Historien om Bävern...

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Historien om Bävern...

Post by retepnoslack »

Hur var egentligen förhållandet mellan Eddie Meduza och Bert Karlsson?

Varför blev de ovänner på 80-talet? Är det någon, som vet hela historien om när "Gud" träffade "Bävern" och hur det sedan fortlöpte.

För de måste ju ha blivit vänner sedan på 2000-talet igen, eftersom Errol t.o.m. tackade(!) Bert på sin sista skiva: "Scoop".
Last edited by retepnoslack on 14 Jan 2005, 14:38, edited 1 time in total.
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Historien om Bävern...

Post by rockabillyhoodlums »

När det gäller 80-talet så var de för att Bert klippte bort 8 takter på Jag Vill Ha En Brud Med Stora Pattar. Och för att han döpte om den till Jag Vill Ha En Brud Med Stora Bröst. Men men det var säkert nå mer ochså
RetepNoslack wrote:Hur var egentligen förhållandet mellan Eddie Meduza och Bert Karlsson?

Varför blev de ovänner på 80-talet? Är det någon, som vet hela historien om när "Gud" träffade "Bävern" och hur det sedan fortlöpte.

För de måste ju ha blivit vänner sedan på 2000-talet igen, eftersom Errol t.o.m. tackade(!) Bert på sin sista skiva: "Scoop".
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Historien om Bävern...

Post by uy »

Men Eddie hade väl svårt att hålla sams med folk? Han bytte ju kompband och skivbolag flera gånger. Vissa perioder hade han ju inte enns något skivbolag.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Historien om Bävern...

Post by retepnoslack »

Fast Bert är det ju ganska lätt, att bli ovän med också. Eddie är väl inte den förste och knappast den siste.

Man kan ju bara föreställa sej, vad Bert sa till ungarna i "The Pinks" när de kom sist i den svenska melodifestivalen 1986, eller när det nu var.

"Nu kan ni dra åt helvete jävvla onga, för nu behöver ja inte er längre!"
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Historien om Bävern...

Post by whonka »

uy wrote:Men Eddie hade väl svårt att hålla sams med folk? Han bytte ju kompband och skivbolag flera gånger. Vissa perioder hade han ju inte enns något skivbolag.
Han hade ju iaf alltid Osadal!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Historien om Bävern...

Post by retepnoslack »

Det var det, som han gjorde så mycket reklam för, va?

Kallades inte postordersfirman, som han sålde kassetter via för, "Sofia Music" eller har Jag fel nu.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Historien om Bävern...

Post by uy »

Jag tror han startade Osdal 1983. Sen gick det i konkurs 1996. Samma år började han ge ut kassetter på Sofia Music.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Historien om Bävern...

Post by retepnoslack »

Jo, så kanske det var. Det hette iallafall: "Sofia Music" har jag för mej. jag fick ett reklambrev därifrån ett par gånger, efter jag hade köpt de första kassetterna.

Ett reklambrev har jag kvar.
Det var det, som gjorde reklam för:
"Di allra pärvärsta Låtarna!"
"Di alla pärvärsta Sketcherna!"
Dessa fick man billigare, om man köpte dem ihop med "Göran Persson är en Galt", vill jag minnas.
Post Reply