Bilar Errol hade?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Bilar Errol hade?

Post by Evert Meduza »

Hej, någon som har koll på vilka bilar Errol hade? Jag känner mig mest förveden (skånska för nyfiken) då jag helt enkelt söker nördfakta.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: Bilar Errol hade?

Post by mrrogerballis »

Errol hade en röd Opel Kadett. En vit Opel Rekord. En Röd Volkswagen Golf. vad jag vet.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Bilar Errol hade?

Post by Långis »

Här är annonsen för Opeln. Ser tyvärr ut att vara skrotad idag.

Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Bilar Errol hade?

Post by overkill »

Den röda Opel Kadetten tror jag han ägde mot slutet av sitt liv. Den nämns flyktigt i ett repotage
från Göteborgs-Posten år 2001 (mars), knappt ett år innan han gick bort. I ett tidningsreportage
strax efter bortgången där hans skulder och dåliga ekonomi tas upp, nämns att samma bil såldes för
11 000 kr tror jag (efter bortgången alltså).
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Bilar Errol hade?

Post by overkill »

Just Opel tycks ha varit ett återkommande märke hos Errol. I en radiointervju från 83 (eller 84, minns inte exakt), kommer frågan på tal och där tas det upp att det är en Opel han körde även då.

Sen gjorde han ju en låt som heter Vår gamle Opel också, sedan nämns väl märket i nån mer låt har jag för mig (och en del övriga märken också för den delen).
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Re: Bilar Errol hade?

Post by mrrogerballis »

I låten "Tommy hade en Cadillac" nämnde han en Opel av 85 och i radio nova näms Opel Kaptiän.
Post Reply