Låtar Från Samlingsalbum - Recension Vol. 4

Diskutera Låtarna
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Låtar Från Samlingsalbum - Recension Vol. 4

Post by Evert Meduza »


Sluta Spela Bingolotto - Just Like An Eagle
Samma tema som "Jag Ska Aldrig Mera Spela Bingolotto", dock med lite annorlunda melodi och skillnad på texterna. Bästa är på slutet när han skriker "Ja' har ju vunnit, ja' har vunnit!!!!" efter att ha sågat Bingolotto för att sedan titta på sin lott.

Jag Hatar Hiphop - Just Like An Eagle
Kanske inget mästerverk, även om jag är helt enig om Hiphop, jag hatar verkligen Hiphop, omusikaliskt som fan och så jävla plågsamt och outhärdlig och dåligt, jag säger också det: "Hiphop, hiphop, ja' hatar hiphop, de' rappas hit å dit å låter bara skit, hiphop, hiphop, fy fan för hiphop, ta er i röven alla rappare!"! Så ganska skön låt ändå. Image

Oh Pauline - Just Like An Eagle
Underbar låt med ett ljuvligt solo på saxofon och jag undrar varför han inte gav ut denna när han levde, denna är så fin och jag gillar den verkligen, undrar om det finns fler skönheter som denna som kanske ges ut någon vacker dag?

Våldslåten - Just Like An Eagle
Härlig låt om att ge folk stryk, Errol använder sin mäktiga röst och sitt legendariska "JAA!" och då kan det inte bli något annat än briljant!

Dunder Å Snus - Just Like An Eagle
Live-version som jag tycker är snäppet bättre än studioversionen på "West A Fool Away", särskilt med "Akta bardisken, akta bardisken! Ja vi har inga ljudeffekter här, men de' e' väl skitsamma, ja pang bom pang bom."

Leader Of The Rockers - Just Like An Eagle
Hans bästa framförande på en scen någonsin!!!!! Han och hans band The Roarin' Cadillacs briljerar på scenen och ger denna underbara låt den kraft och styrka som den förtjänar och ingen slår Errol Leonard Norstedt och inte ens den dära jävla Usama Bin Ladin kan ta Errol, ingen kan göra det! Han visar sin majestät och varför han är kungen med detta framförande och jag kan bara säga, Errol är bäst!

Ännu Mera Brännvin - Live(s)!
Samhällskritik på hög nivå, Errol briljerar både med sanning och humor.

Rockin' Bob - Live(s)!
Bob Lewis lirar Rock ´n´ Roll av världsklass och fy fan vad gott det svänger säger jag bara eller som Bob själv säger på solot: "De' e' för jaevle brao!".

Några Fina Blommor - Live(s)!
Väldigt fin och söt låt som verkligen visar att han kunde göra fina låtar om kärlek och blommor.

Lady Jane - Live(s)!
En blueslåt som dock inte är en av hans bästa, jag förstår inte varför han mixar med rösten då hans vanliga röst funkar i vanliga fall också.

Fortsättning följer....
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply