Jättebebisen förnekar sig inte.

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by gammalhardrockare »

Att svenskar tvingas söka jobb över hela landet oavsett familjesituation vet alla idag. Vi vet även att sjuka svenskar och deras ersättning ifrågasätts. Inte ens cancersjuka svenskar kan känna sig trygga idag.
Men asylsnyltarna däremot, de ska undantas enligt Jättebebisen och resten av högerpacket.

En kort sammanfattning: Permitterade och sjuka svenskar ska finansiera den massiva asylsnyltarinvandringen av araber och somalier. Kraven att flytta dit jobben finns gäller inte våra kära pensionsräddare. De lär aldrig bli avstängda från försäkringskassor och socialkontor.

"Moderatförslag klart om integrationen
Publicerad 16 maj 2009 - 18:16

Moderaterna ska inte driva kravet att asylsökande ska förlora sin ersättning om de inte flyttar dit jobben finns.

Partistyrelsen presenterade i dag ett förslag om integrationspolitiken som ska behandlas på stämman i augusti och som bygger på en rapport från en arbetsgrupp inom partiet.

- Vi tycker i grunden att det är rätt att man får fatta sina egna beslut om var man vill bo, säger partiledaren Fredrik Reinfeldt i en kommentar."

http://svt.se/2.22620/1.1559988/moderat ... ik_1559988

På mitt jobb blir jag dagligen påmind om diskrimineringen mot oss svenskar. Vi tar emot massor av arbetslösa och sjuksskrivna människor, de ska, som det heter, praktisera. De jobbar åtta timmar om dagen för småpengar.
Bland dessa finns det inte en enda pensionsräddare, inte en enda liten arab, inte en enda hucklebärande somaliekärring. ENBART SVENSKAR. Trots att våra kära nysvenskar är överrepresenterade i arbetslöshetsstatistiken.

Ändå fortsätter svenskarna att rösta på sjupartiet i svenska riksdagen.
Är svenskarna så indoktrinerade av självförakt och hat mot sin egen kultur och sitt eget folk? Vill vi bli rövknullade?
Jag ställer frågan till alla er som fortfarande röstar på något klassiskt höger eller vänsterparti.



ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by ozzman »

Ja, det där var en taskspark måste jag säja.
Om jag bara kunde förstå varför invandrare skall särbehandlas hela tiden.

Det enda det rimligen kan leda till är ju ökat invandrarhat, det måste ju tom. politiker förstå. Mycket mystiskt måste jag säja.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by rex »

Ja,det var väl i överkant måste jag säga,hur räknar de med att få respekt för att andra måste?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by E-M »

Jag förstår inte riktigt, varför ska invandrare få glida på en räksmörgås? Borde ju nästan vara tvärtom. Man ska värna om landets ursprungliga invånare i första hand.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by wiking »

Ja så borde det bara, svenska folket borde också rösta på ett parti som sätter svensken i första rum, men det gör dom inte.
Mycket man inte förstår.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by overkill »

Ja, märkligt förslag faktiskt. Tacka vet jag Sverigedemokraterna i såna här frågor Image
Säga vad man vill om dem, men de lyfter upp frågor om invandringen som ALLA andra partier har misslyckats med i över 20 år och bitvis längre än så.
Den generella frågan är: HUR kan det komma sig att Sverige, alltid tar på sig rollen som den barmhärtiga samarahiten, som alltid står med öppen famn och välkommnar både flyktningar och invandrare från alla världens hörn? medans de flesta länder tar emot ett fåtal (i sammanhanget) eller inga alls. Så frågan är varför våra politiker alltid är så mesiga och alltid ställer upp för resten av världen? med skenande kostnader och en del problem som följd (ökad brottslighet, kulturkrockar etc). För min del ifrågasätter jag bara politiken - inte de som kommer hit. Det är inte deras fel att de fått komma hit, utan de som sagt att de får komma - dvs politikerna.

