Huset Silvercronas Hemlighet

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Huset Silvercronas Hemlighet

Post by rex »

Nån som minns den TV-serien? Det är en barn/ungdomsserie som gick när jag var pojk,en mycket bra produktion som jag till min förvåning fick se på Biblioteket när jag var där sist.
Hyrde den direkt,tänkte avnjuta den tillsammans med min son,nostalgia på hög nivå Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Huset Silvercronas Hemlighet

Post by gammalhardrockare »

En av få prylar som jag inte minns riktigt faktiskt. Jag minns titeln men jag är inte riktigt säker på resten.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Huset Silvercronas Hemlighet

Post by rex »

Kom tidigt,producerad 1974,hittar ingen bra länk...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Huset Silvercronas Hemlighet

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Fan också! 1974 minns jag nästan månad för månad! Men så fan att den där serien fastnade i huvudet. Det retar mig! Jag trodde att jag mindes allt.
1974 var ett bra år men 1973 var bättre. Den sommaren gick till historien. Så jävla hett och torrt har det nog aldrig varit efter det. T o m vattnet ransonerades, villakungarna fick inte vattna sina gräsmattor, man uppmanades att duscha snabbt istället för att bada och jag fick läsk och glass varje dag! Fruktsoda och Päronpinne.
Det var på den tiden det...
Nu kom jag på en sak från sommaren 1974! Jag fick en vit t-tröja med neontryck. Det var nytt på den tiden. Det stod en snubbe utanför en affär och värmde på trycket med ett strykjärn. Jag valde ett motiv med en långhårig snubbe på en chopper, bakom själva motivet så stod det 1974 med stora siffror i grälla färger. Grönt, illrosa och lila vill jag minnas.
Last edited by gammalhardrockare on 18 Oct 2008, 20:40, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Huset Silvercronas Hemlighet

Post by rex »

"Fruktsoda och Päronpinne" Ja,lustigt vad som fastnar i huvudet,själv har jag ett gött minne av min favvodricka när jag var barn,(bara på Lördagar fick man sånt)

"Car" hette den,med smak av Grape och Ananas Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Huset Silvercronas Hemlighet

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Car minns jag mycket väl, fanns även i Rigelloflaska från första början. Jag föredrog Lemon/Lime. Den etiketten var grön. Din favvo hade röd etikett.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Huset Silvercronas Hemlighet

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Fan, kolla! Jag hittade jävlar i mig en helhäftig sida!
http://rigello.se/html/prippslask.html
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Huset Silvercronas Hemlighet

Post by rex »

Där är den ju! Tänk när mina små händer kramade en sån på Lördagkvällen va Image
Post Reply