Rumänien!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Rumänien!

Post by rex »

Nån som varit där,hur var det isf?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Rumänien!

Post by Långis »

Vad i herrans namn kan man göra i rumänien? Har de billig sprit där, så det är därför landet lockar? Annars kan jag inte komma på en enda bra anledning att fara dit.
Last edited by Långis on 10 Apr 2005, 13:05, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Rumänien!

Post by rex »

Har lösa funderingar på det,ja... det är väl ingen större skillnad på den ena solresan och den andra men billigt lär det vara i Rumänien ja.

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Rumänien!

Post by ozzman »

Jag har varit i Turkiet och Kroatien och kan rekommendera båda om man vill ha sol, billig mat och billig sprit.
Det var ett par år sen jag var i Kroatien så möjligen har priserna gått upp en del men när jag var där så kunde man få en öl på en uteservering för ca. 8 kr och i Turkiet är maten läskigt billig medan spriten inte är så där vansinnigt billig om man inte köper inhemska sorter i affärerna.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Rumänien!

Post by rex »

I Turkiet har jag varit ett par ggr och det är fint,förutom Turkarnas något småluriga inställning. Det är nästan alltid en smula otydligt vad som ingår i priset på Restaurangerna,handlar du nåt,ett klädesplagg tex så kan du mycket väl få fel strl om de har slut på den du skulle ha osv.

Just den känslan att man måste vara på sin vakt hela tiden är lite störande,men annars är det kanon.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Rumänien!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Tja... Fascineras man av U-länder och en helt hopplös kultur så är säkert Rumäninen landet för dig! Lägg därtill att de inte förstår engelska, har kyrilliskt alfabet och en stadsbild som består av stora grå betongfundament och ett öronbedövande trafikkaos, gapiga tiggare och ett restaurangutbud som får Norge att verka ha något som liknar en matkultur!

För helvete! Spara pengarna och åk till något fränt land istället. Varför inte USA eller Autstralien?

Rumänien... Image Vart i helvete fick du det ifrån?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Rumänien!

Post by Långis »

GammalHardrockare wrote:Autstralien
Wow, ett stavfel från din sida! Inte varje dag man ser något sånt...

Skulle inte du åka utomlands föresten?
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Rumänien!

Post by lumberjack »

Jag känner en brud som undervisar i svenska på univeritetet i Bukarest och det rumänska språk ska tydligen vara ganska likt det franska. Inte för att det gör saken bättre, men lite kuriöst vetande är aldrig fel...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Rumänien!

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:

Jodå, och jag kom nyss hem!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Rumänien!

Post by uy »

Nu vet jag vad Rex ska göra där! Var det inte i Rumänien som melodifestivalen skulle hållas?
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Rumänien!

Post by gammalhardrockare »

UY:

Jo det stämmer! Och Rex är ett levande orakel när det gäller schlagerkunskap! Vad inte han kan om schlagerstatistisk är inte värt att veta.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Rumänien!

Post by Långis »

O fy fan. Måste testa
Rex: Vem vann Europeiska schalerfestivalen 1983?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Rumänien!

Post by uy »

Carola. Det var en vild gissning, bara. Hade jag rätt?
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Rumänien!

Post by Långis »

Så rätt så rätt Image

carola tog hem den svenska vinsten med "Främling". Hon blev dock trea i EM-finalen. Vem som vann den har jag ingen aning om.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Rumänien!

Post by gammalhardrockare »

Men 87 så var det väl Lena Philipsson med "Dansa i neon" som vann va? Det är nog det enda jag känner till.

Men för några år sedan så hörde jag för första gången i historien en bra schlagerlåt! Jag tror han var från Belgien (eller Holland?) och hette Sergio någonting. Låten hette "Sister" och var fan i mig äkta åttiotalshårdrock rakt igenom! Jävligt melodiös faktiskt. Naturligtvis så fick han kritik för just det och jag tror t o m att han kom sist. Image

Fan vad jag vill ha tag på den låten! Har letat som fan men inte hittade den någonstans. *Vill köpa* Borde den inte ha kommit ut som singel åtminstone?
Post Reply