West A Fool A Way - H. Hitler

Diskutera Eddie Meduzas texter
Post Reply
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

West A Fool A Way - H. Hitler

Post by wiking »

En dag satt jag och funderade på om dem någonsin kommer släppa den indragna versionen av West A Fool A Way på cd, men så slog det mig, kan dom ens släppa den?
Hade den blivit anmäld och fälld?
Vet inte hur preskriberingstiden funkar riktigt när det gäller nyreleaser.
Vad tror ni?
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

West A Fool A Way - H. Hitler

Post by Evert Meduza »

wiking wrote:En dag satt jag och funderade på om dem någonsin kommer släppa den indragna versionen av West A Fool A Way på cd, men så slog det mig, kan dom ens släppa den?
Hade den blivit anmäld och fälld?
Vet inte hur preskriberingstiden funkar riktigt när det gäller nyreleaser.
Vad tror ni?
Troligen lär den inte släppas igen då han i refrängen sjunger "Heil Hitler", oftast fokuserar folk bara på svordomarna och sånt som anses avvikande i Meduza's låtar så den lär troligen inte släppas ut igen, fast man vet ju aldrig.....
Last edited by Evert Meduza on 04 Jun 2011, 12:48, edited 1 time in total.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

West A Fool A Way - H. Hitler

Post by uy »

Det är mycket möjligt att de hade blivit anmälda om någon gav ut Heil Hitler på nytt, men jag tror inte de hade blivit fällda. De denna artikel: http://luftkaffe.se/meduza/component/co ... tiska-visa

Däremot så tror jag inte att någon vågar ge ut Heil Hitler igen. Den var ju tänkt att vara med på Peter Löfbergs samlingsskiva "De va de", men efter protester från skivbolaget plockades den bort från låtlistan. Sedan blev ju hela skivan inställd, men det är en annan historia.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

West A Fool A Way - H. Hitler

Post by overkill »

Om den blev anmäld då det begav sig låter jag vara osagt, men däremot tror jag inte de gör samma misstag 2 gånger.

Vore kul om de kunde släppa en samling med bara grova och vulgära låtar nån gång framöver. Typ Heil Hitler, Punkjävlar-orginalet, Negerjävel, Farbror Svens Brevlåda (Heter den så? sketchen på Radio Ronka Nr 1 menar jag), Sunda Åsikter osv. Dvs sånt som de flesta skulle uppfatta som opassande och olämpligt. Det vore grejer det Image
Dessvärrre tror jag vi kan se oss i stjärnorna efter nått sånt.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

West A Fool A Way - H. Hitler

Post by wiking »

Overkill, du får väl göra en bootleg Image
Önskar någon kunde göra det med alla kassetter, det lär väl vara enda sättet dom kommer släppas på cd.
Tyvärr så har jag själv inte kunskapen Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

West A Fool A Way - H. Hitler

Post by overkill »

Haha, nja att göra bootlegs är nog inte min grej. Men särskilt svårt är det ju inte, gäller bara att ha bra rippar av kassetterna och sedan låta nått tryckeri pressa upp plattorna, alternativt bränna själv.

Däremot har jag gjort egna CD´s av nästan alla kassetter till mig själv. Har nästan alla UGRM´s rippar och det är dessa jag använt mig av i första hand. Har även skrivit ut samtliga omslag till dem, alla jag kunnat hitta, samt gjort egna låtlistor med diverse nödvändig/onödig information. Ibland har jag lagt till "bonus-spår" som hör till inspelningen på ett eller annat sätt (men som inte finns på orginal-kassetten). Med andra ord: Jag har gjort dem så som jag vill att officiella utgåvor skulle sett ut, fast ännu proffsigare då. Helst också med personliga noteringar av skaparen själv, detta blir dock svårt i dagsläget Image

När alla kassetter är klara, tänkte jag göra några egna samlingar med olika teman. T.ex en med bara instrumentala låtar, en med bara covers, en med bara "bög-låtar/sketcher" (tack till blommorobin för idéen och för det tjusiga omslaget). En med bara grövre låtar blir det nog också så småning om. Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

West A Fool A Way - H. Hitler

Post by wiking »

Tror du det är så lätt?
Det tror inte jag, det är nog en hel del jobb.
och så måste man nog ha en del stålar.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

West A Fool A Way - H. Hitler

Post by overkill »

Pengafrågan är ju en sak, absolut, men speciellt svårt är det inte. Men det beror på hur noga man vill göra det också. Många bootlegs ser ju lite hafsiga ut, medans andra är väldigt välgjorda. Image
Handlar helt enkelt om hur mycket tid & energi - och pengar - man vill lägga. Image
Last edited by overkill on 14 Jun 2011, 12:43, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

West A Fool A Way - H. Hitler

Post by wiking »

Man måste kunna göra allt diskret och anonymt också Image
Det svåraste måste vara att distribuera skivorna, anonymt till råga på allt Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

West A Fool A Way - H. Hitler

Post by wiking »

Man måste kunna göra allt diskret och anonymt också Image
Det svåraste måste vara att distribuera skivorna, anonymt till råga på allt Image
Post Reply