Låt från en riktigt tidig kassett

Diskutera Låtarna
swex
Glad amatör
Posts: 26
Joined: 07 Apr 2007, 16:54

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by swex »

Någon gång i början av 80-talet hade jag en kopierad kassett med låtar från bla E HILTER & LUFTKAFFE NR 1 och NR 2. På detta bandet fanns en låt som jag inte minns vad den hette där Eddie sjunger "Jag vill böga farsan, böga dagen lång. Dra han ut i kuken, med en gammal tång" han sjunger även något med "Jag vill knulla morsan". Som jag minns det så var det inga trummor i låten, bara elgitarr och sång.
Vad heter låten, och vilken kassett var den med påImage
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by Långis »

Ah, jag vet vilken låt du menar men kan inte komma på vilken kassett den finns på... Hoppas att nån annan här vet...
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by E-M »

Nej, jag känner inte igen låten alls Image
swex
Glad amatör
Posts: 26
Joined: 07 Apr 2007, 16:54

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by swex »

I låten sjunger han med mörk röst, bas stämma. Tror även att han sjunger: "Jag vill böga farsan, i hans stora röv. Köra in min balle, i hans stora röv. Jag vill böga farsan, böga dagen lång..."
Ingen som vet, innan jag blir tokig?! Image Image
Last edited by swex on 12 Mar 2008, 20:14, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by E-M »

Tack för det Martinsson! Det var dock ingen vidare kvalité, ska se om jag kan försöka förbättra den lite.
swex
Glad amatör
Posts: 26
Joined: 07 Apr 2007, 16:54

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by swex »

Satan! Jag som blev så glad, och så var det inte den låten! Image
Tack ändå, det var kul att höra den här också. Det var ju samma melodi som "När Knugen Knulla Silvia".
Den låten jag söker går betydligt fortare än denna gör, nästan dubbelt så fort. Jag minns även att låten slutar med ett utdraget "Mooooooooooooor" med bas stämma.
Jäklar, jag blir snart tokig av att inte få veta! Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by Långis »

Martinsson wrote:Jag har en låt där han sjunger den texten.

Den verkar inte finnas vare sej på "Mannen utan hjärna", "Luftkaffe nr 1" eller "E. Hitler & Luftwaffe nr 2".

Så man får väl förmoda att den kan vara outgiven eller från nåt annat tillfälle.

http://hem.bredband.net/eddie_meduza/Nu ... morsan.mp3
Där var den, jag ätnkte på. Det förklarar varför jag inte lyckades hitta låten, den låg i min outgivet-mapp.
swex wrote:Satan! Jag som blev så glad, och så var det inte den låten! Image
Tack ändå, det var kul att höra den här också. Det var ju samma melodi som "När Knugen Knulla Silvia".
Jasså? Ja, då har jag inen aning om vilken låt du menar...
Last edited by Långis on 13 Mar 2008, 04:56, edited 1 time in total.
swex
Glad amatör
Posts: 26
Joined: 07 Apr 2007, 16:54

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by swex »

[quote author=Långpanna Jasså? Ja, då har jag inen aning om vilken låt du menar... [/quote]

Jag menade att Martinssons låt hade samma melodi som "När Knugen Knulla Silvia".
Den låten jag söker går betydligt fortare än Martinssons, nästan dubbelt så fort. Jag minns även att låten slutar med ett utdraget "Mooooooooooooor" med bas stämma.
swex
Glad amatör
Posts: 26
Joined: 07 Apr 2007, 16:54

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by swex »

Okej, så lätt ger jag inte upp! Image
På samma kassett (tror jag) fanns en låt som gick ungefär så här:
"Alla ballarna på svaj... runka runka, runka runka.
Vi ska ta en ädel taj... runka kuken sköna maj.
Å att runka, de e gott... runka runka, runka runka.
Å i byxan blir de vått... runketi kuk i vått å torrt.
"

Låten spelas på enbart akustisk gitarr och Eddie sjunger med sin frommaste stämma. Är det någon som vet vad den här låten heter, eller kan detta vara en ledtråd till förra låten jag undrade överImage Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by E-M »

Jag har inte hört talas om den låten heller. Hade dock varit väldigt intressnat att få reda på mera info om dem.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by overkill »

Jag vet inte heller men kolla min tråd om bandet Idiotlåtar. På UGRM´s ripp av detta bandet ingick 3 bonus-låtar, Cherokee Indians, En tråkig jul utan dig och en till, okänd, med liknande text av den du beskriver. Dom 2 förstnämnda låtarna är egentligen bonus på Dårarnas Julafton, och på vilken även Pelle Perverts Passioner är bonus.
Jag tror inte denna 3:e bonuslåten är den i alla fall, men har inte båda framför mig nu, så kan inte säga säkert. Verkar som att denna 3:e okända bonuslåten kan stämma in på beskrivningen du nämner, men jag vet inte. Jag kan ha snurrat till det också...
Kan slänga upp låten om vid intresse. Den är 3:15 lång.
swex
Glad amatör
Posts: 26
Joined: 07 Apr 2007, 16:54

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by swex »

Overkill wrote:Jag vet inte heller men kolla min tråd om bandet Idiotlåtar.

Kan slänga upp låten om vid intresse. Den är 3:15 lång.
Har du en länk till tråden om bandet Idiotlåtar?

Släng gärna upp låten du har! Image

Eftersom Idiotlåtar är från 1989 kan det knappast vara från den heller då jag hörde dessa låtarna runt 1982.

Jag undrar lite över låten "Jag Är Bög" från E.Hitler Nr.2 (1977). Kan det vara den jag hört? Är det någon som har den och kan lägga upp den?
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by rockabillyhoodlums »

Ladda upp låten
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by Långis »

När jag läser texten får jag denna melodi i hodet (har trixat och fixat med ett musikprogram)

www.luftkaffe.se/krafs/lat.wav

Jag är nästan helt säker på att den låt som menas har den här melodin.... Eller så är jag helt galet ute. Nån som känne rigen den?
Last edited by Långis on 19 Mar 2008, 01:01, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Låt från en riktigt tidig kassett

Post by overkill »

Jag jämförde den mystiska låten från Idiotåtar förut med den på Dårarnas Julafton och det var samma, Pelle Perverts Passioner heter den. Alla 3 bonuslåtarna var samma alltså, varför dom har hamnat på Idiotlåtar på UGRM´s kopia vet jag inte. Så med andra ord, glöm det jag skrev. Dock så är texten till Pelle Perverts Passioner delvvis lik den låten du beskriver, märkligt nog.
Post Reply