"Att svenskar tvingas söka jobb över hela landet oavsett familjesituation vet alla idag"

Det stämmer inte riktigt. Hänsyn tas om man har barn bl.a vet jag, även andra omständigheter kan spela in (minns inte vilka just nu). Så en VISS hänsyn till familjesituationen tas allitid, om den sen fungerar felfritt i praktiken vet jag inte. Antagligen inte, men det är å andra sidan bara de fallen där det inte fungerar som lyfts fram. Det är alltid det dåliga som syns mest, även om de fallen råkar vara i minoritet.
Men visst är det märkligt att samma regler inte gäller för alla. Det här med att man ska söka jobb över hela landet kan ju tyckas lite märklig också, men man (jag) förstår ändå lite grundtanken i botten: a-kassan eller nått annat försörjningsstöd är inte avsedd för att man ska gå hemma i flera år. Hade reglerna inte funnits hade systemet utnyttjas ännu mer än när Sossarna hade makten. System-utnyttjare och snyltare är vanligare än vad man tror, även om somliga inte vill erkänna det.
Men visst finns det baksidor med allting.
Last edited by overkill on 18 May 2009, 03:38, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by gammalhardrockare »

Vansinnet fortsätter.
Littorin tycker att för få svenskar söker jobb på annan ort trots att de måste.
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar ... garNyheter

Svenska politiker satsar gärna mycket pengar på anhöriginvandring för att återförena familjer från fjärran länder. Men om en svensk skattebetalare blivit arbetslös är det tydligen okej att splittra familjen för att han skall ta jobb på ny ort.
Vad skiljer invandrade anhöriga från svensk som blivit arbetslös. Jo den som blivit arbetslös har BETALAT SKATT Lägg därtill att han är svensk och är alltså stämplad som en sämre människa i sitt eget land. En svensk har idag enbart skyldigheter. En sk "flykting" har enbart rättigheter.
Jag är inte mycket för idiotiska konspirationsteorier men nu börjar jag fan i mig undra. Man har tydligen gett sig fan på att slå sönder och krossa svenska familjer och därmed vår sammhållning. Vi ska tydligen utplånas. Någon annan förklaring ser jag fan i mig inte längre.

Sedan så skulle det vara kul att få reda på vart denna "annan ort" där alla jobb finns och som tydligen inte har några arbetslösa ligger? Någon som vet?

"Det är livsavgörande frågor för den arbetssökande. Det är svårt att be någon bryta upp från sin familj, men vår uppgift är att se till att regelverket följs", säger Karin Ericsson, marknadschef för Arbetsförmedlingens östra region, till TT."

Någon som tror att detta regelverk gäller kärringar som denna?
Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by ozzman »

Att flytta dit jobben finns borde man inte behöva lagstifta om, det borde vara en självklarhet att man efter en längre tids arbetslöshet själv söker sej dit det finns jobb utan att staten skall behöva tvinga en.
Naturligtvis borde det också vara lika självklart för både Sven Svensson, Mohammed Getknullare såväl som Neger Niggersson.

Annars håller jag med Rockarn. Jag har svårt att se vad politikerna tror att särbehandling av utlänningar skall leda till, förutom mer invandrarhat.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by gammalhardrockare »

JW:
Att flytta dit jobben finns borde man inte behöva lagstifta om, det borde vara en självklarhet att man efter en längre tids arbetslöshet själv söker sej dit det finns jobb utan att staten skall behöva tvinga en.
Jovisst, men alla som är arbetslösa är inte unga längre. Många är medelålders, har familj där partnern fortfarande har jobb, barnen är rotade i någon skola osv. Vad vinner man på att splittra svenska familjer? Jag trodde att du var positiv till gammal hederlig, konservativ familjepolitik? Eller ska detta bara gälla muslimska sk "flyktingar"? Dina partivänner tycker detta i alla fall.

Och var ligger dessa orter som tydligen inte har egna arbetslösa och där det ska finnas jobb? Och var ska de få pengar ifrån till dubbel bosättning för sin familj? Det är inte alla som kan söka jobb som politiker.

