Galenskaparna & After Shave

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Galenskaparna & After Shave

Post by wiking »

Har för mej att showerna Cyklar och Träsmak var roliga. Det var så länge sendan jag såg dom.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Galenskaparna & After Shave

Post by lumberjack »

Dom är så fruktansvärt ojämna och jag har ruskigt svårt för att de ska ha med en massa barnsliga sånger överallt. Men jag minns en scetch från serien Himla många program som var fantastisk. Den hette Perkele - Finsk långfilm med svensk text, och den var hysteriskt rolig. Men som sagt dom blandar och ger lite väl mycket. Åsså är det något med den klassiska Göteborgshumorn jag har väldigt svårt för, barnsliga och fjantiga skämt är barnsliga och fjantiga, även om dom framförs på göteborgska.

Se på fan, den fanns på Yuotube.

http://www.youtube.com/watch?v=op68Gh3BVEc
Last edited by lumberjack on 14 Nov 2006, 17:15, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Galenskaparna & After Shave

Post by E-M »

Jovisst "Macken" har man ju sett ett antal gånger.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Galenskaparna & After Shave

Post by Eddie »

Jag tycker om galenskaparna!
Många fina klassiker från en himla många program
hur man gör en ulk är ju fin och när de kommenterar sport i en helvetes fart brukar alltid vara lika kul Image

En annan klassiker är ju när Kenneth Aalborg botaniserar bland julspriten i sketchen inte bara glögg.
Eleganten
Glad amatör
Posts: 33
Joined: 02 May 2006, 15:20
Location: Färila

Galenskaparna & After Shave

Post by Eleganten »

Jag tycker om mycket av det som Galenskaparna gjort, Macken, Grisen i Säcken med mera. Sketchen från Grisen i Säcken, "Bara Ben", är en av mina favoriter, när Mannen i fotöljen läser "en roman av nästa års nobelspristagare i litteratur." "Romanen" består enbart av ord som börjar på bokstaven B Image

Gillar en hel del av deras låtar också, Under en filt i Madrid framförallt, riktigt kul Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Galenskaparna & After Shave

Post by wiking »

Dom har gjort en film som var ganske tråkig, men det var en kul grej i slutet. Jag skrattade så jag nästan grät. Filmen handlar om något program som gör dolda kameran liknande inslag. Det roliga är i alla fall i slutet när han det handlar om ringer in till tv och låtsas vara många olika personer som klagar på att en guldfisk har dött på tv eller vad det var.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Galenskaparna & After Shave

Post by Jungbacka Erik »

LumberJack wrote:Dom är så fruktansvärt ojämna och jag har ruskigt svårt för att de ska ha med en massa barnsliga sånger överallt. Men jag minns en scetch från serien Himla många program som var fantastisk. Den hette Perkele - Finsk långfilm med svensk text, och den var hysteriskt rolig. Men som sagt dom blandar och ger lite väl mycket. Åsså är det något med den klassiska Göteborgshumorn jag har väldigt svårt för, barnsliga och fjantiga skämt är barnsliga och fjantiga, även om dom framförs på göteborgska.

Se på fan, den fanns på Yuotube.

http://www.youtube.com/watch?v=op68Gh3BVEc
Tack för den länken. Min favorit bland galenskaparna.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Galenskaparna & After Shave

Post by wiking »

Hasse & Tage-filmerna är ganska flummiga. Har inte sett alla och dom jag sett har jag sett för länge sedan iofs. Men Ägget är löst har jag för mej var lite konstigt rolig.
Post Reply