Vad köper ni på nätet?

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vad köper ni på nätet?

Post by Jungbacka Erik »

Vad brukar ni köpa på nätet? Själv har jag köpt ett antal DVD:n, en digitalkamera, skanner och en printer. Ett behändigt sätt att göra av med pengar. Mitt senaste inköp är en film (Nosferatu) som jag ropade in på en nät-auktion.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Vad köper ni på nätet?

Post by uy »

Jag brukar köpa TV-spel från Webhallen och kassetter från Tradera.
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad köper ni på nätet?

Post by rex »

Allt jag nånsin kan, tycker det är vansinnigt bekvämt....Skulle köpa brännvin också men har inte riktigt kommit till skott än.Nån som har provat och isåfall var?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad köper ni på nätet?

Post by gammalhardrockare »

Jag köper CD-skivor och DVD-filmer. Anser att man inte ska handla på nätet eftersom det tar arbetstillfällen men jag är lat och skiter i det. Sortimentet är ju oftare bredare på Ginza och liknande ställen.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad köper ni på nätet?

Post by gammalhardrockare »

Man borde kunna skicka efter pizza och film på nätet också, hem-pizzafilm liksom.
Att ingen har kommit på den idén förresten? En kombinerad pizzeria och videobutik, det borde ju kunna gå jävligt bra. Eller kanske inte förresten... Många laddar ju hem idag.
Men idén var fin, eller hur?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vad köper ni på nätet?

Post by Jungbacka Erik »

Jag försökte, innan internet slog igenom, lansera Fax-pizzan. Man beställer en pizza som vanligt per telefon, och efter ett ögonblick får man den per fax. Det krävdes dock en speciell faxmaskin, med mjöl istället för färgpulver, och den skulle förutom eluttaget dessutom vara ansluten till vattennätet. Tyvärr fick jag problem med fyllningen, och även livsmedelsverket satte käppar i hjulet, så jag fick läga projektet på is Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad köper ni på nätet?

Post by rex »

Tycker ni hade fina ideer bägge två.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Vad köper ni på nätet?

Post by uy »

Man kanske kunde kombinera dem? Man beställer pizza på internet och skriver ut den med skrivararen.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad köper ni på nätet?

Post by gammalhardrockare »

För ett tag sedan så var det en kille som delade ut cigarrettpaket här på torget i stan, han gjorde reklam för en tobakssite på nätet och askarna kostade bara 15 spänn asken.
Verkade vara helt ok och hade jag inte slutat röka för några år sedan så hade jag nog blivit kund.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vad köper ni på nätet?

Post by Långis »

Försöker köpa så lite sommöjligt på nätet. Skivor dock är helt ok.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad köper ni på nätet?

Post by rex »

Spekpanna wrote:Försöker köpa så lite sommöjligt på nätet.
Vadå då,är du framstegsfientlig?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vad köper ni på nätet?

Post by Långis »

rex wrote:Vadå då,är du framstegsfientlig?
Framstegsfientlig och framstegsfientlig, jag vill kalla det förutséende. Man vet aldrig hur och när man blir blåst nästa gång, jag litar väl helt enket inte på den formen av försäljning, men visst jag köper som sagt vissa saker på nätet, men mat, sprit o elektronik undviker jag.
Last edited by Långis on 20 Feb 2005, 13:14, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad köper ni på nätet?

Post by rex »

Spekpanna wrote:Framstegsfientlig och framstegsfientlig, jag vill kalla det förutséende. Man vet aldrig hur och när man blir blåst nästa gång, jag litar väl helt enket inte på den formen av försäljning, men visst jag köper som sagt vissa saker på nätet, men mat, sprit o elektronik undviker jag.
Ok,själv har jag bara bra erf av att handla på nätet. Postorder har vi ju haft bra läng så det är väl ingen skillnad bara för att papperskatalogen är borta. Vi har bara fått prob en gång,men då fick vi hota med ARN innan vi fick rätt tyvärr.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad köper ni på nätet?

Post by gammalhardrockare »

Själv så kan jag väl tänka mig att handla en hel del på nätet och gör det också, men jag skulle aldrig lämna ut kontonummer och sådant på nätet, då får det vara!

Men naturligtvis så är det fan så mycket roligare att besöka affärer och stooora köpcentrum.
Sedan så kommer man ju inte ifrån att nätet inverkar negativt på arbetstillfällen.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad köper ni på nätet?

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Vad för filmer är det du skickar efter? Du har ju flera bra filmaffärer borta vid Järntorget, de verkar ha allt!
Post Reply