Spanarna på Hill street

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Spanarna på Hill street

Post by ozzman »

Ingen har väl missat att historiens bästa polisserie går i repris på TV4 Guld 21.50 på vardagskvällar.

Stephen Bochcos första mästerverk, fortfarande ohotat i genren. Möjligen att På spaning i new York och Uppdrag mord kan komma i närheten i sina bästa stunder.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Spanarna på Hill street

Post by wiking »

Följde det lite under mina gymnasie år, men det är ju ett tag sedan Image
Men jag har sett att dom visar den ja.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Spanarna på Hill street

Post by Jungbacka Erik »

Tittar nu och då men såg varenda avsnitt då serien gick första gången. Helt i en klass för sig.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Spanarna på Hill street

Post by ozzman »

Trevligt att se att det finns åtminstone några på forumet som inte fastnat i Idol- och kändisdjungelträsket utan fortfarande förmår sålla ut de få pärlor som finns i den ocean av skit som kallas TV
Last edited by ozzman on 16 Sep 2009, 10:54, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Spanarna på Hill street

Post by uy »

Har tyvärr inte Tv4 guld. Eller rättare sagt, jag har inga kanaler alls för tillfället. Men jag ska lägga namnet på minnet ifall den går i repris på någon mer tillgänglig kanal.
Skitarna ska va' lika långa i år
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Spanarna på Hill street

Post by Eddie »

Har aldrig sett serien, kanske ska ge det en chans ikväll.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Spanarna på Hill street

Post by Eddie »

Såg avsnittet som gick igår och det var väl inget större fel på det, men JW's hyllning undrar jag om det var värt.

Vissa serier som man minns var hur bra som helst ska man nog bara minnas och inte se en gång till.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Spanarna på Hill street

Post by ozzman »

Eddie wrote:Såg avsnittet som gick igår och det var väl inget större fel på det, men JW's hyllning undrar jag om det var värt.

Vissa serier som man minns var hur bra som helst ska man nog bara minnas och inte se en gång till.
Jag tror att den, likt de flesta serier, egentligen kräver att man följer den för att riktigt uppskatta det.

Om jag bara sett ett enstaka avsnitt av ex. Sopranos eller Seinfeld så tror jag inte att jag skulle tycka de serierna var så fantastiska heller. Men när man följer och lär känna huvudpersonerna så blir de flesta serier mycket bättre.
Detta tror jag särskilt gäller Hill Street eftersom just karaktärerna är en så bärande del av serien.

Edit:
En sak jag minns är att SPHS var den första serien jag såg från USA där miljöer och människor var fula, slitna och skitiga. Före Hill Street så hade det mest varit Dallas, Dynastin och Falcon crest och där var ju varken karaktärerna eller miljöerna särskilt slitna och nedgångna, för att uttrycka sej milt.

Last edited by ozzman on 18 Sep 2009, 09:16, edited 1 time in total.
Post Reply