Stepbrothers

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Stepbrothers

Post by E-M »

wiking wrote:Långtråkig Image
Vi kanske inte har sett samma film.
Will Ferrell är min gud, nu måste jag se allt han har gjort.
Om filmen handlar om ett par styvbröder i 40års-åldern som tvingas bo ihop och har samma intellekt som en femåring så är det samma film.

Kanske gillar jag inte filmen för att jag inte är så förtjust i Will Ferrell. Har sett några filmer med honom men han spelar alltid så udda roller. Har bl.a. sett "Semi pro", "Blades of glory" (den var faktiskt rolig), "Old school", "Zoolander", "Anchorman". Är bara "Blades of glory" som jag tycker var rolig, de andra är inte så roliga, de är på samma "humornivå" som "Step brothers".
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Stepbrothers

Post by wiking »

Nej Hot Shots är ju såååååå mycket bättre Image Image

Men gillar du Hot Shots så borde du ju se Titta vi flyger filmerna och Top Secret, det ä ju ett par av dom första filmerna i samma genre. Tycker också att Nakna pistolen filmerna håller sig bra mycket bättre än Hot Shots. Var ett tag sedan jag såg Hot Shots men där kan man prata om barn humor Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Stepbrothers

Post by ELN »

Hot shots, nakna pistolen, titta vi flyger, top secret, spy hard och scary movie är de roligaste filerna jag sett, och jag viker mig dubbel och tårarna rinner i skrattsalvorna. Även Marx brödernas grejjer är väligt roliga, fast på ett annat vis

Måste bara flika in att de roligaste jag nånsin sett tror jag är när dom i Hot shots skjuter ut sig upp i planet över, från de, tills begravningen, jag ligger nästan i koma efter de, jag skrattar så hejdlöst att jag allt som oftast hamnar på golvet i konstiga kramper och de slutar med att jag ligger raklång och utslagen på golvet.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Stepbrothers

Post by E-M »

wiking wrote:Nej Hot Shots är ju såååååå mycket bättre Image Image

Men gillar du Hot Shots så borde du ju se Titta vi flyger...
Det är en klassiker, självklart har jag sett den. Det var ju den filmen som lade riktlinjerna för hur en parodi ska vara.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Stepbrothers

Post by E-M »

ELN wrote:... Måste bara flika in att de roligaste jag nånsin sett tror jag är när dom i Hot shots skjuter ut sig upp i planet över, från de, tills begravningen, jag ligger nästan i koma efter de, jag skrattar så hejdlöst att jag allt som oftast hamnar på golvet i konstiga kramper och de slutar med att jag ligger raklång och utslagen på golvet.
Ah, någon med humor Image Det finns många roliga scener i Hot Shots! En sak som jag tycker är jävligt rolig är när "Dead meat" åker in på sjukhus efter sin vansinnesfärd. Han ligger där döende inrullandes till ett rum och så säger läkaren till sköterskan "Nurse, check his penis, is it longer then mine?". Men han som gör hela filmen underbar både Hots Shots ett och två är Lloyd Bridges. Jävlar var rolig han är.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Stepbrothers

Post by ozzman »

Riktigt roliga filmer finns det inte många.
de enda jag kan komma på så här på rak arm är:
- Kingpin
- O brother where art thou
- Forrest Gump
- The quest for the holy grail
- Det våras för sheriffen (Blazin saddles)
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Stepbrothers

Post by rex »

Kan tipsa om en riktig höjdare,den heter "Freddy got Fingered" med Tom Green,inller en del riktigt sjuk humor,den stora behållningen är huvudpersonens farsa Image Ett måste,helt klart!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Stepbrothers

Post by uy »

Ja, den filmen är underbar! Jag älskar sjuka filmer! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Stepbrothers

Post by wiking »

on 02/27/2009 at 15:51:20, uy wrote: Jag älskar sjuka filmer! Image [/quote]

Då ska du se Stepbrothers Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Stepbrothers

Post by E-M »

on 02/27/2009 at 15:38:02, rex wrote:Kan tipsa om en riktig höjdare,den heter "Freddy got Fingered" med Tom Green,inller en del riktigt sjuk humor,den stora behållningen är huvudpersonens farsa Image Ett måste,helt klart! [/quote]

Jag kollade på den igår. Det var riktigt jävla sjuk humor Image Och visst var den rolig Image Men jag ska nog se den igen ganska snart. För det är nu när jag tänker tillbaka på den som kommer på hur roliga vissa saker var som jag inte skrattade åt när jag kollade på filmen.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Stepbrothers

Post by gammalhardrockare »

Jag tycker knappt att det finns några roliga filmer överhuvudtaget. Oftast så är de överdrivna och larviga. Jag blir provocerad och förbannad istället för road. Några av mina absolut största hatobjekt är Mr Bean och Jim Carrey. Inte ens utvecklingsstörda beter sig på det viset. Överdrivet och fånigt. Idioter!
Den där tätögda negern ogillar jag också. Ytterst överdriven och larvig. Vad fan heter han...? Martin Lawrence!

Det finns en svensk film med Fredrik Lindström, "Vuxna människor". Den tycker jag var rolig.

Post Reply