Benny Hill

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Benny Hill

Post by wiking »

Någon som kommer ihåg Benny Hill? Tittade på första "säsongen" i veckan, fortfarande rolig faktiskt, en del sång men det går ju att spola förbi.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Benny Hill

Post by rex »

Jo,jag minns det väl....riktig tönthumor tycker jag tyvärr Image
tuck
Helgfyllo
Posts: 101
Joined: 17 Jan 2007, 13:25
Location: Skåne

Benny Hill

Post by tuck »

Klassiker även han.
Han hade hur många milljoner som helst, men knappt släktingar så en konna (tjej) som knappt var släkt med fick alltihop. Tänk o ha en sån släkting.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Benny Hill

Post by retepnoslack »

Hon var väl en utav hans favoritdansare, tror jag. En utav "Hill's Angels", som även var med och spelade de ROLIGA rollerna. Med roliga menar jag, att hon inte bara gick förbi och såg snygg ut, så byggmästare Hill kunde sopa till en polis med en planka utav misstag.

Benny Hill var ett geni, enligt mej. Tyvärr har jag bara sex band med honom. Och det är för lite, med tanke på, hur mycket han har gjort i humorväg.

Minns särskilt en episod: "Billig film presenterar..." där rekvisita och specialeffekter skulle ge intryck utav just: "Noll-budget". Tyvärr har jag den inte på DVD eller Video, utan minns den ifrån en videokassett jag hyrde för en herrans massa år sedan.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Benny Hill

Post by wiking »

RetepNoslack wrote:Hon var väl en utav hans favoritdansare, tror jag. En utav "Hill's Angels", som även var med och spelade de ROLIGA rollerna. Med roliga menar jag, att hon inte bara gick förbi och såg snygg ut, så byggmästare Hill kunde sopa till en polis med en planka utav misstag.

Benny Hill var ett geni, enligt mej. Tyvärr har jag bara sex band med honom. Och det är för lite, med tanke på, hur mycket han har gjort i humorväg.

Minns särskilt en episod: "Billig film presenterar..." där rekvisita och specialeffekter skulle ge intryck utav just: "Noll-budget". Tyvärr har jag den inte på DVD eller Video, utan minns den ifrån en videokassett jag hyrde för en herrans massa år sedan.
Kolla in play.com där har dom Benny Hill Show från åren 1979 till 1981.
Själv har jag dom tre första än så länge.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Benny Hill

Post by retepnoslack »

FRÄNT! Det måste jag slänga en koll på med en gång!
Post Reply