Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Politiska diskussioner
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

Ja, jag blir i princip inte arg på saker som skrivs till mej på nätet. Det klart jag kan reagera och bli sur men då brukar jag ta det via PM i stället för att skriva inlägg som är sura på riktigt.
Sedan är en av de saker jag gillar på det här forumet just att det är högt i tak och att man kan ta ut svängarna utan att få varningar och annat joll.
Jag uppskattar också att ämnesfascismen i trådarna är minimal så att en tråd kan vingla iväg åt all möjliga håll.
Skall det slungas digitala komockor så skall de i alla fall vara dynamiska Image

För övrigt så är det fel att mörda barn.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 05/28/2007 at 21:16:26, grr wrote:För övrigt bör det inte vara tvång på att utsätta kvinnor för lidande. För barnafödelse är förenat med lidande. Ska det vara rättvist, Ozzman, bör man i din värld även instifta en lag som tvingar män få sina kukar avskurna vid 20-års ålder... Ungefär. Det är ju också ett lidande. Eller du kanske tycker män är överlägsna kvinnor och dylikt? [/quote]

Det är inget tvång, det är bara att använda kondom, p-piller, spiral, pessar, rövknull eller oralsex mm. mm. så slipper man bli gravid.
Sedan är det ju så att det "lidande" du refererar till är en förutsättning för att människan över huvud taget skall kunna fortleva på jorden och upplevs av de allra flesta som det största som hänt dem och definitvt inte något lidande.

Att slippa ha ont under förlossningen är inte heller någon ursäkt för barnmord.

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by rex »

on 05/28/2007 at 20:31:44, Josey Wales wrote:För övrigt så är det fel att mörda barn. [/quote]

Det är inte mord! Dumheter! Man mördar inte ngt/ngn som inte är medveten om det egna jaget.

I såfall är det mord att klippa gräset!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 05/29/2007 at 20:36:17, rex wrote:Det är inte mord! Dumheter! Man mördar inte ngt/ngn som inte är medveten om det egna jaget.

I såfall är det mord att klippa gräset! [/quote]

Och hur vet du att fostret inte är medvetet om det egna jaget? Blir det medvetet om sej själv direkt efter födseln?
Man får ju hoppas det annars kan man ju lika gärna börja klippa gräsetslå ihjäl barn efter födseln också innan de blir medvetna om sej själv, om det skulle visa sej att allt inte är perfekt i det nyfödda barnets liv t.ex.

Hur kan du som har barn själv och rimligen sett ultraljudsbilder, lyssnat på hjärtljud och liknande jämställa ett foster med gräs Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 05/30/2007 at 11:27:21, grr wrote:Jo, det anses av ALLA kvinnor vara en smärtsam process! Just själva födseln alltså, sedan ifall det är värt det eller inte är en annan fråga. Men det vi diskuterar är de kvinnor som INTE vill ha något barn - men som DU ÄNDÅ av oförklarlig anledning vill tvinga dig på detta lidande! Så att vissa kvinnor (för vi män föder inte, så blanda inte in oss i det här) inte anser det vara ett lidande att föda barn har inget med saken att göra (för övrigt anser alla kvinnor det vara ett lidande ändå)!
Preventivmedel används självklart så långt det är möjligt då människor har för avsikt att idka samlag utan att barn skall uppstå och fallen där preventivmedel inte finns tillhands är oändliga! De i dagens Sverige dagligen förekommande överfallsvåldtäkterna är det värsta exemplet, sedan kan det förstås även vara så att man glömt köpa kondomer, att den går sönder under själva sexets gång utan att man vill avbryta akten osv osv osv. Inbilla dig inte att man gör folk med barn för nöjes skull och struntar i preventivmedel för att sedan kunna avliva den icke-födda ungen för nöjes skull! För en abort är också det en smärtsam upplevelse - såväl fysiskt som mentalt! Men för vissa aningen förmildrande än att verkligen föda barnet, ett barn man inte vill ha.

Diskussionen handlar inte om att mörda barn eller inte utan om att man ej bör tvingas utsättas för lidande om man inte vill.

Din ståndpunkt och okunskap i ämnet gör mig oerhört besviken och förfärad. [/quote]

Nu börjar jag bli trött på att bli mästrad och kallad okunnig av en liten skitunge som inte ens har fått hår på kuken.
Alla kvinnor tycker inte att det är ett lidande att föda barn, långt därifrån, i det fallet törs jag lova att jag har större erfarenhet än dej av diksusioner med kvinnor som faktiskt har barn.

