Vad gör ni om 10 år?

Nostalgilänkar och sentimentala diskussioner
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad gör ni om 10 år?

Post by rex »

Vad har ni för framtidsplaner? Kul att höra vad folk har för visioner. Själv är jag rätt nöjd med tillvaron så någon direkt "gameplan" har jag inte,skulle dock gärna byta jobb.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad gör ni om 10 år?

Post by gammalhardrockare »

Intressant frågeställning faktiskt. Förhoppningsvis är jag samma person som idag men lever ett annorlunda liv.

Jag hoppas att jag bor i Helsingborg eller någon annan del av Skåne, jag har någon form av jobb, helst något som inte är stressigt. För övrigt så skiter jag i vad det är.
På min fritid så reser jag en del samt ägnar mig åt samma hobbies som jag har idag. Har jag tur så kanske jag äntligen har lyckats spara ihop till en miljon. Då kan jag ta fram och glädja mig åt mina bankböcker när det känns tråkigt.
Hoppas även att jag är frisk och att alla jag känner idag även lever och har hälsan. Hoppas också att saker och ting inte förändras alltför mycket, helst inte alls.

Nu fantiserar jag vilt:
Man har uppfunnit ett nytt fantastiskt piller, när man tar det så teleporteras man automatiskt till önskad tid och ålder.
Helt plötsligt så vänder jag mig om och upptäcker att jag är 25 år, världen har antagit åttiotalets skepnad och jag ska precis krypa på en artonårig tjej som ligger i min dubbelsäng samtidigt som AC/DC dunkar från en radio ute i vardagsrummet.
Jag är rik, jobbar som heltokig skribent på en stor tidning och alla flickor vill inget hellre än att ha sex med mig och jag ställer naturligtvis upp utan att protestera alltför mycket. Jag ska dock vara lite blasé, det blir man efter att ha knullat tonårsnymfomaner varje dag med min enorma trettiocentimeterskuk under de sista fyra åren.

Jag blir bjuden på den ena kändisfesten efte den andra, jag valsar runt i dagstidningarna varje dag, det är det ena reportaget efter det andra: "Jaha, nu har han skämt ut sig igen/varit full/snubblat på mattan/hånglat med fröken si och så/råkat i vilt slagsmål/spritfester/portad på livstid m.m. m.m".
Några tänkbara rubriker från Expressen och Aftonbladet:
"HÅRDROCKARN SÄGER: - DET ÄR JÄTTEKUL ATT VARA FULL, JAG DRICKER VARJE DAG. ALLA UNGDOMAR BORDE PRÖVA!"

"HÅRDROCKARN TAGEN PÅ BAR GÄRNING, HADE SEX MED SAMANTHA FOX UNDER HÅRDROCKSGALA!"

"HÅRDROCKARN OCH BILLY IDOL - TVÅ FULA FISKAR HAR FUNNIT VARANDRA OCH SUPER TILLSAMMANS MED EN MASSA GROUPIES VID FRANSKA RIVIERAN. VI HAR BILDBEVISEN!"

"HÅRDROCKARN FÖRUTSER FÖRFALLET OCH GALENSKAPEN I FRAMTIDEN I SIN NYA ROMAN. POLITIKERNA BESTÄMMER SIG FÖR ATT LYSSNA PÅ HONOM!
- POJKEN ÄR JU TROTS ALLT EN INTELLIGENT MÄNNISKA. SÄGER STATSMINISTERN UNDER ETT STORMÖTE I FN"
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad gör ni om 10 år?

Post by rex »

Sedär, en man med visioner Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Vad gör ni om 10 år?

Post by uy »

Om 10 år är jag världsberömd och har mer pengar än Bill Gates och Göran Persson tillsammans.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vad gör ni om 10 år?

Post by ozzman »

Om 10 år är jag ännu mer gråhårig och lönnfet, min fritid spenderar jag genom att sitta och gorma på ett internet-forum om hur mycket bättre allt var förr i tiden samtidigt som bitterheten över alltings jävlighet äter upp mej inifrån.
Förmodligen har kåken blivit utmätt och bilen rasat ihop i en hög av oljeläckage och rost.
Bitter idag? Jovisst är jag det.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad gör ni om 10 år?

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ok, piken gick hem! Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vad gör ni om 10 år?

Post by rex »

Nähä! Tror du han menade dig! :: Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vad gör ni om 10 år?

Post by Jungbacka Erik »

Om tio år e jag 45 och har ölmage, skägg och HD. I dag har jag bara ölmage Image
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Vad gör ni om 10 år?

Post by lumberjack »

Om tio år hoppas jag att UFO-gubbarna inte har tagit över helt, utan att vi människor fortfarande är förhållandevis fria. Kanske har jag tagit mig i kragen och börjat träna och käka broccoli så att mina värden åter närmat sig 20-åringens, de fysiska alltså. Visdomen har jag också byggt på rejält, om det nu är möjligt att bli visare.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vad gör ni om 10 år?

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Ok, piken gick hem! Image
Jag menade faktiskt mej själv, i går var en osedvanligt deppig dag nämligen.

Fast jag hade ett fel, jag kan naturligtvis inte sitta och gorma på Internet när jag bor i en kartong vid Hötorget.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vad gör ni om 10 år?

Post by ozzman »

LumberJack wrote:Om tio år hoppas jag att UFO-gubbarna inte har tagit över helt, utan att vi människor fortfarande är förhållandevis fria.
Image

Då måste jag fråga, det här "UFO-gubbsövertagandet" har det redan börjat?
Om inte, kan vi förvänta oss att det skall börja inom en snar framtid?
Och min sista fråga, har du tittat på Independence Day eller V nyligen?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vad gör ni om 10 år?

Post by Långis »

V - kan jag få en snabb recumé av filmen. jag vetatt jag sett den, men kan inte komma på vad den handlar om.... Jag kom först att tänka på clown-skräckisen "DET", men det var helt galet...
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad gör ni om 10 år?

Post by gammalhardrockare »

Spekpanna:

Det handlade om ödlor från rymden som kom till jorden i stora rymskepp, utklädda till människor. I början var de fredliga men efter ett tag så visade de sitt rätta jag. De var här för att överta och förslava mänskligheten.
Serien var bra i början sedan spårade det ur något fruktansvärt och gick på tomgång.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vad gör ni om 10 år?

Post by ozzman »

Spekpanna wrote:V - kan jag få en snabb recumé av filmen. jag vetatt jag sett den, men kan inte komma på vad den handlar om.... Jag kom först att tänka på clown-skräckisen "DET", men det var helt galet...
V var en TV-serie som gick under, jo du gissade rätt, det var 80-talet.
Den handlade om att ett antal rymdskepp fyllda med utomjordingar kom till jorden, vid en första anblick såg dom ut som människor och var jättesnälla och delade med sej av sina fantastiska uppfinningar. För att senare visa sej vara lömska ödlor med enda syfte att äta upp människorna.
Pga. sin överlägsna teknik kunde dom utan några större problem ta över jorden varför naturligtvis en motståndsrörelse bildades som kämpade vilt mot dom lömska ödlorna.
Naturligtvis så lyckades motståndsrörelsen där resten av jordens samlade militärmakt misslyckats och ödlorna utrotades efter ca. 25 avsnitt.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vad gör ni om 10 år?

Post by Långis »

Låter otäckt... Så mycket kan jag säga att om 10 år kommer jag förmodligen inte att sitta och titta på den serien.
Post Reply