Lite Meduzarelaterat onödigt vetande.
Anno 1917 föddes min farfar, yngst av två bröder och i andranamn döpt av prästen till Evert.
1955 fick så min farfar sin förstfödde, min far, och också han blev döpt till Evert i andranamn.
1991 gjorde jag entré och blev givetvis döpt till Evert i andranamn.
Så 2018 när jag fick min förste son, och efter visst förhandlande med modern så förärades även han med Evert i andranamn, nästan 101 år efter att allt började. Nu är det väl för sent att sluta? Det tycker iallafall jag.
Vi går på stigen....
Evert IV: En gryende dynasti?
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Re: Evert IV: En gryende dynasti?
Som går till Evert. Min farfar hette Evert han också, Evert är ett namn jag funderat på att döpa en eventuell son. Fast högst i kurs står namnet Errol.ELN wrote: ↑27 Jan 2020, 23:24 Lite Meduzarelaterat onödigt vetande.
Anno 1917 föddes min farfar, yngst av två bröder och i andranamn döpt av prästen till Evert.
1955 fick så min farfar sin förstfödde, min far, och också han blev döpt till Evert i andranamn.
1991 gjorde jag entré och blev givetvis döpt till Evert i andranamn.
Så 2018 när jag fick min förste son, och efter visst förhandlande med modern så förärades även han med Evert i andranamn, nästan 101 år efter att allt började. Nu är det väl för sent att sluta? Det tycker iallafall jag.
Vi går på stigen....
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Re: Evert IV: En gryende dynasti?
Grattis till alla Evertar på den stora Evertdagen!