Löfbergs forum

Länkar till andra sidor om Eddie Meduza
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Löfbergs forum

Post by Jungbacka Erik »

Verkar vara samma typ / typer som skrev i klotterplanket här på forumet.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Löfbergs forum

Post by Långis »

grr wrote:Fattar inte att nån av er härifrån Meduzaland besöker det som ni kallar "Löfbergs forum". Vet inte vad det är för skit och vill inte veta det heller. Låt barnen leka.
jag tyckerd e är ganska underhållande de små liven. Att de orkat hålla på i över 4 år är dock lite skrämmande... sjuka jävlar
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Löfbergs forum

Post by Långis »

Hilter wrote:Alltså först på det forumet bråkade Ugrm och "tunnelbane records" om vem som hade mest outgivet. Sedan kom PAul Wiklund " Palle Meduza" och snackade massa smörja. Sedan kom alla bibelcitat, osv.
Snacka om sjuk sida. Hur orkar dem?
Innan dess så blev ju en del andra gästböcker spammade, folk fick varaor beställda i sitt namn, fick mordhot på sig osv. Det har varit en jävla röra sen eddie dog...
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Löfbergs forum

Post by Långis »

Hilter wrote:varför klarades det där aldrig upp? Någon/några måste väl veta vilka som låg bakom? borde ju gå att spåra ? Hur kan man härja så infernaliskt i så många år utan att bli avslöjad? Image
ja,d en frågan har jag också ställt mig. Jägarn säger ju att han vet, men jag vill ha tydligare bevis innan jag börjar peka ut folk...
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Löfbergs forum

Post by wiking »

Vad handlar det här om? Kan någon berätta vad som har hänt, ta gärna historien från början för en som inte är så insatt i vad dom här bråken ni talar om handlar om.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Löfbergs forum

Post by Långis »

Efter att eddie dött blev några arga för att Peter Hellqvist blåst folk på pengar. Blåste är väl inte rätt ord enligt mig, han är skyldig en del pengar och det har tagit tid innan hanbetalat igen, men i de flesta fall har pengarna kommit tillrätta. Jag litar på att han ersätter mig också så småningom, även om det har tagit en jäkla lång tid. Har sporadisk kontakt med honom och har fått igen en del.

Några började dock med öppet skitsnack och smutskastning, lögner och mer hot.
Fler drogs in - helt oskyldiga dessutom och sen fortsatte det med diverse tyrackaserier, spammande av gästböcker, hackningar av diskussionsgrupper med mera.
Sen kom nån som kallade sig Tunnelbane Reckords, jag vet vem det var, och det var inte samma som stod bakom trackaserierna tidigare. Dock har spammandet av gästböcker och skitsnacket fortsatt efter att Tunnelbane Reckords försvann...

Men det ska tilläggas att jag nog bara vet hälften av det som ligger bakom. Jag var inte så indragen...
Last edited by Långis on 29 Oct 2006, 18:48, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Löfbergs forum

Post by Långis »

Hilter wrote:... men att hacka sidor, och att aldrig bli upptäckt, då måste man ju vara extremt datakunnig och lägga ner mycket jobb på det??
Det var egentligen inte så mycket hacking. Diskussionsgrupperna på Yahoo fungerade så att man via mail kunde skicka kommandon, som att spärra användare, byta inlogg till gruppen osv. Genom en falsk mailadress tillhörande den som modererade forumet skickande personen ett kommando som spärrade alla från att komma åt diskussionsgruppen... vet inte om det fungerar så nu, men ett jäkla dumt system var det iallafall...
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Löfbergs forum

Post by Jungbacka Erik »

Hilter wrote:kan inte moderatorerna se vilka som besökt sidorna här?
Nej, man ser bara IP numren på dom som skriver inlägg.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Löfbergs forum

Post by Långis »

on 10/29/2006 at 20:01:01, Hilter wrote:oj det var detlajerad info! Vad du kan!! Image [/quote]

jag gissar iallafall att det gick till så.
Last edited by Långis on 29 Oct 2006, 21:08, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Löfbergs forum

Post by uy »

Nu verkar sidan ha försvunnit. Kan detta vara slutet på allt bråk?
Skitarna ska va' lika långa i år
elo
Periodare
Posts: 362
Joined: 21 Mar 2005, 17:20
Location: Färila

Löfbergs forum

Post by elo »

Dom kan ju försöka...
crazyboris
Helgfyllo
Posts: 62
Joined: 27 Oct 2005, 16:45
Location: Habo
Contact:

Löfbergs forum

Post by crazyboris »

nja är det nån mer än jag som fått mail och länkar i mina gästböcker till ett "nytt" eddie forum.. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Löfbergs forum

Post by uy »

Japp, fick det i morse.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Löfbergs forum

Post by uy »

on 11/02/2006 at 15:55:22, Hilter wrote:Menar ni det här som också är på quicktopic och som ser likadant ut som löfbergs gamla? http://www.quicktopic.com/38/H/p9BJT855e6n
[/quote]

Nej, det är ett annat. http://www.quicktopic.com/38/H/puag4Jdx3pDDE
Last edited by uy on 02 Nov 2006, 17:54, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Löfbergs forum

Post by Långis »

Mycket konstigt. Det ena forumet står ju en kille som kallar sig för "Raggar jojje" för. Han brukar ålla till på eddiemeduza.se och ser ut att vara reko. Det andra forumet ska vi nog fundera på. Jag fick två mail från olika adresser.
Den ena kalalde sig LOKA DUBRAVAC, den andra Jorge Jacome, typiska spamnamn....

Vi kan nog anta att det är de senaste årens spammare som står bakom det forumet.
Post Reply