Noslack-Journalen

Retep Noslacks tillhåll
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ja, den nyaste är ju inte färdig, men jag har två gamla nummer, om "Hakan" är intresserad. 33 och 34 i ordningen, vill säga.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Noslack-Journalen

Post by hakan »

34:an får det bli! Det är ju dessutom en gammal klassiker av Olle Adolphson. Image

Skicka ett IM med postadress eller clearing + konto så löser vi det!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag har skickat ett meddelande till din EImageost på "Meduza-forumet".
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

SÅ! Nu har jag ÄNTLIGEN blivit klar med nummer "35" utav "Noslack-Journalen". 68-sidor tjockt blev det. "Uy" har redan beställt sitt exemplar. Skall "Spekpanna" och någon mer ha ett exemplar, också? "

Hakan" verkar ha stuckit ifrån forumet sedan jag frågade om hans adress. Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Noslack-Journalen

Post by hakan »

Hakan" verkar ha stuckit ifrån forumet sedan jag frågade om hans adress. Image
Ja jag blev tvungen att lämna landet.... Image
närå.. har glömt av det bara Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Jag stoppar ner tidningar i kuvert, just nu. Inte i samma kuvert, då, förstås. "Uy" och "Spekpanna", här på forumet samt namnen: "Pelle" och "Snorre" ifrån ett annat forum och "Alf" boendes i Stockholm" och "Mats" nere i Skåne.

Skall "Hakan" ha sin tidning, så får han skicka mej adressen. Antingen via ett "PM" här på forumet eller via min eImageost-adress. Egentligen brukar jag begära pengarna i förskott skickade i kuvert, men jag får väl lita på dej, att du skickar dem senare. Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Noslack-Journalen

Post by Långis »

Härligt! Måste erkänna att jag haft så fullt upp att jag glömt kolla i denna avdelning. Skäms lite...

Naturligtvis vill jag ju ha ett nummer av tidningen, och jag är glad att du kom ihåg att skicka. Ser att jag fick lite reklam där också, himlans trevligt!

Nu har jag inte skickat någon slant, men ska genast leta upp din adress och posta iväg. Vill du ha lite frimärken också så kan jag slänga ned lite i kuvertet. Jag tar ostämplade frimärken från jobbet och tar bort dem från kuverten, så det kostar mig inget. Det finns inget klister på dem, men det är väl inget som ite en limtub kan lösa.

Trevligt med ett nytt nummer!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Bra, att den kom fram. Jag är lika orolig varenda gång, att den skall förskingras utav någon oansvarig postsorterare. Då väntar jag bara på, att "Uy" har intygat, att HANS tidning också kom fram, så är allt frid och fröjd.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Jodå, min tidning damp ned i onsdags, men jag har varit på motorsågskurs, så jag har inte haft tid att läsa den så mycket. Men jag har sett att Urgel Pannkaka fick in en annons i tidningen Image
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Åhå, du skall bli ett riktigt macho, som styltar runt i skogarna och fäller träd. He, he! Motorsåg skall tydligen vara ett bra sätt, att locka till sig sköna damer, också. De faller, som furor. Image

Jo, "Urgel Pannkaka" fick en annons, eftersom jag gissar, att han fått sparken, igen. Hälsa honom, att jag skickar en faktura, om han får ett nytt arbete via den annonsen.

Det var bra, att tidningen kom fram. Nu väntar jag bara på den där utlovade adressen ifrån försäljaren utav gröna termosar i Målilla, så är allt frid och fröjd.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Noslack-Journalen

Post by uy »

Tyvärr fick jag underkänt på det praktiska provet, trädet föll mer än två mer ifrån den plats där det var tänkt Image Så jag får komma dit och göra omprov efter midsommar.
Förresten, egentligen hade du nog inte behövt be hakan om hans adress. Det hade väl räckt om du skrivit "Hakan, Målila" på kuvertet Image
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

...Får man resa trädet, limma och börja om då, kanske? Image Jag hoppas det går bättre efter midsommar, då. Saven, kanske, har runnit ur trädet och det är mer medgörligt.

Gällande "Hakan", så är det nog inte SÅ lätt är jag rädd. En cykelreparatör i Åmål kallades för "Pipen", när jag var liten. Klicknamnet kom ifrån hans nasala pipiga röst, egentligen hette han Sten. En dag kom en fin dam in med en tolvväxlad sportcykel och sade: "Goddag herr Pip". Och gubben blev vansinnig.

