsugare och dammsugarförsäljare av alla ämnen. Försäljare av denna produkt har ju fått ett dåligt rykte genom årens lopp och programmet handlade om varför det blev så osv. Med var faktiskt också Bo Sjökvist - mannen som väl de flesta vet håller på med en bok om allas vår Eddie. Jag hörde inte på precis hela programmet men han snackade lite om yrket, och hade faktiskt som ljudillustation snott/lånat en kort snutt (typ 3 sekunder) från en sketch med Eddie som finns på Nr 3 del 2 (minns ej vilken). Den börjar med en dörrknackning och det var just den snutten han hade med då han ville symbolisera när en försäljare knackar på dörren Image
Inte så intressant i sig kanske, men jag hajade till när jag hörde hans röst helt plötsligt och dörrknackningen gick inte att ta miste på.
Last edited by overkill on 29 Jan 2009, 01:01, edited 1 time in total.
tuck
Helgfyllo
Posts: 101
Joined: 17 Jan 2007, 13:25
Location: Skåne

Radiostationsundersökning

Post by tuck »

Hörde på Rix FM o där spelade dom Mera Kärnkraft.
Dom har även nämt att det brukar komma in önskningar från Eddie fans. På P3-P4 spelar dom också Eddie nån gång då o då. Mestadels på nätterna när kanalerna har samsändning.
Post Reply