Wunderbaum

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Wunderbaum

Post by ELN »

Är de någon här som gillar denna fantastiska doftgran som numer finns världen över. Själv känner jag ingen som älskar den så mycket som vi här i stan. Passligt nog så är de här de tillverkas Image Yngve Niklasson Strömstad AB. Vi har väl en av Sveriges få väldoftande soptippar. De finns en butik i Svinesund, strax norr om stan som varje år utser Mr.Wunderbaum. 2010 hade 1001 granar tror jag.

I lägenheten har jag en klase i varje rum (perfekt på dass), i rummet en klase som går till golvet snart och i bilen fler än du kan ana, har jag medvind känner du att jag kommer 20 sekunder innan du ser mig, längre om jag har öppna rutor Image och som sagt är jag inte ensammen om det här i stan. Så vad tycker ni? Total madness? Eller helt i sin ordning?

Vill påpeka att de har vart så här innan Ronny o Ragge med Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Wunderbaum

Post by Jungbacka Erik »

Dom e bra, men skogsfrisk tycker jag inte om men den kanske inte finns längre? Man kan känna på 20 m håll när en nybliven körkortsinnehavare öppnar bildörren eller bara rutan för då sprider sig ofta en stark doft av vanilj Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Wunderbaum

Post by ELN »

Skogsfrisk finns allt kvar! Tycker inte den är den allra värsta men de finns godare, favoriter är De Med Äpple av olika sorter, Strawberry och Victory Lane(Checkerd flag)
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Wunderbaum

Post by Jungbacka Erik »

Apple blossom fanns det en som hette och Piņa colada som egentligen doftade vanilj också men inte så vansinnigt mycket. Dom var nog mina favoriter. Färgerna och mönstren har ju också blivit estetiskt mer tilltalande. När jag började "använda" WB var dom gröna, röda, blå, gula och lila. Att dom var av svensk tillverkning visste jag inte. Trodde att dom var österrikiska eller tyska Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Wunderbaum

Post by ELN »

Apple Blossom och Piņa Colada finns också att få ännu Image De som där emot är svårare att finna är just de enfärgade granarna med texten "Doftgran" på. De lär ju härstamma här från Strömstad där de ännu tillverkas, men nu tillverkas de även på andra håll i världen. Jag kör ju lastbil här och brukar hämta någon pall om dagen där, som skall ut i landet eller Polen, Finland etc.

Man blir allt lite stolt när man ser en Wunderbaum i rutan på filmer från t.ex England, Amerika, Kina..... You Name It
Post Reply