Filmen redan på tradera

Eddie Meduza visuellt
Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Filmen redan på tradera

Post by Långis »

Nåt är galet med denna auktion så jag tog mig friheten att anmäla den för granskning.
http://www.tradera.com/Eddie-Meduza-Ele ... _107840971

Hur kan man sälja en film som ännu inte släppts?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Filmen redan på tradera

Post by uy »

Antingen har säljaren beställt flera exemplar från Ginza och räknar med att tjäna sig en hacka på folk som inte förstår att den finns att köpa på gå Ginza, och lägger höga bud på tradera istället.
Eller så Tänker säljaren göra piratkopior på filmen när den väl släpps, och på så sätt tjäna en slant.

Hur som helst så verkar det väldigt skumt, och jag har också funderat på att anmäla säljaren.
Skitarna ska va' lika långa i år
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

Filmen redan på tradera

Post by sharpie »

Skulle också kunna vara ett läckt exemplar.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Filmen redan på tradera

Post by BOB-blommorobin »

Tråkigt när folk gör så.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Filmen redan på tradera

Post by overkill »

Auktionerna går väl iof ut ungefär samtidigt som filmen är tänkt att släppas? så då säljer han den ju inte innan den är släppt. Ingen köpare får ju den ändå förrens auktionerna är avslutade & betalda.
Han skriver ju också att den släpps den 26/3, då den skulle släppts från början. Så just det är väl inget skumt? eftersom han skriver så får man väl anta att han själv inte får dem förrens det datumet (som nu dock är framflyttat).
Jag vet inte hur det ligger till, men så tolkar jag det. Hade han däremot sålt den en månad eller mer i förväg hade det ju osat skumt.

Han kan ju också vara nån slags återförsäljare själv och köper in dem av en grossist?
I vilket fall man har ju också ett visst ansvar som köpare att kolla vad det är man köper innan man lägger höga bud. Allt på tradera är ju faktiskt inte svårt att få tag i. Ibland är det ju vanliga cd´s och produkter som går att köpa nya i valfri butik. Om det nu finns stollar som har bjudit mycket på dessa auktioner och gett mer än vad filmen kostar på Ginza får de ju skylla sig själva.

Om han säljer piratkopior är det ju en annan femma dock. Det är ju aja baja i vilket fall. Image
Image
Last edited by overkill on 03 Mar 2010, 02:48, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Filmen redan på tradera

Post by wiking »

Jag håller med Overkill, vad är det som är så jävla konstigt?
Der står som sagt i annonsen när den släpps.
Fick den idag förresten Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Filmen redan på tradera

Post by BOB-blommorobin »

Men inte så smart att sälja den för mindre, den gick för 120 kr och filmen kostar 179 kr på Ginza. Är det så att personen köpte dem och trodde att det skulle bli vinst låter det korkat. Image

Om det är piratkopier är det inte okey.
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Post Reply