Vill man inte ha barn är det ens förbannade skyldighet att se till att man inte hamnar i den situationen, både man som kvinna bör och skall ta det ansvaret.

När du har fått egna barn, varit med på ultraljudsundersökningar och förlossningar samt hållt i ditt eget barn direkt efter födseln kan du fortsätta diskutera det här, fram till dess kan du växa upp och bespara mej ditt papegojliknande upprepande av vänsterkärringåsikter.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 05/31/2007 at 09:47:50, grr wrote:Och jag börjar bli trött på att du inte erkänner dina fel utan försöker gömma undan dem genom att blanda in kukar och annat totalt irrelevant i diskussioner! [/quote]
Du kommer förstås inte ihåg att det var du som jämförde abortmotstånd med att tvinga folk att skära kuken av sej, inte jag.
Låt oss hålla debatten på en högre nivå, som du själv brukar säga. Skillnaderna våra personangrepp emellan är att jag redogör för belägg för mina - medan du kastar sten i glashus...
I två trådar på ganska kort tid har du anklagat mej för okunskap och i stort sett idiotförklarat mej så jag skulle inte prata så mycket om glashus om jag vore som du. Några belägg för dina åsikter kan jag inte heller direkt hitta, dessutom saknar du egna erfarenheter av mycket av det du diskuterar, det gör inte jag.
Det verkar ju knappast så. Och jag tror dig inte. Samtliga kvinnor smärtar det för att föda ett barn - fysiskt alltså, inte psykiskt.
Där har du skillanden. Du tror, jag vet.
Då kan jag ju låta min bekantskapskrets våldta din fru och dina döttrar och göra de med barn, det är ju bara bra om jag förstått dig rätt. Det är tydligen kvinnors fel att de blir våldtagna, eftersom du säger att det är deras skyldighet att se till att de inte blir med barn mot sin vilja. Våldtäkter är alltså någon utomordentligt som bör uppmuntras till varje pris - har jag förstått dig rätt?
Av de 35000 aborter som gjordes 2006 så var det ca 200 som berodde på våldtäkt eller incest. Det har inget att göra med om abort skall vara tillåten eller inte utan diskusionen bör då handla om hur man bäst förebygger och förhindrar våldtäkter och pedofili. Men vi kan ju för sakens skull säja att abort kan vara tillåten i de fallen och förbjuden annars eftersom du verkar lägga så mycket vikt vid den Ŋ procenten. Då skulle i alla falla 34800 barn slippa dödas i Sverige så det vore en bra början.
För övrigt så skall du bara ge fan i att blanda in min familj i diskusionerna här.
Nej, dina extremistiska tankar hör hemma i ett fundamentalistiskt arab-land där man vill lyda sin heliga skrift till punkt och pricka och gör fruktansvärda tolkningar av vad som är rätt och fel.
Ja, vem vet, med ditt kappavändarfacit så kanske du delar dem snart. Efter att ha betat av Nazist, sverigedemokrat och kommunist på mindre än 4 månader så vette fan vad som kommer härnäst.

För mer info rekommenderar jag den här sidan:
http://www.abortnej.se/
Last edited by ozzman on 01 Jun 2007, 00:22, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Whales:

Rex skrev tidigare att ideologier fördummar och ja, jag tror han har rätt.
Bara för att du har anammat flåshögerns lätt fascistiska syn på permitterade, sjuka och alldeles vanliga arbetare utan fiin utbildning så behöver du ju inte köpa hela konceptetet.
Är du även emot sex innan äktenskapet?

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 06/02/2007 at 09:41:08, GammalHardrockare wrote:Josey Whales:

Rex skrev tidigare att ideologier fördummar och ja, jag tror han har rätt.
Bara för att du har anammat flåshögerns lätt fascistiska syn på permitterade, sjuka och alldeles vanliga arbetare utan fiin utbildning så behöver du ju inte köpa hela konceptetet.
Är du även emot sex innan äktenskapet?

[/quote]

Som en gammal repig skiva upprepar jag mej för jag vet inet vilken gång i ordningen.
Jag har inga problem med arbetslösa, sjuka och permitterade. Jag har problem med folk som inte vill göra rätt för sej och i de grupper du nämner finns en jävla massa folk som inte vill göra det.
Eller du kanske hävdar att det inte finns folk som utnyttjar systemet, att alla som är långstidssjukskrivna är totalat arbetsoförmögna på alla sätt och att ingen arbetslös någonsin kan få ett jobb?

