Första eller sista halvan av 80-talet?

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Första eller sista halvan av 80-talet?

Post by gammalhardrockare »

Vilken del av åttiotalet tyckte ni bäst om då? Första eller sista halvan?
För min del så föredrar jag sista halvan, det var då det lossnade för mig och mycket ordnade upp sig, jag började om osv.
Däremot så kom nog de bästa hårdrocksalbumen under första halvan av åttiotalet som t ex "Back in Black" med AC/DC och "Point of entry" och "Screaming for vengeance" med Judas Priest.
För att inte tala om låtar som "Perfect strangers" med Deep Purple + lite annat smått och gott.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Första eller sista halvan av 80-talet?

Post by rex »

Varför inte diskutera: Förmiddagarna eller Eftermiddagarna under 80-talet,vilket var bäst?

När du ändå håller på kan du ju dissekera detta jävla 80-tal fullständigt! Bokför varenda sekund! Vänd ut och in på varje tänkbar frågeställning rörande detta tårdrypande årtionde!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Första eller sista halvan av 80-talet?

Post by Långis »

Jag e född -81 - den första halvan av 80-talet tillbringade jag nerskiten på ett skötbord bytandes blöjor.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Första eller sista halvan av 80-talet?

Post by rex »

Spekpanna wrote:Jag e född -81 - den första halvan av 80-talet tillbringade jag nerskiten på ett skötbord bytandes blöjor.
Den var bra Spekpanna! Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Första eller sista halvan av 80-talet?

Post by lumberjack »

Spekpanna wrote:Jag e född -81 - den första halvan av 80-talet tillbringade jag nerskiten på ett skötbord bytandes blöjor.
Jaha, men var det bästa eller sämsta delen av 80-talet för din del? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Första eller sista halvan av 80-talet?

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Varför inte diskutera: Förmiddagarna eller Eftermiddagarna under 80-talet,vilket var bäst?
Varför inte?
Jag är en morgonmänniska så jag säger... Förmiddagarna!
Inget gick ju upp mot en rejäl morgonfylla på ett ordentligt bakrus en lördagsmorgon.
Post Reply