80-tals nostalgi

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

80-tals nostalgi

Post by Långis »

ozzman wrote:Jag hoppas vid gud att dina kunskaper om hårets betende vid utebliven tvätt kommer från skrivna källor och inte från empiriska tester Image
hehe, faktiskt självupplevt efter en lång skogsvistelse... men också bekräftat från skrivna källor....
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-tals nostalgi

Post by ozzman »

on 02/14/2005 at 13:54:04, Spekpanna wrote:hehe, faktiskt självupplevt efter en lång skogsvistelse... men också bekräftat från skrivna källor.... [/quote]

3 veckor i skogen Image var du på rymmen från polisen eller nåt faderskapsmål.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-tals nostalgi

Post by gammalhardrockare »

Nu kom jag på en annan grej som var poppis i början av åttiotalet.
Minns ni de där fåniga sammetsaffischerna i grälla neonfärger? Motivet kunde vara en snubbe som höll på att spy av sin mat, under stod det "Schoollunch victim" och liknande trams. En annan affisch visade en stenad idiot som rökte knark och som satt vid en skolbänk. Texten under löd: "Head of the class".
Bara larviga och inte ett dugg roliga. Typisk amerikansk skit där de antagligen tycker sådant är oerhört vågat, rebelliskt och skojigt.
Var det någon som köpte skiten här i Sverige? Öh... Jag hade en på mitt rum förresten... Image

Synd att man inte har kvar den för de betingar en hel del pengar på samlarmässorna idag.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-tals nostalgi

Post by ozzman »

Sammetsplanscher minns jag, fast mest såna med Lejon, Tigrar, solnedgångar och liknande på.
Jag hade t.om såna där invikningsbilder från Mad på väggen ett tag Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-tals nostalgi

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja just det, de där sammetsaffischerna du snackar om kom några år senare har jag för mig. Jag hade en sådan jag också, fast i vardagsrummet...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-tals nostalgi

Post by ozzman »

on 02/15/2005 at 16:34:37, GammalHardrockare wrote:fast i vardagsrummet... [/quote]

Image Image Image

Så där ja, nu är inte min Michael Jackson-skiva pinsammast längre.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-tals nostalgi

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

En f.d. flickvän till mig är ännu pinsammare, hon köpte "Bad" med MJ som bildskiva på en skivmässa - Förra året! Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-tals nostalgi

Post by ozzman »

on 02/15/2005 at 22:48:20, GammalHardrockare wrote:Ozzman:

En f.d. flickvän till mig är ännu pinsammare, hon köpte "Bad" med MJ som bildskiva på en skivmässa - Förra året! Image [/quote]

Jeheeeesusss, är inte det att jämställa med kriminell dumhet?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-tals nostalgi

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Du kan ju tänka dig att bara behöva gå fram till en skivhandlare, visa upp skivan och betala för den bland allt folk! *Brrr*
Inte nog med det, hon har full collection med Bryan Adams...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-tals nostalgi

Post by ozzman »

Rockarn:

En så gammal skiva kan man ju inte gärna säja att man köper som present till något barn i släkten heller.
Det vette fan om det finns något man kan säja för att rädda ansiktet vid ett sånt köp?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-tals nostalgi

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ungefär som när jag köpte en singel med Markoolio, det var naturligtvis inte jag som skulle ha den men jag kände ändå att jag var tvungen att ursäkta mig inför både expediten och de som stod bakom mig i kön. Nästan värre än att köpa porrtidningar!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

80-tals nostalgi

Post by ozzman »

Att köpa porrtidningar och dylikt har aldrig bekymrat mej det minsta, möjligen att det var lite pinsamt att köpa kondomer i 15-års åldern.
Det mest pinsamma är att köpa tidningar åt min sambos dotter, jag känner mej som en råpedofil varenda gång jag skall inhandla nån Wendy, Frida eller dylikt.
Jag är helt övertygad om att personen i kassan direkt rapporterar in mitt beteende till polisen för registering som mycket misstänkt beteende.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-tals nostalgi

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Kondomer i femtonårsåldern! Herregud, då var jag fortfarande rädd för tjejbaciller.
Kondomer har jag förresten aldrig köpt och jag skulle nog fan inte våga idag heller. Gud va pinsamt!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-tals nostalgi

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Vad? Vilken tråd kommenterade du nu?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

80-tals nostalgi

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ja, det är en mycket f.d flickvän som faktiskt funkar bättre som vanlig kompis helt enkelt.
Post Reply