Koncert anekdoter

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Koncert anekdoter

Post by rockabillyhoodlums »

Tänkte att det kanske kunde vara kul med ett topic för Eddie Meduza koncert anekdoter

Uppsala Guldtuppen 1-6-91

Eddie: Vilket land befinner vi oss i?
Publiken: SVERIGE!
Eddie: Vilket land befinner vi oss i?
Publiken: SVEEEERIIIIGEE!
Eddie: Nu är det en svartskalle från Turkiet någonstans som har bestämt att jag bara får köra en låt till, så då gör jag väl det!

Folkets park i Falköping, då Eddie frågade publiken följande: "finns det några RAGGARE här i kväll?".
i stort sett alla skriker och hurrar. Eddie svarar: "då kan ni dra åt HELVETE!", varpå träskor och ölburkar haglar upp på scen.
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Koncert anekdoter

Post by grovsnus »

I Svärdsjö presenterade Eddie låten Punkjävlar såhär :
"När jag skrev den här låten så var tamejfaaan inte många härinne födda inte!"

Eddie drack Pripps och hade en svart kavaj på sig. Image
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Koncert anekdoter

Post by grovsnus »

Jag och mina kompisar sjöng , skrek och dansade som galningar , redan under förbanden. När förbandet Snakebite körde igång sin stenhårda teddyboy-rockabilly så skuttade vi omkring och twistade utav bara fan. Det var så att man skallade framhögtalarna flera gånger. Flera gånger ramlade och halkade jag med mina kängor på det hala golvet. Blev stundtals liggande raklång bland dansande par och bara tjoade glatt över att få vara där. Ölen flödade och kroppens sammanlagda energi under den dagen går nog aldrig att uppleva igen. Fy fan vad kul vi hade den dagen. Kanonfull men mådde så bra med vetskapen om vem det var som man faktiskt skulle få se uppträda.

Långt före Eddie Meduza klev upp på scenen presenterades givetvis kompbandet och publiken vrålade taktfast: Eddie , Eddie , Eddie! Gasen i botten var första låten och till min stora förvåning fick vi även höra Runke Ball och Vår gamle Opel. Vi sjöng som aldrig förr!

Som Falu-Kuriren skrev efteråt "Hedenborg kokade framför fötterna på Eddie Meduza."
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Koncert anekdoter

Post by Långis »

TYvär fick man aldrig se honom live, något jag sörjer. Får nöja mig med filmade framträdanden...

Den där guldtuppenspelningen har jag på datan. var kommer den ifrån, var det nåt eddie gav ut?
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Koncert anekdoter

Post by whonka »

Spekpanna wrote:TYvär fick man aldrig se honom live, något jag sörjer. Får nöja mig med filmade framträdanden...

Den där guldtuppenspelningen har jag på datan. var kommer den ifrån, var det nåt eddie gav ut?
Jag har inte heller sett han live nån gång.
Guldtuppen fanns att köpa på VHS en gång i tiden.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Koncert anekdoter

Post by uy »

Den här konsärten var jag inte på, men vänner till mig som var där har berättat:

Han spelade på en festplats i Älvdalen som heter Boggberg. Arrangörerna hade sagt åt Eddie att om han körde en enda snusk-låt så skulle han få mindre betalt. Han körde rumsrent hela konserten. Men sen ropade publiken in honom för ett extranummer. Då körde han en snusk-låt. När låten var slut sa Eddie: "Den bjuder jag på, mina vänner!".

Vissa säger att hans bror dog strax innan, så Eddie var inte riktigt nöjd med spelningen, och ville komma tillbaka senare och göra ett nytt försök. men då fick han inte komma, trots att det var han som hade dragit mest folk dit.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Koncert anekdoter

Post by uy »

Titta, nu har Stefan jansson lagt upp bilder från den enda idreyran, där Eddie uppträdde sommaren 2000.
http://web.telia.com/~u58113644/Idre.htm
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Koncert anekdoter

Post by Långis »

Därifrån har jag en affish. Synd att man missade det...
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Koncert anekdoter

Post by rex »

Ja,jag såg han ju Live-83,men minns tyvärr inte såpass att jag kan berätta nåt Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Koncert anekdoter

Post by wiking »

Har sett han live 4 gånger.
Post Reply