Vad gäller min syn på abort så är den inte ideologisk om man inte tycker att det är en ideologi att tycka att det är fel att döda barn.
Men vi kan ju lika gäran gå åt andra hållet och ändra lagen ditåt.
Varför inte låta mamman få full bestämmandrätt om barnet skall leva eller dö fram till kanske 6-7 års ålder? Det är ju mamman som blir trött i kroppen av att städa och laga mat till sina barn och alla kvinnor har ju rätt till sin egen kropp eller hur det nu brukar heta.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
Jag har problem med folk som inte vill göra rätt för sej och i de grupper du nämner finns en jävla massa folk som inte vill göra det.
Javisst, men knappast majoriteten. Så varför vill du kollektivt straffa alla? Är inte detta med kollektivt tänkande lite motsägelsefullt när man är höger? Eller gäller bara kollektivismen när det gäller att straffa och sparka nedåt?

Lägg ned abortdiskussionen med mig, jag tycker att den är totalt ointressant och personligen skiter jag fullkomligt i om abort blir förbjudet eller inte. Kunde inte bry mig mindre faktiskt. Det är ingen stor fråga anser jag, vi i västvärlden har nog liite större problem att tampas med ska du få se.

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

on 07/29/2007 at 22:40:01, GammalHardrockare wrote:Josey Wales:



Javisst, men knappast majoriteten. Så varför vill du kollektivt straffa alla? Är inte detta med kollektivt tänkande lite motsägelsefullt när man är höger? Eller gäller bara kollektivismen när det gäller att straffa och sparka nedåt?
[/quote]
Nej, jag tror inte heller att det är en majoritet (möjligen att sjukskrivna som fortfarande äger någon form av arbetsförmåga kan vara i majoritet).
Frågan är ju hur man skall göra för att komma åt de som myglar? Det enda sätt jag kan komma på är att göra det mindre attraktivt att uppbära bidrag, och det är ju det regeringen gör nu.
Jag är helt övertygad om att om alla som myglade skulle sluta uppbära bidrag skulle A-kassa och sjukpenning kunna ligga på 90% utan karensdagar och det skulle fortfarande bli billigare för staten. Så skäll inte på regeringen, skäll på de som utnyttjar systemen, det är de som förstör för de som verkligen behöver systemen.
Lägg ned abortdiskussionen med mig, jag tycker att den är totalt ointressant och personligen skiter jag fullkomligt i om abort blir förbjudet eller inte. Kunde inte bry mig mindre faktiskt. Det är ingen stor fråga anser jag, vi i västvärlden har nog liite större problem att tampas med ska du få se.
Ok, vi droppar det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
Frågan är ju hur man skall göra för att komma åt de som myglar?
Hårdare kontroller och straff naturligtvis. Som det nu är så straffar man istället skötsamma människor som har blivit permitterade eller drabbats av sjukdom. Packet skiter väl i om de får sina ersättningar sänkta med några tusenlappar, dem får man inte ut i arbetsmarknaden i alla fall och räkningarna som de eventuellt har skiter de också i eftersom de i regel redan är stadiga kunder hos kronofogden.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by ozzman »

Straff kan ju vara ett sätt naturligtvis men så länge man inte kan ändra grundinställningen hos folk så kommer myglet att fortsätta.
Straffet har faktiskt väldigt liten inverkan på om folk begår en handling eller inte, det är de grundläggande värderingarna som i första hand hindrar oss från att göra vissa saker, enligt en studie jag läste i ämnet.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Myten om de "fattiga" barnfamiljerna.

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
men så länge man inte kan ändra grundinställningen hos folk så kommer myglet att fortsätta.
Grundinställning hos de flesta svenskar är att det är fult att inte jobba vilket är rätt så unikt om man jämför med t ex den muslimska delen av världen och resten av den underutvecklade världen. Där anses det fint att inte jobba och ju mindre man jobbar, ju finare är man. Det är en av orsakerna till att det ser ut som det gör där.

Ta Rex t ex. Han avskyr verkligen sitt jobb men han jobbar i alla fall troget och har så gjort i mååånga år. Hade det lönat sig att leva på a-kassa, sjukkassa m.m. som så många av er välkammade högergossar hävdar så hade han naturligtvis sagt upp sig för länge sedan. Jag också.
Jag var arbetslös för tre år sedan och var fattig som en kyrkråtta. Stämplade i ett år och levde på 9 000 kr i månaden. Hur i helvete det kunde löna sig för mig att inte jobba begriper inte jag? Hade det lönat sig så hade jag naturligtvis inte sökt jobb eller jobbat idag eftersom jag älskar pengar.
Post Reply