Nya regeringen = Robin Hood fast tvärtom.

Politiska diskussioner
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nya regeringen = Robin Hood fast tvärtom.

Post by E-M »

Kunde inte undgå att se att du har fått idén till rubriken och slukat det LO sa: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=414744.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nya regeringen = Robin Hood fast tvärtom.

Post by gammalhardrockare »

Josey Whales:
En hyresetta kostar i runda slängar 4000 och att köpa en normaletta som bostadsrätt (pris 1000000) kostar ca 4500 i månaden med en avgift på 2000 i månaden.
Vad är det för vansinniga och idiotiska Stockholmspriser?
Jag har bott i ettor i Uddevalla, Karlstad, Lycksele och Kristinehamn, detta är alltså städer med invånarantal som ligger mellan hundratusen och sextontusen.
Ingen hyra kom i närheten av den summan du hade som exempel.
Idag bor jag centralt i nyrenoverad etta i ett kvarter som är helt befriat från White trash, araber och missbrukare.
Det är en privat hyresvärd, Sveriges största och för att få hyra av dem så är det en hel del nålsögon man måste passera.
Ändå så betalar jag inte mer än drygt 2 300 kr i hyra!

Hade jag bott i samma lägenhet i Sthlm så hade väl skiten gått på fem-sextusen kr i hyra.
ÅH, VAD JAG ÄR GLAD ÖVER ATT JAG INTE BOR PÅ SVERIGES BAKSIDA!

Rex:
Att bostadsbidraget,detta förhatliga,snedvridande,oförklarliga vansinniga hatobjekt nu äntligen försvinner,eller åtminstone reformeras tycker jag är en riktig höjdare!
Här är vi helt överens. Det finns två bidrag jag alltid har retat mig på, det ena är barnbidraget, det andra är bostadsbidraget.
Jag har alltid fått anpassa mitt boende efter plånboken och vet ni vad? Jag gick inte under för det.
Är man t ex ensamstående med ett barn så behöver man inte bo i en nybyggd trea, det går alldeles utmärkt att bo i en vanlig tvåa, osv, osv.
Last edited by gammalhardrockare on 02 Jun 2007, 09:21, edited 1 time in total.
Post Reply