Är det här vår nästa regering

Politiska diskussioner
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Är det här vår nästa regering

Post by hakan »

JW:

Han var inte klimatjesus då. Jag tycker personligen att klimatsnacket har gått till överdrift, det är big business att trissa upp klimathysterin hos gemene konsument världen över.

Precis, USA har ett ytterst tveksamt valsystem. Men även i sverige kan en dumskalle bli statsminister. Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Är det här vår nästa regering

Post by overkill »

Hittade en småkul video

http://www.youtube.com/watch?v=YolWuQJX-rY

Nu är ju det mesta av det där gammalt groll, men ändå. Det är ändå rätt allvarliga grejer och inte bara 1 fluga heller, utan den ena skandalen har avlöst den andra. Det tråkiga är ju också att sånt här hjälper ju till att rasera förtroendet för alla politiker och inte bara för henne själv. Lägg därtill en sanslöst usel, intetsägande så kallad Politik så har ní mitt svar på varför jag aldrig lär rösta på Sossarna igen.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

Overkill:

I Sverige verkar det vara rena röstmagneten att fuska, fiffla eller göra bort sej allt enligt lex Schyman.
Varje gång hon söp sej dyngrak och pissade på biografgolv, bråkade på flygplan eller hamnade i fyllhäcken så ökade ju V med ett par procentenheter i nästa SIFO-undersökning.
I Sverige finns en ganska utbredd åsikt att även folk i maktställning skall vara "vanliga", antagligen är det Jante som spökar på något knepigt vis, och eftersom vanligt folk super och myglar så drar det röster när en politker gör samma sak.
Ganska naurligt då att S såg sin chans att uppfylla kravet på "vanligheten" genom att ta in en notorisk fifflare.
En alkis vågade de väl inte ta eftersom en S-partiledare har en ganska stor chans att förr eller senare bli statsminister och det kanske skulle vara lite magstarkt att pissa ner sej på ministermöte i Brüssel. Tyvärr (för S) verkar ju Mona ha tonat ner sitt myglande nu och det är kanske därför S inte kommer mer än till drygt 30% i opinionsundersökningarna.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Är det här vår nästa regering

Post by hakan »

Mona-effekten!

Mona är egentligen infiltratör för mellanöstern, hennes uppdrag är att göra sverige till ett muslimland.

Vinner Sossarna så kan ni köpa arabiska språkkurser redan 2010.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

on 09/24/2009 at 12:23:06, Hakan wrote:Mona-effekten!

Mona är egentligen infiltratör för mellanöstern, hennes uppdrag är att göra sverige till ett muslimland.

Vinner Sossarna så kan ni köpa arabiska språkkurser redan 2010. [/quote]

S nya andlige ledare skall visst vara Mulla Omar hörde jag.
Sen blir det Burkha och Sharia för hela slanten.

Otroligt egentligen vilka ord ens vokabulär berikats med på senare år:
Hedersmord
Sharialag
Burkha
Niqabb
Fatwa
Halalslakt
Kvinnlig omskärelse
Bara för att nämna några Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Är det här vår nästa regering

Post by hakan »

on 09/24/2009 at 16:42:14, Josey Wales wrote:S nya andlige ledare skall visst vara Mulla Omar hörde jag.
Sen blir det Burkha och Sharia för hela slanten.

Otroligt egentligen vilka ord ens vokabulär berikats med på senare år:
Hedersmord
Sharialag
Burkha
Niqabb
Fatwa
Halalslakt
Kvinnlig omskärelse
Bara för att nämna några Image [/quote]

För att inte tala om:

Aina
Eyyy
Keff
Svenneballe
Svennefitta
Betongish
Guus
Jalla

Jag vill att mina barn ska växa upp med Pippi långstrump eller Saltkråkan, inte Bin Laden och bli mobbade i skolan för att de är svennar. Därför (protest)röstar jag på SD för att visa min avsky mot den invandringpolitik som BÅDA blocken för, och det den resulterat i.
Last edited by hakan on 24 Sep 2009, 19:18, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Är det här vår nästa regering