Vansinnet fortsätter: Arbetslösheten når historiskt höga nivåer och lär knappast minska med många procent vid nästa högkonjunktur. Ändå är både högern och vänstern överens om att invandring måste öka. Idioter!
Det är kört. Helkört! Och folk kommer att fortsätta med att rösta fram sjupartiregeringen. Svenska folket ska förintas till varje pris.
Jag gnäller och klagar, det vet jag. Men jag röstar inte längre på sjupartiregeringen så jag är inte längre delaktig i raseringen av Sverige.
JW klagar och gnäller han också, men han fortsätter att rösta på dårarna. Då ska man absolut inte klaga utan genast rätta in sig i ledet bland miljömuppar, feminister, muslimer, judehatare, prideidioter, veganer och pellejönsar.
Last edited by gammalhardrockare on 09 Jul 2009, 20:45, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by ozzman »

GH:

Här har du problemet med en skattefinansierad a-kassa. Hade a-kassan (liksom alla andra försäkringar förutom sjukförsäkringen) varit privatfinansierad hade ingen kunnat sagt något alls om var du bodde när du var arbetslös. Då hade du kunnat bo kvar så länge stämpeldagarna räckt.
Men det jag menar är att man inte skall behöva bli tvingad till att söka jobb på annan ort, det skall vara en självklarhet att göra det ändå.

Sen kanske det här kommer som en jätteöveraskning för dej men man måste faktiskt inte jobba resten av sitt liv på ett nytt jobb. Om man får ett jobb på annan ort så kan man fortfarande söka jobb på sin bostadsort.
Undrar förresten vad som splittrar flest familjer och skapar mest problem för barn. Arbetslösa föräldrar eller föräldrar som jobbar.

Sen säjer du att det inte kan finnas jobb på annan ort om det inte finns jobb där man bor, hur tänkte du då?
Dubbelt boende är avdragsgillt.
Last edited by ozzman on 09 Jul 2009, 21:00, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by gammalhardrockare »

JW:

Naturligtvis finns det orter där det är lättare att få jobb. Men idag är situtationen speciell. Arbetslösheten har aldrig tidigare varit så här hög och den kommer inte att sjunka nämnvärt ens under nästa högkonjunktur. Detta är ett problem som hela västvärlden dras med - För varje lågkonjunktur så stiger den permanenta arbetslösheten.
Att då jävlas med folk, hävda att de är lata samtidigt som man fortsätter med att ta emot människor som inte är det minsta intresserade utav att anpassa sig är totalt vansinne!

Ska man sparka på någon så ska man jävlar i mig sparka på rätt folk, på de som förtjänar det! Man ska inte misstänkliggöras och utmålas som brottsling bara för att man är svensk, vit, medelålders heterosexuell man som har råkat bli permitterad!
Det är dessa som fortfarande håller uppe Sverige, inte importerade hucklen och deras män. Sedan så får dina kära politiker i sjupartiregeringen säga vad fan de vill! Min röst får de aldrig mer!
Nu är det för sent, Sverige håller på att försvinna. Men jag kan i alla fall säga att jag var inte delaktigt i vansinnet. Jag röstade inte fram packet.

Att hävda att det inte finns något alternativ är idiotiskt. Man kan rösta blankt JW. Att rösta på idioter bara för att man anser att det inte finns något annat att rösta på är totalt vansinne.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by ozzman »

Jag försöker så gott det går att försöka hålla Monas pack utanför Rosenbad och för att göra det så räcker dte inte med en blank röst, men i sak håller jag med dej.
Av två onda ting så väljer jag nog ändå det minst onda.

Men jag är också intresserad av hur ett samhälle där alla skall få bo och söka arbete hur och var de vill och få sin försörjning av skattebetalarna skall fungera.
Skall jag kunna utbilda mej till renskötare, bosätta mej i Stockholm och kräva att bli försörjd?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by gammalhardrockare »

JW:
Skall jag kunna utbilda mej till renskötare, bosätta mej i Stockholm och kräva att bli försörjd?
Naturligtvis inte och få medelålders människor resonerar på detta vis. Det finns däremot ungdomar som resonerar på detta idiotvis och det lär fortgå. Därför lägger inte jag min röst på sjupartiregeringen.

Du har drabbats av det klassiska Stockholmssyndromet men här kommer en överraskning: De flesta människor bor inte i Stockholm. De flesta medelålders människor jobbar inte som kontorsfjantar, tjänar trettiotusen i månaden och är tjenis med en massa andra kontorsfjantar som kan fixa in en på sitt företag om man skulle bli arbetslös.
De flesta medelålders män är som t ex jag och Rex. Vi har alldeles vanliga jobb, RIKTIGA JOBB DÄR MAN BLIR TRÖTT OCH LIDER OCH DÄR ORD SOM SJÄLVFÖRVERKLIGANDE ÄR NÅGOT MAN SKRATTAR ÅT. Vi har löner som aldrig kommer i närheten av några trettiotusen, vi känner inte ens någon med sådana löner. Vi lever i en helt annan värld, den riktiga världen. Ingen jävla konstruerad och kukvaxad lattevärld på Sveriges baksida.

