Nu är det dags att lägga ner SVT

Filmer och Tv-program diskuteras här
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by wiking »

Då är det väl bättre att inte rösta alls!

Det är helt otroligt hur många som verkar skita fullständigt i hur det ska gå för nästa generation.
Speciellt konstigt är det att så många föräldrar fullständigt skiter i sina barn och röstar på dom sju skit partierna. Tänka att inte tänka en sekund på sina barn och barnbarn.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by ozzman »

Josey Wales wrote:http://www.expressen.se/Nyheter/1.13346 ... dodsstraff

Vad i helvete händer i det här landet, hur kan man ens få uttala sej om att stening är ok utan att spärras in eller utvisas?
Finns det ingen som helst måtta på enfalden och godtrogenheten i det här landet, hur länge skall vi fortsätta att fjäska för och stryka terrorister med medeltidssyn på lagar och moral medhårs?
Min åsikt är att man som boende i detta land ska få säga och tycka precis vad man vill.
Det jag stör mig på i det här fallet är SVT:s försök till censur. Genom att plocka bort citatet från tablån försöker man skapa en falsk bild av händelseförloppet. Det är dåligt om något.
Ska vi tillåta att nazister, vänster- och högerpopulister, idioter och annat slödder uttalar sig i det offentliga rummet ska också detta vara tillåtet.
Cherin Awads åsikter är lika värdefulla som allt annat i det fria samhället.
Last edited by ozzman on 25 Oct 2008, 10:04, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by wiking »

Yttrande och åsiktsfriheten här i landet är ett skämt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by ozzman »

Jag tycker inte att yttrandefriheten skall utsträckas till att omfatta stöd för barbariska avrättningsmetoder.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by hakan »

Jag tycker inte att yttrandefriheten skall utsträckas till att omfatta stöd för barbariska avrättningsmetoder.
Den behöver inte sträckas ut, det räcker att den används. Image

"Människorna är ändå orimliga. De använder aldrig de friheter de har, men fordrar dem de inte har; de har tankefrihet, de fordrar yttrandefrihet.." //Søren Kierkegaard
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by ozzman »

on 10/23/2008 at 10:53:41, Hakan wrote:JW: Göteborg. Vi har i snitt 2 skjutningar i veckan här. Därtill kommer rån, missshandel, stölder och annat.
[/quote]

Ja, om man skall tro det här reportaget så verkar det vara värre i Göteborg.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3629726.ab
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by E-M »

Att det är många invandrare i Göteborg är det inget snack om. Räcker med att åka in till Backaplan, varannan människa man ser pratar inte svenska och har handdukar på huvudet. Om man åker till Angered är det som ett annat land.
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Nu är det dags att lägga ner SVT

Post by errrol »

eller som sandra dahlberg gjorde i ett barn programm, on sa åt nån att doppa huvudet men vid femte gången trykte hon ner huvudet under vattnet i 5 sekunder, och hon åkte dit för det, om jag var den som hon "dränkte" så skulle jag sen ha visat lite misshandel i tv
Post Reply