Post by ELN »

och jag fattade 4, 67% av de orden Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Är det här vår nästa regering

Post by overkill »

JW:
haha, så har jag inte sett på saken men det ligger nått i det. Men dom där undersökningarna ska man nog ta med en nypa salt, de är inte helt tillförlitliga utan ger egentligen bara gissningar/aningar om hur det ligger till. Alla skandaler är inte bra i långa loppet. Antagligen är de inte så avgörande när det väl är dags att rösta. Nån enstaka flopp kan överbryggas, men en bro går inte att laga hur många gånger som helst.
Men å andra sidan finns det ju gott om idioter som kanske liknar Mona och då blir hon aoutomatiskt en "kompis" som de kan rösta på.
Får mer och mer intrycket att Mona är en rikigt egoist. Gör allt egentligen bara för egen personlig vinning och skiter egentligen fullständigt i politiken och väljarna. Nu är det uppenbara målet att vinna valet, och själv bli statsminister (Fy fan!!!) och därmed tjäna mer.
Last edited by overkill on 26 Sep 2009, 00:48, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är det här vår nästa regering

Post by ozzman »

Overkill:

Jag skulle bli oerhört lycklig om Mona Sahlin blev den första partiledaren för S sedan 1:a världskriget som inte blivit statsminister.
Jag verkligen avskyr Mona Sahlin, när jag lyssnar på henne så får jag känslan av att hon utan att tveka skulle sälja sina barns njurar för att få bli statsminister.
Hon framstår som en djupt obehaglig människa.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Är det här vår nästa regering

Post by wiking »

on 09/24/2009 at 12:23:06, Hakan wrote:Mona-effekten!

Mona är egentligen infiltratör för mellanöstern, hennes uppdrag är att göra sverige till ett muslimland.

Vinner Sossarna så kan ni köpa arabiska språkkurser redan 2010. [/quote]
Det är jätte bebisen också, nuvarande regeringen slog ju rekord i att ta in muslimer. Dom var först med att spränga 100 000 gränsen för ett år. Inte 100 000 muslimer då men totalt med allihop på ett år.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Är det här vår nästa regering

Post by hakan »

Wiking:

Du förstår ju vilken massiv mörkläggningskampanj de genomför.

Har ni någonsin sett Migrationsverket uttala sig i media? Det är ytterst sällsynt. Undra varför.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Är det här vår nästa regering

Post by gammalhardrockare »

Wiking:
Det är jätte bebisen också, nuvarande regeringen slog ju rekord i att ta in muslimer. Dom var först med att spränga 100 000 gränsen för ett år. Inte 100 000 muslimer då men totalt med allihop på ett år.
Stämmer exakt. Sossarna importerar värdelöst valboskap från Mellanöstern, högern importerar mellanösterskräpet i lönedumpningens heliga namn.
Glöm inte att under fjollan och folkpartistens Westerbergs tid så slog även då flyktingmottagningen nya rekord.
Om man är så dum så att man fortsätter med att rösta på sjupartiregeringen, ja då ska man inte klaga utan omfamna vårt nya, kära muslimska nysverige.

Jag har hört turister som har besökt Stockholm och Göteborg undra var alla svenskar är.
- Här är ju bara araber!
Där har ni ännu en anledning till att inte flytta till dessa rövhål och soptippar till städer.
Last edited by gammalhardrockare on 04 Oct 2009, 10:47, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Är det här vår nästa regering

Post by wiking »

on 10/04/2009 at 10:45:53, GammalHardrockare wrote:Om man är så dum så att man fortsätter med att rösta på sjupartiregeringen, ja då ska man inte klaga utan omfamna vårt nya, kära muslimska nysverige.
[/quote]

Word!
Post Reply