Alla har det inte väl förspänt JW. Alla kan inte allting. Alla kan inte helt plötsligt vid förtio-femtio års ålder flytta upp till Stockholm, raka kuken, traska in på ett kontor och söka anställning. Inte när man inte har någon jävla aning om vad de sysslar med.
Skulle du anställa en femtioårig lokalvårdare eller diskmaskinsreparatör? Nä, tänkte väl det! Men detta är människor som inte är sämre än dig och dina högervänner. Ofta så har de jobbat mycket längre än dig, betalat skatt i hela sina liv. Sedan blir de permitterade och då hävdar du och dina högervänner att de är lata och att det finns jobb bara man vill.
Här kommer ännu en överraskning: Alla har det inte lika väl förspänt som dig! Alla får inte feta avgångsvederlag, privata försäkringar betalda av företaget (våra chefer skulle gapflabba om vi nämnde något sådant) Detta är människor som i många år har jobbat med prylar som du själv har rynkat på näsan åt (varför har du annars flyttat till Fittholm, köpt kostym och ägnar tiden åt att kontorsråtterier?)
Du och dina högervänner ser ned på dem och kallar dem lata när de blir permitterade och för gamla för att anställas någon annanstans.

Du sitter i säker båt och det vet du om, det är därför du har de åsikter du har. Om du skulle tvingas att söka diskarjobb i Kiruna och städjobb i Målilla, om det var du som skulle skickas runt i hela Sverige vid fyrtio-femtio års ålder och samtidigt bli misstänkligjord så hade du nog haft en annan syn på det hela.
Last edited by gammalhardrockare on 10 Jul 2009, 07:45, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by rex »

Så,så.....lugna fina nu....
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisen förnekar sig inte.

Post by ozzman »

Du har drabbats av landsbygdssyndrom.
Du vet, när ingenting är möjligt och allting omöjligt, inställningen att har man en gång blivit arbetslös så är det kört för tid och evighet. När den enda möjligheten som finns kvar är en livslång försörjning på a-kassa. Det är inte ens någon idé att försöka hitta några jobb för det finns inte, och skulle det finnas så kommer de säkert inte att anställa dej. Skulle de mot all förmodan anställa dej så måste du säkert göra något så hemskt som att veckopendla, eller gud förbjude, flytta till jobbet.
Det vore ett öde värre än döden för alla vet ju att någon som är medelålders inte kan flytta. Det går helt enkelt inte för då sliter man itu familjer, traumatiserar barn och fördärvar samhället.

Jag känner åtminstone fyra stycken som jobbar som svetsare som i stort sett reser till jobb varje vecka, samtliga dessa har fullt fungerande familjer. Hur skiljer sej det från veckopendling som är så omöjligt?

Sedan är det ju också så att om man inte vill flytta till jobb så är det inte speciellt svårt att bränna en anställningsintervju, det vet både du och jag.

Fan du får det att låta som om regeringen skall återinföra statarsamhället när det handlar om rena självklarheter.


Jag har förresten själv veckopendlat ifrån Stockholm ett tag när jag var arbetslös för att jag tog jobb på annan ort. Det var ett vanligt sketet sommarjobb men anledningen att jag tog det var att det ökade mina chanser att få jobb hemma i Stockholm. Och si, det lyckades. Jag jobbade där tre månader och sedan fick jag en projektanställning på samma företag i Stockholm.

Du glömmer att jag har bott i mindre samhällen i arbetslöshetsbygd. Jag har jobbat med så urtråkiga saker som gräsklippning, hamburgerstekning och löpande band-arbete. Jag vet precis hur det är att bo där inga jobb finns och jag vet hur det är att tjäna hälften av vad ens kompisar gör. Så kom inte och säj att jag har det så jävla förspänt. Det handlar om att kavla upp ärmarna, spotta i nävarna och för helvete kämpa.
Last edited by ozzman on 10 Jul 2009, 10:46, edited 1 time in total.
Post Reply