Bögnedvärderande

Diskutera Eddie Meduzas texter
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bögnedvärderande

Post by ELN »

Hakan:

Nej de är väl kanske så. Men jag tycker att politiken i huvudsak består av bra talare som inte alltid är lika bra på att sköta saker och ting, men de är ju så de blir. De som kan sälja sig vinner röster
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bögnedvärderande

Post by ozzman »

on 01/19/2010 at 19:03:54, ELN wrote:Hakan:

Nej de är väl kanske så. Men jag tycker att politiken i huvudsak består av bra talare som inte alltid är lika bra på att sköta saker och ting, men de är ju så de blir. De som kan sälja sig vinner röster [/quote]

En politiker skall veta vad han vill, kunna sälja in det till väljarna och sedan när han väl är vald omge sej med duktigt folk som kan sköta genomförandet av idéerna i detalj.
Det är oftast i omgivandet av duktigt folk som det spricker eftersom politiker är panikrädda för att någon skall vara bättre än de själva så tillsätter de ja-sägare och medelmåttor istället frö folk som verkligen kan något
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bögnedvärderande

Post by ELN »

on 01/19/2010 at 21:13:32, Josey Wales wrote:En politiker skall veta vad han vill, kunna sälja in det till väljarna och sedan när han väl är vald omge sej med duktigt folk som kan sköta genomförandet av idéerna i detalj.
Det är oftast i omgivandet av duktigt folk som det spricker eftersom politiker är panikrädda för att någon skall vara bättre än de själva så tillsätter de ja-sägare och medelmåttor istället frö folk som verkligen kan något [/quote]Ord och inga visor Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Bögnedvärderande

Post by hakan »

on 01/19/2010 at 21:13:32, Josey Wales wrote:En politiker skall veta vad han vill, kunna sälja in det till väljarna och sedan när han väl är vald omge sej med duktigt folk som kan sköta genomförandet av idéerna i detalj.
Det är oftast i omgivandet av duktigt folk som det spricker eftersom politiker är panikrädda för att någon skall vara bättre än de själva så tillsätter de ja-sägare och medelmåttor istället frö folk som verkligen kan något [/quote]

Det är väl delvis sant, JW, men framför allt ska en politiker veta vad väljarna vill, och detta bör naturligtvis hamna först på agendan. Till skillnad från nuvarande regering som sätter sina egna viljor i första, och väljarnas i andra hand. Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bögnedvärderande

Post by ozzman »

Hakan:

Jag tycker nog att det är viktigare att en politker kan förmedla vad han vill så jag vet vad jag skall rösta på. Snarare än att man röstar på politiker som hela tiden viker sej för vad den allmänna opinionen tycker vid varje givet tillfälle.
Allmänheten är ju som vi alla vet något av det dummaste som finns så att låta dess aktuella åsikter styra politiken tror jag vore livsfarligt.

Däremot är det som du säjer så att den här regeringen regerar under falsk flagg. Den utger sej för att bestå av borgerliga partier men agerar som nåt slags urvattande lightsossar, och det borde de skämmas för.
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Bögnedvärderande

Post by BOB-blommorobin »

Jag älskar Eddie's Bögskämt och scetcher samt låtar, man förstår att de bara är på skämt och j*vligt roliga är dem. =)
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bögnedvärderande

Post by ELN »

En tråd om bögnedvärdernade texter blir till en diskussion om hur en politiker funkar Image så högst ovanligt Image Image typiskt meduzaland
Post Reply