Hon trodde, att han verkligen HETTE Sten Pip. Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Noslack-Journalen

Post by hakan »

Retep: Du har adressen på IM!

uy: du får öva på fällskäret! och se till att ha Husqvarna grejjor =) själv har jag en 346XPG
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

Ja, då var det skickat och klart. Eller, jag gjorde det IGÅR, rättare sagt. Så du torde ha tidningen imorgon eller idag, "Hakan". Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Noslack-Journalen

Post by retepnoslack »

NU ÄR DET SNART DAGS IGEN!
Ja, ni läste rätt era slapptaskar!

Image

Nummer 36 är på gång utav den där helflängda blaskan ”Noslack-Journalen” och, naturligtvis skall jag försöka vara en förespråkare för den och göra, lite, reklam här på forumet, också denna gång. Den planeras, att bli 64-sidor tjock (Om man räknar med omslaget) och skall behandla komik och s.k. ”Practical Jokes”, som huvudtema. Redan på brevsidorna utsatts chefredaktör Jaarhle för ett hyss ifrån personalens håll. Vad det är för slags hyss, skall jag inte avslöja här. Folklivsforskare och experten: Bo-August Bjärt tar läsarna med på en lektion i skrattets och skämtets historia och den negative filmkritikern Råggan Carlsson försöker recensera komedier (Och, som i alla andra nummer, så får ALLA filmer dåligt betyg). ”Daschlânns-Karlssôn” hoppar in med en utav sina betraktelser, också.

Image

Tôrparkusinerna sprider sin närvaro och häver ut sig fler tillkrånglade dialektord. Läsarna får ta del utav ett försenat kräftfiske, krångel med frukost, krångel med bankomat och, varför Sigvard inte tycker om medikamenten. Som, om inte DETTA vore nog, så beskrivs den dalsländsk förankrade påsktraditionen, att ”kasta påskbrev”. Detta förekommer inte så mycket utanför landskapets gränser. Det finns nog folk, som inte vet, vad det är för någonting.

Cecilia Stålhammar har somnat i den tredje delen utav äventyret: ”Cecilia Stålhammar, de hänsynslösa Bröderna Bruse.” Medan hon sover, så drar det ihop sig till del två utav den stora bataljen. I förra avsnittet fällde, den inte alltför begåvade, vikingen Thure en kränkande kommentar till Bröderna Bruses bärsärkargång i byn. Nu skall bröderna in på värdshuset och försvara sin ära (!). Dags för tidernas barslagsmål uti vikingamiljö.

Image

BILDEN ÄR DOCK IFRÅN FÖRRA NUMRET

SERIETECKNARPORTRÄTTET PRESENTERAR ALF WOXNERUD.

Ja, jamen skaparen till ”Ferguson”, ”Roine Blom”, Stig och Grieg”, ”Historiska Historier” m.m. öppnar sitt hjärta i en intervju. Vad har han för favoriter uti sitt mångfaldigt utvecklade seriegalleri? Har han bestämda arbetstider eller är arbetsdagen flexibel? Har han messmör eller mesost på smörgåsen (Eller rent utav något annat)? Allt blir förklarat och utdraget i fullt dagsljus i detta nummer utav ”Noslack-Journalen”.

Image

Noveller: ”Stefan Björkman” utsatts för två smaklösa skämt innan han upptäcker, att hans nuna och namn förekommer i ett franskttillverkat tevespel. ”La sauvage aventure d’ Stefan Björkman.” Hur kan detta komma sig? Och, vem håller på och driver honom till vansinne med alla sina spratt? Hör tevespelskoncernen och skämten ihop? Läs och få, kanske, reda på allt.

”Alice Urte och liemannen” beskriver rädslan för, att bli gammal och grå på ett tragikomiskt sätt. En gammal karaktärsskådespelerska får besök utav självaste Döden, men hon vill inte dö. Det hela blir en uppsjö utav argument och motargument. Den gamle mannen ”Leif-Gunnar Fredolin” blir bjuden på te utav en utav tanterna på ålderdomshemmet och framför sin lilla dikt, hur han gör sig i ordning för denna inbjudan.

Hur skulle serien: ”Knasen” se ut med en annan textförfattare än Mort Walker och hans anställda? ”Noslack-Journalen” kommer här med en exempel huruvida det kunnat sett ut med: Göran Persson, Robert Broberg, Lennart ”Hoa Hoa” Dahlgren, Thomas Di leva och Olov Svedelid, som manusansvariga.

Image
SEDAN ETT SPÄNNANDE NOSLACK-TEST! HUR MYCKET "NOSLACK-KUNSKAP" HAR DU? TESTA DEJ SJÄLV!
Post Reply