Nationaldagspolitik.

Politiska diskussioner
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nationaldagspolitik.

Post by E-M »

Jo han förskönar rätt så mycket, sedan så verkar han ju jämföra Sverige med U-länder, då är det såklart att det ser bra ut.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nationaldagspolitik.

Post by E-M »

"För att man kan säga vad man vill så länge man inte sårar andra människor."

Så är det ju inte riktigt, det är ju bara att ta Eddie Meduza som exempel, han var ju mer eller mindre förföljd många gånger.

"Lagstiftningen har kriminaliserat kvinnlig omskärelse."

Annat skulle vara idioti! Finns nog inte många länder där det är tillåtet, inte i väst i alla fall.

"Svenskarnas miljömedvetande – källsortering, tidningsinsamling, glasåtervinning!"

Vet jag inte om jag kan hålla med om.

"Vi har kyrkor, synagogor, moskéer och buddhistiska tempel inom en radie av fem kilometer."

Lite fel tycker jag, detta är ju Sverige. Jag tycker inte att man ska diskrimenra andra för att de har en annan tro, inte alls! Missuppfatta mig inte, folk får tro på vad dem vill. Jag gillar dock inte allt detta mångkluturella. Det är väl "roligare" om det är lite olika från land till land. Jag tycker t.ex. inte att det kan flytta en massa svenskar till Iran heller och begära att de ska börja bygga en massa kristna kyrkor. Lite dåligt exempel kanske, det finns väl rätt så många krista i Iran med, fast ni fattar nog vad jag menar.

På ett sätt tycker jag ju att det är roligt att en invandrare känner sig stolt över att vara svensk, det är ju bra på ett sätt.
Post Reply