Meduza tribute ons 22 Okt

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Meduza tribute ons 22 Okt

Post by leila »

Peter o killarna i bandet kör en Meduza tribute på puben Big ben imorgon Onsdag 22 okt.. Folkungag. Sth.. Snubbelavstånd för mej, men långt för vissa andra ev er... men jag tänkte nämna i alla fall.. Leila
Blitzsturm
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 15 Nov 2008, 10:46
Location: Blattnicksele

Meduza tribute ons 22 Okt

Post by Blitzsturm »

Ursäkta ifall jag rycker upp en gammal och inaktuell tråd här, men JAG VAR DÄR!!

Måste säga att kvällen var lite av en besvikelse, då jag pröjsade hundra spänn i inträde och inte fick höra en enda låt från en skiva, utan fick vänta till bandet drog igång. Hade hoppats på att få höra i alla fall några dumma låtar, men jag fick inte en enda!! Lite väl mycket fokus på Hurriganes också, även om de duger i krig.
Dock tror jag att bandet är de sista jag ska klaga på vad gäller utbudet, det ansvaret får nog arrangörerna ta på sig.

Kvällens höjdpunkt var nog när sångaren (namn har jag ingen aning om) pekade på mig och sa "ni får ursäkta, men det där är min kusin". Jag var nämligen lite på örat och satt och vrålade med i alla texter.

Någon annan som besökte detta antiklimax till spektakel?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Meduza tribute ons 22 Okt

Post by Långis »

Haha, den med kusinen ska jag börja använda.

Nej, jag var inte där, lite väl långt för mig.
Blir det nån renordlad och påkostad Eddiefest kommer jag garanterat. Det vore kul med en helkväll med alla tributeband samlade på ett ställe. Tänk er samtliga på scenen samtidigt! Vilken dröm!
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Meduza tribute ons 22 Okt

Post by leila »

Jodå jag var där också Image

När vi bokar Tributen så är det, precis som när Eddie uppträdde, en timmes show (Även fast det i hans fall oftast blev längre pga alla extra inropningar)
De här killarna kör ganska exakt efter Eddies egen setlista och sångaren (Peter Melin) var faktiskt saktionerad av Eddie själv som bäst på att sjunga hans låtar Image
Det är klart att det skulle vara kul att höra lite på cd innan, som önskades här, det tycker jag också, men det är ju upp til krogägaren på vart ställe.
Meduzatribute i Stockholm, en vardag precis före löning... Ja det kan bli lite tunnt...

Men.. På Sweden rock 2003 var ju bägge banden, (Raceway och Bävrarna) på scen och det var ju en hejdundrande succe och publikhav, som ni som var där säkert minns Image
Blitzsturm
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 15 Nov 2008, 10:46
Location: Blattnicksele

Meduza tribute ons 22 Okt

Post by Blitzsturm »

Leila:

Jag höll faktiskt ögonen öppna för att försöka se ifall du eller Anders (så heter väl äldsta sonen?) var där... jag kanske blev lite för full till sist ändå, för jag kände inte igen ett enda ansikte där...
Vore roligt ifall det spelades mer här i storstan någon gång... jag var hur glad som helst när jag fick reda på att det skulle bli fin spelning på Big Ben!
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Meduza tribute ons 22 Okt

Post by leila »

Jag hojtar till om/när det blir nåt mer Image
Blitzsturm
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 15 Nov 2008, 10:46
Location: Blattnicksele

Meduza tribute ons 22 Okt

Post by Blitzsturm »

Tack du! Vill bara ha mer av den varan!
Post Reply