Garagetaper

Länkar till andra sidor om Eddie Meduza
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Garagetaper

Post by E-M »

Är det bara jag som inte vet att LP:n Garagetaper, har denna go insda? Tradera länk.

Då ställer man ju sig frågan: Är det sådana go insidor på de andra LP:na medImage Vad säger ni som äger några LP:s.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Garagetaper

Post by uy »

Nej, det är bara på Garagetaper som det finn ett sådant omslag. Men på cd-versionen är det inte med av någon anledning.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Garagetaper

Post by E-M »

Det var det jag la märke till; att det inte finns på CD-versionen. Blev lite förvånad.

Tackar för svaret, då vet jag det.
kingmeduza
Helgfyllo
Posts: 239
Joined: 08 Dec 2006, 08:10
Contact:

Garagetaper

Post by kingmeduza »

Blev precis klar med att lägga ut mina lp och promo skivor på min sida när jag fick läsa om garagetaper...Lusigt men jag tog en bild igår på insidan av omslaget för det måste ju med tänkte jag...det är ju så coolt!!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Garagetaper

Post by overkill »

Japp, jag har LP´n sen länge så det visste jag. Hörde nånstans att Eddie ville att Garagetaper skulle bli en dubbel-LP, men att skivbolaget inte gick med på det så hankanske fick nöja sig med ett fold-out omslag istället. Detta är den enda LP´n med Eddie som har fold-out omslag vad jag vet.

Det är dock ganska vanligt hos andra artister/grupper också. T.ex Iron Maiden - Piece Of Mind och Frank Zappa - Joe´s Garage Act 1 har utvik-covers. Samt många dubbel-LP´s (de flesta faktiskt) så man kan ju fråga sig varför inte dubbel-LP´Collection har det (har sett att andra dubbel-samlingar från det Bolaget inte har det heller så det var nog dom som bestämde det).
Post Reply