Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Eddie Meduza visuellt
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by overkill »

Haha, nja nu var det ju inte direkt han jag syftade på uy. Jag hade ingen speciell person eller bolag i åtanke, utan tänkte mer generellt, och eventuellt kan det ju komma in nya akörer in i bilden framöver. Säga vad man vill om den gode Löfberg, men de 2 dvd-filmerna han släppte själv var det ju bra kvalité på i alla fall.

Undra förresten om han släpper nån mer dvd framöver. Han har ju, vad jag har förstått, en hel del filmmaterial som han filmade själv under de åren han och Eddie jobbade/turnérade ihop, så han har ju att plocka av om han känner för det. Jag hade gärna sett en till dvd eller 2 (eller gärna ännu fler Image) från honom, men det var länge sen man hörde ett ord därifrån.

edit: vid närmare eftertanke så vill jag minnas att det var snack om det för nått år sedan eller så (kanske är ännu längre tillbaka). Några här, inklusive jag själv, skrev till Löfberg och frågade om han tänkte släppa nån mer dvd. Vill minnas att alla utom jag fick svar, och som det lät då, på svaren till er andra, så tänkte han troligen släppa en till dvd. Men det verkar som att det rann ut i sanden.
Last edited by overkill on 06 Feb 2010, 04:08, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by uy »

Ja, jag minns nu när du säger det. Kanske man skulle ta och maila Löfberg igen och fråga? Det var ju rätt så länge sedan man hörde något från honom nu.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by overkill »

Ja, gör gärna det uy. och håll oss uppdaterade om hur det går Image

Passa på att fråga också om han kan avslöja något om vad han har att välja på. Lite som han gjort tidigare även om det var otydligt. Man kunde då maila till honom och "önska" vilken film det skulle bli, även om man aldrig fick några direkta alternativ/förslag.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by uy »

Nu har jag sänt iväg ett mail, så vi får se om han svarar. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by overkill »

Image Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by uy »

Ja, för att förtydliga:
Jag har skickat ett mail till Löfberg och frågat om han har någon ny Dvd på gång. Jag skrev också att det skulle vara kul om de gav ut någon spelning där Eddie spelar lite ovanliga låtar, som han inte brukade köra live annars.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by overkill »

Ok, låter bra. Vore kul om han släpper nått alls, men om det är nått lite mer udda innehållsmässigt så vore det ju ännu bättre/roligare. Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by E-M »

Jag mailade Ginza av ren nyfikenhet. Det jag undrade var hur många förhandsbokningar de har fått in och om det var många i jämförelse med andra filmer.

Passade även på att fråga om jag kunde få pengarna för frakten tillbaks (köpte min innan de hade erbjudandet med gratis frakt). Fick ett väldigt trevligt svart tillbaks:


"Hej!

Tack för ditt mail!

Vi har strax över 400 st förbokningar på varan, tyvärr är det svårt att jämföra med andra releaser och förbokningar då det finns alltför många att jämföra med.
Vad det gäller fraktfritt så korrigeras detta när vi levererar din order, återbetalning på frakt görs till ditt konto när varan är skickad."
Last edited by E-M on 08 Feb 2010, 17:11, edited 1 time in total.
MusOrkestern
Glad amatör
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2009, 12:45
Location: Göteborg

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by MusOrkestern »

Jag var och såg filmen på Roy igår Image
Den var så härlig! Och vad glad jag blev när jag såg att hans syster och Leila var där, och satt på raden bakom mig.
Jag vågade dock inte gå fram och säga något.

Men kan ju hälsa till Leila här istället, att du är så söt Image

Förbeställde filmen direkt igår när jag kom hem. Ska bjuda hem vänner och visa filmen på projektorn sen Image
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by Rustan »

Hej,
ni som tydligen varit i kontakt med Ginza nyligen: inga besked om när vi som beställt kan räkna med att den släpps och levereras?

E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by E-M »

Rustan:

26 februari är den planerad att ges ut. Förhoppningsvis får vi som förhandsbokat den samma dag. Annars borde den ju komma någon dag i vecka 9.

Jag kom ihåg Live(s), den blev försenad ett par gånger. Fast i det här fallet pratar vi ju inte ens om samma utgivare så jag hoppas på att den kommer den 26:e, som utlovat.

MusOrkestern:

Var längesedan man hörde av digImage Ångrar du i efterhand att du inte snackade med Leila eller Eddies syster?
Last edited by E-M on 08 Feb 2010, 22:56, edited 1 time in total.
MusOrkestern
Glad amatör
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2009, 12:45
Location: Göteborg

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by MusOrkestern »

E-M, Jo det ångrar jag lite! Men jag var ju där helt ensam så ingen kunde ju peppa mig till att våga. Och jag är så himla blyg. Vad skulle jag sagt? Skulle nog bara stå där och stamma Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by E-M »

on 02/08/2010 at 23:40:54, MusOrkestern wrote:E-M, Jo det ångrar jag lite! Men jag var ju där helt ensam så ingen kunde ju peppa mig till att våga. Och jag är så himla blyg. Vad skulle jag sagt? Skulle nog bara stå där och stamma Image [/quote]

Jo det är klart, när man väl står där är det kanske inte så lätt att komma på vad man ska fråga. Är nog lite nervöst och man vill ju inte verka framfusig.
MusOrkestern
Glad amatör
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2009, 12:45
Location: Göteborg

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by MusOrkestern »

Precis! Och sen har vi ju Leila här på forumet om vi vill fråga något Image
leila
Posts: 264
Joined: 07 Oct 2008, 10:05
Location: Stockholm, stolt Söderböna =)

Nu finns dokumentären att förbeställa på Ginza

Post by leila »

Ja det är bara att fråga... som ni märkt så kan jag ibland svara och ibland inte.. försöker dock hänvisa vidare om jag kan...
Post Reply