Vilken livstil har ni?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vilken livstil har ni?

Post by gammalhardrockare »

När man är ung så tillhör man ju ofta olika "gäng" och har en identitet. Jag var hårdrockare, men så fanns det ju även synthare, punkare, skinheads och raggare.
Nu är man vuxen och naturligtvis så har man växt ifrån sådant.

Men om ni skulle försöka er på att beskriva er själva, vilken sorts person ni är, vilken livsstil ni har anammat osv. Vad är ni då? Vad skulle ni vilja kalla er?

Själv så älskar jag att sitta framför datorn och skriva eller umgås med folk som jag slipper träffa i verkligheten. Eller sitta framför TV:n och vräka i mig snabbmat (Pan-Pizza helst!). Alltid ensam. Gillar även att blåsa omkring med bilen, äta hamburgare eller pizza och spela gammal fin hårdrock och Eddie Meduza. Alltid ensam.
Med andra ord så skulle jag nog kunna kallas "Amerikaniserad snabbmatssoffpotatis-tråkmåns med lätt asociala drag".

Nå, vad kallar ni er själva? Vilken livsstil har ni anammat?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vilken livstil har ni?

Post by Jungbacka Erik »

Jag är en hårdrockande 19 årig enstöring i en 34 årig flerbarnspappas kropp Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vilken livstil har ni?

Post by gammalhardrockare »

Jungbacka-Erik:
Jag är en hårdrockande 19 årig enstöring i en 34 årig flerbarnspappas kropp
Det var en fin beskrivning tycker jag!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vilken livstil har ni?

Post by Jungbacka Erik »

Visst tycker jag det är tryggt att ha familj, jobb och allt det där, men det var skönt att vara härligt full, skränig och ansvarslös också Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vilken livstil har ni?

Post by rex »

Hårdrockarn:
"jag var hårdrockare" HA! Du var en tönt Image Image Image Image Image Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vilken livstil har ni?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Javisst, men ändock en hårdrockare. En tönt var och är jag dock fortfarande, men jag vågar dock ERKÄNNA det!
Hör du det Rex?

Förresten så är det inte jag som byter blöjor...

Håll dig nu till ämnet istället.
Last edited by gammalhardrockare on 15 Nov 2004, 22:30, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vilken livstil har ni?

Post by rex »

Ja ok,skämt åsido så verkar vi 3 vara rätt lika faktiskt,kände igen mig lite faktiskt i Eriks beskrivning av sig själv.När jag var barn var ju de vuxna just vuxna ,nu är ju jag "vuxen" men det är ju bara kroppsligt för fasen.... Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vilken livstil har ni?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Jovisst är man fortfarande tonåring innanför det allt mer ruttnande skalet. Men lite har man dock "mognat". Jag tänker närmast på värderingar och liknande. Inte är jag lika ansvarslös längre och denna ansvarslöshet är kanske något jag saknar en smula, det var ju den som satte krydda på allt. Det var ansvarslösheten som lockade med mig på sådant som jag idag minns med glädje.

Men som sagt, idag är det en smula annorlunda. Det är bra på TV:n, folket på internet kallar, alkoholen slår inte lika bra längre, kvinnorna blir äldre och fulare och pizzan ligger och väntar på mig i ugnen...
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vilken livstil har ni?

Post by rex »

Jo visst är man mognare men inte fan är vi lika vuxna och stela som vår föräldrageneration? Tänkte just på detta en gång i somras en Fredag ,jag gick därhemma och spelade AC/DC vrålhögt med ytterdörren öppen, att så lät det inte i dessa kvarter när jag var barn då bodde det ju vuxna här!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vilken livstil har ni?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Nej det stämmer nog. Inte fan körde våra föräldrar omkring i bilen och dånade på med hårdrock heller.

Jag har fått för mig att vi som är födda på sextiotalet är den "utvalda" generationen. Vi fick växa upp i ett samhälle vars välstånd vi aldrig mer kommer att få uppleva, vi fick uppleva den äkta musiken, snabbmatens intåg som vi lärde oss att uppskatta i stora mängder osv. Idag vägrar vi att bli vuxna och vi behöver inte skämmas för det heller.

Jävla tur man har haft egentligen...
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vilken livstil har ni?

Post by rex »

Ja,lol det kunde ha varit värre Image
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vilken livstil har ni?

Post by rockabillyhoodlums »

Min livsstil kallas "Rockabilly" eller om man vill kalla det för 50tals Raggare, ja vill gå bakåt i tiden medans majoriteten vill gå framåt.

Jag ÄLSKAR å lyssna på rock'n'roll & rockabilly samt att samla på dessa vinyl skivor. Gå på vilda spelningar med denna musik som varar hela natten.
Musiken är utan tvekan det viktigaste i mitt liv.

Ja föredrar friheten framför förhållanden, jag kör mitt egna lilla race i strid mot rådande normer.
Jag tycker att trimmade hot-rods samt custade 40-50tals bilar är det tuffaste man kan åka!

Man är utan tvekan inte riktigt klok hehe.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vilken livstil har ni?

Post by gammalhardrockare »

Rockabillyhoodlums:

Varit i Enviken någon gång? Det måste ju vara drömstället för dig, eller hur?
Läste någonstans att de har mest rockabillyband per invånare i hela Sverige (!) och att de med jämna mellanrum ordnar fester, spelningar, träffar och dylikt i sin bygdegård.

Har faktiskt kört igenom några gånger på väg upp till Lappland och det är en vacker bygd.
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Vilken livstil har ni?

Post by grovsnus »

Jag skulle vilja säga att jag har snarlika drag som Hårdrockar`n. Det är lite svårt att beskriva tycker jag.
Och skulle jag börja berätta så är tråden snart framme i tre sidor eller något sådant... hehe.


Nu för tiden när någon frågar om vad man tillhör för subkultur, så brukar jag bara svara, jag kör min egen grej. Men om det nu skulle vara att man skulle "tillhöra" något så är jag definitivt hårdrockare fortfarande. Image

Andra tycker jag ser ut som en 2-meters otäck skinnskalle. Det är klart folk tittar när man kommer gåendes. Alldeles svartklädd. Men jag bryr mig inte ett dugg om vad någon tycker om det. Det är ju bara jag.
Jag har alltid varit annorlunda och klätt mig som jag velat. Ett exempel på min klädstil är som följande :

Svarta jeans. Med kedja.
Svart t-shirt, helfärgad eller med nåt tryck.
Svart skjorta eller munkjacka. Helfärgad eller med tryck.
Svart bomberjacka eller skinnjacka.
Bär alltid skinnväst.
Svarta kängor eller gympaskor. Boots hade jag mycket förut.

Massa hål i öronen osv, hade hål i tungan och ögonbrynet förut. Är tatuerad. Renrakad på huvudet, ca 1,95 cm lång är jag.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vilken livstil har ni?

Post by gammalhardrockare »

Grovsnus:

Kör också med rakad skalle men det beror på att jag är tunnhårig, istället för att dölja detta med mössa, keps eller tupé så kör jag alltså med något slags "kontrafobiskt" beteende (eller vad man nu ska kalla det?) och rakar bort hela skiten en gång i månaden.

Har du samma problem eller rakar du dig ändå av bekvämlighet?
Post Reply